Ocena wpisu
5/5
Spis treści
1 miejsce w Google. Case study
W tym wpisie pokażę Ci na konkretnym przykładzie strony zbudowanej na WordPress, jak można samodzielnie, bez wiedzy na temat pozycjonowania zdobyć 1 miejsce w Google. Jeśli wolisz materiały w formie wideo na końcu tego wpisu znajdziesz link filmiku na Youtube. Polecam Ci również kompletny przewodnik po optymalizacji SEO Twojej strony: Optymalizacja SEO Przykład, który zaprezentuję dotyczy wpisu na innym moim blogu dotyczącym zielonej herbaty, który dostępny jest pod linkiem: zielona herbata właściwości Wpis ten na frazę „zielona herbata” wyświetla się w zależności od dnia jako 1 lub 2 w wyszukiwarce Google. Uważam to za sukces, ponieważ nie jest to łatwe do pozycjonowania słowo kluczowe i konkurencja jest ogromna (ot choćby wszystkie e-sklepy sprzedające zieloną herbatę) Wpis ten wypozycjonowałem tylko przy użyciu wtyczki Seo Yoast. Żadnego zaplecza, linkowania itp. Tylko porządna optymalizacja wpisu. W pierwszej kolejności należy pobrać i zainstalować wtyczkę Seo Yoast. Link do wtyczki: yoast W konfiguracji wtyczki nie zmieniamy nic, instalujemy i przechodzimy od razu do strony lub wpisu który będziemy optymalizować.Optymalizacja strony internetowej. Krok 1: wybierz słowo kluczowe.
Pierwszym krokiem jest wybór słowa kluczowego które chcesz pozycjonować, czyli te frazy którą wpisze użytkownik w Google, by to Twoją stronę znaleźć jak najwyżej. Jeśli np. jesteś hydraulikiem w mieście Warszawa, naturalnie powinieneś optymalizować swoją witrynę internetową pod słowo kluczowe „hydraulik Warszawa”. W kokpicie WordPress pod tekstem strony którą optymalizujemy, mamy okienko wtyczki Seo Yoast: W pierwszej kolejności wpisujemy słowo kluczowe w miejscu „focus keyphrase” (1). Wyżej widzimy jak google będzie pokazywać nasz wpis w wynikach wyszukiwania. Wpisujemy tytuł seo (ten kolorem niebieskim). W tytule musimy zawrzeć frazę kluczową (2). Niżej mamy link do naszej podstrony/strony, czy wpisu. W nim również należy umieścić słowo kluczowe (3). Tak samo w krótkim opisie (4).Optymalizacja Seo Yoast: grafiki na stronie
Kolejnym krokiem jest optymalizacja grafik pod kątem SEO na naszej stronie internetowej: W polach „tytuł” oraz „alternatywny tekst” należy zamieścić słowa kluczowe. Należy pamiętać, aby zamieszczane grafiki były „lekkie” i nie obciążały naszej strony.Długość optymalizowanej strony.
Wtyczka SEO Yoast zaleca by optymalizowany tekst posiadał minimum 300 wyrazów. Z doświadczenia wiem jednak, że aby strona pojawiła się wysoko w Google musi zawierać przynajmniej 1000 słów. Opisywany wpis o zielonej herbacie ma 1116 słów. Wtyczka Seo Yoast sama dokona analizy naszego wpisu i pokaże nam kolorem zielonym co jest poprawnie zrobione, a kolorem czerwonym, co należy poprawić:Na co zwrócić uwagę:
- należy zamieszczać w nagłówkach nasze słowa kluczowe
- należy w tekście zamieszczać słowa kluczowa. Najlepsze natężenie występowania frazy kluczowej w tekście to ok. 2%. Wtyczka sama przeliczy i wyświetli właśnie procentowo ten wynik.
- staraj się w tekście pogrubiać frazę kluczową
- Zachowaj odpowiednią strukturę strony; nie rób dużych bloków tekstowych: często stosuj akapity, dziel tekst dużą ilością nagłówków.
Bardzo cenne porady ! 🙂 Pozdrawiam
Dziękuję za dobre słowo, również pozdrawiam
Teraz muszę nauczyć się tworzyć dłuższe teksty co wcale nie jest proste 😉
Dzięki!
Darek, świetnie dobierasz treści i w sposób wartościowy je przedstawiasz, musisz być niezwykle inteligentnym i pracowitym człowiekiem.
Ciekawi mnie ile czasu już prowadzisz tego bloga, że tyle tego już byłeś w stanie przerobić.Czy jakieś efekty w postaci zwiększonej ilości zamówień przychodzą szybciej niż po 2 latach takiej jak by nie było, ciężkiej pracy nad blogiem?
szczególnie cenne są też streszczenia obszernych książek z rozwoju osobistego na Twoim drugim blogu.Wstawiłbym linka,ale jeszcze co niektórzy pomyślą, że sam sobie ten komentarz napisałeś 😉
Pozdrawiam i dziękuje
to ja zapodam link do drugiego bloga: https://facetwformie.pl
Dziękuje za miły komentarz. Na tym blogu pisze regularnie 2 lata, aczkolwiek teraz rzadziej ze względu na brak czasu. Chyba spełnij swoją rolę, obecnie jest ok 8000 ludzi miesięcznie. TRochę klientów z niego było, aczkolwiek nieadekwatnie do czasu poświęconego na wpisy. Ale w końcu sie to spłaci bo wpisy juz będą zawsze i będą ściągać klientów. Dużo klientów jest z Youtuba. Generalnie polecam taki content marketing, ale jest to żmudna praca i na efekty trzeba czekać długo. Drugi mój blog ma ponad 30 000 ludzi miesięcznie i już na mnie zarobił kwoty 5 cyfrowe 🙂