optymalizacja seo strony wordpress

Optymalizacja SEO strony internetowej w 10 łatwych krokach

Optymalizacja SEO zasady: Jeśli masz stronę internetową / sklep internetowy to z pewnością zależy Ci na wysokich pozycjach w Google. Nie da się pozycjonować strony bez skutecznej optymalizacji SEO. Oprócz linków zwrotnych do Twojej witryny, to właśnie elementy SEO strony decydują, czy znajdą Cię potencjalni użytkownicy czy Twoja www zginie gdzieś na dalekich pozycjach.

Jeśli chcesz diabelnie szybko zwiększyć ruch na swojej stronie, koniecznie przeczytaj mój artykuł: Jak wypromować stronę internetową

W tym wpisie zebrałem listę 10 podstawowych rzeczy jakie musisz zrobić jeśli chodzi o optymalizację SEO strony internetowej. Dodałem też kilka “soczystych” bonusów. Wpis ten otwiera cykl artykułów dotyczących własnie SEO / pozycjonowania stron internetowych na WordPress. Pokażę Ci, że jest to naprawdę proste i wymaga jedynie trochę Twojego czasu i zaangażowania. A jeśli masz stronę na WordPress, praktycznie wszystko zrobi za Ciebie jedna bardzo sprytna wtyczka : Seo Yoast. Zatem do dzieła!

Optymalizacja SEO, przy pomocy poniższych punktów działa, czego dowodem są moje TOPowe pozycje na niektóre dość trudne frazy takie jak: “zielona herbata”, “kakao”, “poziom tkanki tłuszczowej”, czy “szablony wordpress”. Większość z tych fraz jest w TOP 3 w Google tylko dzięki optymalizacji SEO, bez żadnego linkowania. Ok, czas na konkretne elementy SEO!

Tytuł SEO

Jeśli optymalizuję / pozycjonuję stronę /wpis pod frazę np. “zielona herbata” to używam tej frazy w tytule najlepiej na samym początku.

Jeśli posiadasz stronę na WordPress koniecznie zainstaluj wtyczkę SEO Yoast, która przez optymalizację strony poprowadzi Cie praktycznie za rączkę. Ustawienie tytułu SEO jest dziecinnie proste:

Oczywiście wpisujemy nie tylko frazę kluczową, ale także ciąg dalszy informujący użytkownika czego dotyczy strona. Czyli np. “Zielona herbata właściwości: Poznaj wady i zalety”.

Opis strony: description

Czyli opis który znajduje się zaraz pod tytułem Twojej strony:

optymalizacja seo opis strony

Co prawda opis nie ma już takiego znaczenia przy pozycjonowaniu jak dawniej, ale warto zadbać mimo wszystko o ten element. Zawrzyj oczywiście w opisie najlepiej na początku swoje słowa kluczowe. Tylko pamiętaj, by opis nie był suchym zlepkiem samych słów kluczowych. “Przemyć” je inteligentnie. Opis również nie może być zbyt długi. Używając wtyczki Seo Yoast dodasz idealny opis; wtyczka podpowie Ci jaka długość description będzie optymalna

Optymalizacja SEO: zadbaj o przyjazny URL swojej witryny

optymalizacja seo friendly url

Jest to tzw. Slug czy długi ogon. Link do optymalizowanej witryny nie może wyglądać jak”krzaki”:

http://www.heart.org/HEARTORG/Conditions/More/ConsumerHealthCare/A-Guide-to-
Understanding-Clinical-Trials_UCM_426055_Article.jsp

Twój adres URL ma ogromne znaczenie dla SEO Twojej strony. Oprócz tytułu i treści, URL stanowi dla Google niejako wskazówkę, czego dotyczy Twoja strona, pomaga lepiej zrozumieć temat Twojej strony czy wpisu.

Używaj krótkich ale bogatych w słowa kluczowe ogonków.

Bardzo ciekawym narzędziem online do tworzenia ogonków jest: https://answerthepublic.com/

Zamieszczaj na swojej stronie grafiki, filmy, zrzuty z ekranu itp.

Dla Google to znak, by zwróciło uwagę na Twoją stronę. Poza tym treści multimedialne podnoszą atrakcyjność wizualną Twojej witryny: nie stanowi tylko “suchego” tekstu.

