Możesz sam zoptymalizować witrynę, po prostu wykonaj te proste czynności

seo optymalizacja w kilku krokach

Samo stworzenie strony internetowej jest banalne, ale na tym nie kończy się praca. Właściwa optymalizacja witryny, zarówno pod względem SEO, jak i doświadczenia użytkownika, jest absolutnie kluczowa. Bez właściwej optymalizacji nie tylko będziesz osiągać gorsze wyniki w zakresie pozycji rankingowych w Google, ale też użytkownicy będą mniej skłonni zapoznać się z Twoimi produktami lub usługami.

Za optymalizację witryny możesz oczywiście zapłacić specjaliście… jednak nie będzie to tanie. Jednak bez obaw – możesz także zoptymalizować witrynę samodzielnie, wykonując jedynie kilka prostych kroków, które dokładnie opiszemy poniżej, dzięki czemu nie powinny one stanowić dla Ciebie problemu. Zapraszamy!

Przeprowadź audyt SEO i sprawdź, jaki jest stan Twojej witryny

Jeśli masz już gotową witrynę, którą prowadzisz od jakiegoś czasu, a nie zaczynasz od zera, dobrym punktem wyjścia do optymalizacji witryny będzie przeprowadzenie audytu SEO. Wykonaj skuteczny audyt SEO strony w 15 krokach, a dowiesz się, gdzie masz największe mankamenty i co musisz koniecznie poprawić, aby Twoja witryna była lepiej widoczna w Internecie.

Koniecznie sprawdź m.in. czy masz jakieś uszkodzone linki, „strony zombie”, jak Twoja witryna sprawuje się na urządzeniach mobilnych (ponieważ coraz częściej w optymalizacji SEO stosuje się doktrynę „mobilne first”, czyli przede wszystkim tworzy się stronę z myślą o smartfonach) i jaki jest czas jej ładowania. Warto się do tego przyłożyć, zwłaszcza, że podczas pierwotnej kreacji strony nikt nie zastanawiał się nad optymalizacją pod względem SEO – z pewnością będzie sporo do poprawy.

Poszczególni użytkownicy korzystają nie tylko z różnych typów urządzeń, ale też z różnych systemów operacyjnych i przeglądarek, co niestety może powodować problemy z kompatybilnością. Zdają sobie sprawę z tego też cyfrowi giganci – niedawno na przykład Microsoft i Google zaczęły współpracę, aby razem rozwiązać najważniejsze problemy tego typu. Można więc mieć nadzieję, że z czasem będziemy napotykać na mniej uciążliwości tego typu i projektowanie stron internetowych stanie się jeszcze prostsze i wygodniejsze.

Przyspiesz stronę za pomocą specjalnych wtyczek

Szybkość ładowania się strony jest priorytetem zarówno dla Google, jak i dla wielu użytkowników strony. Jeśli potencjalny klient będzie musiał za długo czekać na załadowanie się witryny, jest spora szansa, że po prostu z niej wyjdzie, zanim wszystko zdąży się wczytać. Dlatego też jest to aspekt, którego po prostu nie możesz pominąć. Niestety, wiele osób to robi, dlatego też aż 27% polskich stron zbyt wolno się ładuje, przez co nie jest w stanie zapewnić swoim użytkownikom optymalnego doświadczenia.

Oczywiście, pewne techniczne kwestie mogą być dla Ciebie problematyczne, jeśli nie masz wiedzy i doświadczenia w zakresie tworzenia i optymalizacji stron WWW, ale obecnie istnieje wiele gotowych rozwiązań, które mogą znacznie ułatwić Ci życie. Mowa tutaj na przykład o specjalnych wtyczkach do WordPressa (podobne rozwiązania istnieją także na innych platformach, jednak nie da się ukryć, że w przypadku WordPressa dostępna baza wtyczek jest najszersza i najbardziej przyjazna początkującym webmasterom).

Jedną z nich jest Autoptimize, które umożliwia m.in. optymalizację kodu JavaScript i agregację plików JS, ale też wiele, wiele więcej. W związku z tym najlepiej po prostu poświęcić nieco czasu na eksperymentowanie i znalezienie opcji, która uczyni witrynę na bardziej wydajną.

Dobrym sposobem na optymalizację witryny pod kątem szybkości ładowania jest także kompresowanie grafik czy filmików, aby ważyły jak najmniej, a w związku z tym również jak najszybciej się ładowały. Możesz zrobić to za pomocą usług w chmurze (m.in. TinyPNG) czy też również specjalnych wtyczek do kompresji plików. Pamiętaj, że obrazek wcale nie musi mieć ogromnej wagi, aby dobrze wyglądać. Dobra kompresja nie wpływa w bardzo widoczny sposób na jakość grafiki, więc Twoi klienci nie odczują takich zmian negatywnie.

Zoptymalizuj treści w witrynie

Google zwraca ogromną uwagę nie tylko na czysto techniczne aspekty witryny (m.in. odpowiednią strukturę strony, nagłówki, szybkość ładowania), ale także na właściwą optymalizację wszelkich treści, które się na niej znajdują. Mowa tutaj zarówno o treści na stronie głównej i w zakładkach ofertowych, jak i o opisach produktów czy wpisach na firmowym blogu.

Istotne są słowa kluczowe – nie można z nimi przesadzić, ale też nie może ich być za mało. Dobrze dobierz słowa do prowadzonej działalności i pamiętaj, aby nie porywać się z motyką na słońce i wybierać takie słowa, na które realnie masz szansę uzyskać dobre pozycje rankingowe.

„Świeża” strona rzadko kiedy będzie się w stanie wbić do czołówki wyników wyszukiwania na najpopularniejsze frazy, wyszukiwane przez dziesiątki tysięcy osób miesięcznie. Te pozycje są okupowane przez gigantów, którzy łatwo ich nie oddadzą.

Niezwykle ważna jest także wysoka jakość treści. Powinny one być w pełni poprawne pod względem ortografii, ale też merytoryki. Wszelkie artykuły czy opisy muszą być odpowiednio długie, napisane lekkim i przyjemnym stylem, a najlepiej okraszone także grafikami, filmikami i innymi tego typu elementami, które zapobiegną powstaniu ogromnej ściany tekstu. Inaczej nikt nie będzie chciał ich czytać, a Google, dzięki swoim rozbudowanym algorytmom, będzie w stanie ustalić, że nie przyłożono się do tego aspektu i odzwierciedli się to w wynikach strony.

Wykorzystaj kreator landing page

Landing page to inaczej strona docelowa, do której na przykład trafiają Twoi klienci po kliknięciu w reklamę lub post w mediach społecznościowych. Celem takiej podstrony jest zazwyczaj sprzedanie produktu lub usługi bądź pozyskanie leadów (informacji kontaktowych od klientów potencjalnie zainteresowanych usługą).

Taka strona musi być dobrze zoptymalizowana pod kątem SEO (m.in. w kwestii prawidłowego rozłożenia słów kluczowych), ale też przede wszystkim jest ważne, aby dostarczała dobre „user experience”. Czyli po prostu, aby była atrakcyjna wizualnie, a także intuicyjna i wygodna w użyciu.

Żeby ułatwić sobie pracę, możesz po prostu wykorzystać kreator stron tego typu, który pozwoli Ci szybko i bezproblemowo stworzyć skuteczną stronę docelową. Jeśli interesują Cię najlepsze narzędzia do tworzenia landing page rzuć okiem na tą zaktualizowaną listę – z pewnością znajdziesz coś dla siebie. Tworząc stronę docelową za pomocą takiego kreatora możesz korzystać z gotowych, wstępnie zoptymalizowanych elementów i całych sekcji, dzięki czemu z takim zadaniem powinien poradzić sobie nawet amator.

Pamiętaj, że optymalizacja witryny to w zasadzie praca, która nigdy się nie kończy – tak długo, jak prowadzisz stronę, tak długo musisz regularnie sprawdzać jej stan i szukać możliwości na poprawienie jej wyników. W przeciwnym wypadku niewątpliwie wcześniej czy później prześcignie Cię konkurencja. Szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że algorytmy Google oraz oczekiwania użytkowników potrafią się zmieniać bardzo dynamicznie. To, co działało jeszcze kilka lat temu i było uważane za akceptowalne, teraz może już okazać się nieprawidłowe.

Mój Kurs WordPress

Chcesz nauczyć się Tworzyć strony www samodzielnie? Już jest mój autorski kurs tworzenie stron na WordPress. Prawie 11 godzin praktycznej wiedzy z zakresu tworzenia stron www. Kurs przeznaczony zarówno dla osób początkujących jak i tych, którzy chcą tworzyć strony zawodowo.

Prezent na do widzenia

Ebook: TOP 10 Wtyczek WordPress

Wpisz poniżej swój adres Email:

Share on facebook
Udostępnij na Facebook
Share on twitter
Udostęnij na Twitter
Share on linkedin
Udostępnij na Linkedin

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Prezent Dla Ciebie: Szkolenie Wideo

"Jak Zaprojektować Stronę, By Przynosiła Ci Setki Klientów"

video-l-m

Zostaw Email, a ja natychmiast wyślę Ci link do szkolenia Wideo