Grafiki należy na stronie odpowiednio “opisać”. Do tego znowu przyda nam się wtyczka SEO Yoast. Gdy dodajesz media zdjęcia na stronę zadbaj o ich opis; wstaw “tekst alternatywny”, “tytuł”, i “opis”. W tych miejscach używaj swoich słów kluczowych:

optymalizacja seo grafiki

Optymalizacja SEO: zamieszczaj linki do innych witryn oraz linkuj wewnętrznie.

Google chce Cie widzieć jako aktywnego członka internetowej społeczności, dlatego dodaj na swojej stronie 2 linki wychodzące do innych stron. Ja np. w tym wpisie podlinkowałem swojego innego bloga na słowo “kakao”. Pomagam w ten sposób nie tylko wpisowi, który właśnie czytasz, ale także innemu swojemu artykułowi dotyczącemu kakao bo w ten sposób ma on dodatkowy link zwrotny.

Linkowanie wewnętrzne

Oprócz linkowania innych witryn wstaw 3-4 linki do wpisów czy podstron na swojej stronie/blogu. Ja np. podlinkowałem tu artykuł, w którym zamieściłem “50 najlepszych darmowych motywów WordPress“.

Umieść słowo kluczowe na początku tekstu.

Zobacz, ja zoptymalizowałem ten tekst pod słowo “optymalizacja SEO” i fraza ta występuje od razu na początku tego wpisu. To znak dla Google, że ta fraza jet ważna i własnie tego dotyczy ten wpis. Oczywiście trzeba te nasze słowa kluczowe jeszcze kilka razy powtórzyć w teście, ale ważne by znalazły się w nim już w pierwszym zdaniu. Dodatkowo możesz 1-2 razy pogrubić frazę kluczową Twojej strony. To jasny znak dla Google, że tego dotyczy test.

Optymalizacja treści: pisz długie, oryginalne, atrakcyjne i czytelne teksty

Twoje teksty będą czytać nie tylko roboty google, ale przede wszystkim ludzie. Pisz w taki sposób aby przykuć ich uwagę i zatrzymać jak najdłużej na Twojej stronie.

Obszerne teksty

Jeśli chcesz naprawdę zajmować czołowe pozycje w Google Twoje teksty powinny zawierać minimum 1000 słów. Jeśli masz stronę na WordPress, wspomniana wtyczka Seo Yoast policzy je za Ciebie. Długie teksty to czasem kluczowa rzecz, aby wyprzedzić w wynikach wyszukiwania innych. Sprawdź stronę/wpis konkurencji i napisz dłuższy tekst. Wg badań strony z TOP 10 wyszukiwarki Google mają średnio 1800 słów. Przemyśl to… i pisz dłuższe teksty. Przeczytaj je przed publikacją, popraw wszystkie literówki, błędy itp.

Oryginalne teksty.

Zapomnij o zasadzie “kopiuj-wklej”. Roboty Google zbanują Twoją stronę jeśli powielisz teksty innych.

Atrakcyjne i czytelne teksty

Pisząc atrakcyjne mam na myśli byś nie zamieszczał tylko “suchego” tekstu. Urozmaić swoje strony / wpisy zdjęciami, filmami, infografikami. Powtórzę się: piszesz przede wszystkim dla ludzi.

Nie pisz “ciurkiem” jak leci. Rób przerwy między akapitami i bardzo ważna rzecz: dziel swój tekst nagłówkami. Ważne rzeczy pogrubiaj. Pamiętaj rzadko kto czyta “od deski do deski” Obecnie internauci zwłaszcza młodego okolenia “skanują” tekst skupiając wzrok na nagłówkach i pogrubieniach, dlatego wstaw tam to co faktycznie stanowi sens Twojej treści. Spójrz na strukturę wpisu, który właśnie czytasz: choćbyś przeczytał tylko nagłówki i wytłuszczenia zrozumiesz 90% tego co Ci chcę przekazać.

Zamieść słowo kluczowe w nagłówkach h2, h3, h4

Bardzo ważny punkt. Twoje słowa kluczowe muszą występować nie tylko w tekście, ale również w nagłówkach.

Zadbaj o szybkość wczytywania się Twojej strony www.

Jeden z najważniejszych punktów, zwłaszcza jeśli chodzi o pozycjonowanie na urządzeniach mobilnych. Kluczowy element jeśli chodzi o optymalizację SEO. Sprawdź np. na GTMETRIX na ile czasu wczytuje się Twoja strona. Statystycznie użytkownicy opuszczają witrynę jeśli ta wczytuje się powyżej 4 sekund. Jeśli masz stronę na WordPress możesz przyśpieszyć jej wczytywanie przy pomocy odpowiednich wtyczek np. Smush It, Fastest Cache, WP Rocket czy Velocity Minify.

Zadbaj o niski Bounce Rate i dłuższy czas przebywania na stronie

Już wyjaśniam o co chodzi; Bounce Rate oznacza współczynnik odrzuceń. Pisałem wcześniej że Twoja strona musi skupić jak najdłużej uwagę odwiedzającego. Jeśli użytkownik wchodzi na Twoją stronę i od razu wychodzi dla google to znak, że nie ma tam nic atrakcyjnego. Dlatego zrób wszystko by przykuć jego uwagę jak najdłużej. We współczynniku odrzuceń ważne jest, aby użytkownik kliknął również w inne Twoje zakładki/wpisy. Dlatego warto zamieszczać linki wewnętrzne, zwiększasz tym samym prawdopodobieństwo, że internauta wejdzie na inne Twoje podstrony, czy artykuły na blogu.

Używaj na stronie słów LSI

LSI (Latent Semantic Indexing) to słowa pokrewne które użytkownicy wpisują razem z Twoją frazą kluczową. W przypadku zielonej herbaty mogą to być takie wyszukiwania jak: “zielona herbata wady“, czy “zielona herbata ile pić”.

Jak znaleźć właściwe słowa LSI?

To proste! Wpisz w Google swoją frazę i zjedź na sam dół wyszukiwarki; tam właśnie są Twoje słowa LSI które należy umieścić we wpisie:

Google od niedawno zwraca na to coraz większą uwagę,wykorzystaj to i wyprzedź konkurencję.

Optymalizacja SEO: Bonusy

Na koniec dwie rzeczy, o których nie przeczytasz na innych blogach odnośnie optymalizacji SEO czy pozycjonowania. Pierwsza to współczynnik klikalności CTR, czyli to jak często ludzie klikają w Twoją stronę widząc ją w wynikach wyszukiwania. Im chętniej tym lepiej dlatego, przyciągaj uwagę tytułem i opisem Twojej strony. Musi tam być coś zachęcającego, obietnica. Możesz wstawić też liczby, które przyciągają wzrok np. 7 wad i 7 zalet zielonej herbaty. Coś co stanowi konkret i jest niejako w pigułce.

Druga rzecz, o której chcę Ci napisać to dość nowa dla mnie technika, o której dowiedziałem się stosunkowo niedawno i muszę przyznać, że nie wykorzystałem jej wszędzie. Chodzi o to aby ważne wpisy, podstrony były jak najbliżej Twojej strony głównej. Możesz np. zamieścić linki do tych wpisów na swojej stronie głównej. Niedobrze jeśli aby je znaleźć należy wykonać więcej jak 3 kliknięcia np. wchodząc w zakładkę blog, potem w kategorie, potem jeszcze szukać na którejś zakładce Twojego wpisu. Im bliżej link jest strony głównej tym lepiej.

Podsumowanie: optymalizacja SEO pozycjonowanie stron

Jak widzisz podstawowa optymalizacja Seo jest dość prosta i nie wymaga specjalistycznej wiedzy. Wystarczy pomóc sobie wtyczka Seo yoast by skutecznie zajmować wysokie pozycje w Google, czego wam życzę.

Jeśli interesuje audyt SEO Twojej strony napisz do mnie. Masz pytania? Zostaw komentarz.

9 thoughts on “Optymalizacja SEO strony internetowej w 10 łatwych krokach”

  1. Marzena Statystyczna

    Ten bonus żeby dać link do wpisu optymalizowanego trzeba spróbować. U Ciebie widzę w Sidebarze po prawej stronie już wstawiłeś swoje “perełki” z bloga

  2. Sporo roboty włożyłeś w ten wpis: dziękuje! A ten blog Pana Deana kozacki! Część wpisów widzę się wam powiela 🙂

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *