Jak powinna wyglądać atrakcyjna i funkcjonalna strona internetowa

Ocena wpisu
5/5

Spis treści

„Jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził”

To powiedzenie co prawda odnosi się do ludzi, ale z powodzeniem można go użyć także pod kątem stron internetowych. Nie ma strony www na elementor, która podobała by się wszystkim, jednak są pewne ważne zasady, którymi trzeba się kierować planując budowę swojej strony internetowej.

Spójność kolorystyczna

Powinniśmy zdecydować się na jeden kolor, który będzie przewodni. Ten główny kolor powinny uzupełniać 2-3 jego odcienie plus ewentualnie kolor biały. Polecam do tego świetne i darmowe narzędzie od Google: color design

Dla przykładu, na mojej stronie głównym kolorem jest fioletowy. Na stronie google color design klikamy w „custom” i wpisujemy tam nr swojego koloru w języku html, który dla mojego fioletu wygląda następująco: #8b80c4

Google samo pokaże nam zarówno jasne, bardzo jasne i ciemne odcienie naszego głównego koloru, jak i w sposób obrazowy pokaże jak np. na tych kolorach będzie wyglądał tekst biały czy czarny. Poda także numery tych kolorów w języku html:

Jeśli nie masz pomysłu na jakie kolory się zdecydować narzędzie to również pomoże dokonać Ci wyboru, znajdziesz tam sporo gotowych schematów kolorystycznych.

Grafika na stronie internetowej

Wchodząc na stronę internetową, zawarte na niej obrazy decydują o tym jak ją odbieramy. To te pierwsze wrażenie, którego nie da się powtórzyć. Często pierwszym elementem na stronie internetowej z jakim mamy do czynienia jest tak zwany slider z przewijającymi się zdjęciami oraz tekstem. To jakie grafiki zastosować na stronie internetowej w dużej mierze zależy od rodzaju naszej działalności.

Generalnie obrazy na stronie internetowej można sklasyfikować na 3 grupy:

Pierwsza to zdjęcia stockowe z banków zdjęć. Są ładne, i często aż za bardzo wymuskane. Z darmowych banków polecam Ci:

pikwizard.com

unsplash.com

pexels.com

pixabay.com/pl

Druga grupa to nasze własne zdjęcia. Warto postawić na naturalność i pokazać na stronie internetowej nasze własne zdjęcia; np. nasz zespół ludzi, zdjęcia naszej firmy itp. Takie zdjęcia są zazwyczaj lepsze w odbiorze niż „sztuczne” obrazy z banków zdjęć.

Trzecia grupa to ilustracje, które ja stosuje często jako grafiki do moich wpisów na blogu jak np. ten:

strona internetowa

Są proste, estetyczne, i w obrazowy sposób pokazują co autor ma na myśli.

Setki ciekawych ilustracji znajdziesz na stronie: freepik.com

Funkcjonalność strony

Oprócz strony wizualnej bardzo ważna jest funkcjonalność i przejrzystość strony internetowej. Funkcjonalna strona internetowa charakteryzuje się:

  • dobrze widocznym menu, internauta musi łatwo poruszać się po Twoim serwisie, a nie zastanawiać się gdzie co jest.
  • dobrze widoczne dane kontaktowe.
  • unikaj banałów w treści. Co mam na myśli? Wejdź teraz na 5 różnych stron internetowych ze swojej branży i przeczytaj to co jest na stronie głównej. I? Bla bla bla, banały na zasadzie kopiuj – wklej; jesteśmy och ach wspaniali, zadzwoń do nas teraz. Zadzwoniłbyś? Ja też nie. Dlatego od razu wyróżnij się, np. intrygującym i zachęcającym do dalszej lektury nagłówkiem. Wejdź teraz na moją stronę główną i przeczytaj co tam napisałem. Czy zamęczam Cię banałami w stylu: ” jestem doświadczony, kreatywny, sumienny i od 100 lat robię przepiękne strony internetowe”? No nie, mój nagłówek intryguje, a w dalszej części oferuję nie tylko strony internetowe, które same w sobie nic nie dadzą Twojemu biznesowi, ale daję „wartość dodaną”, czyli reklamę w cenie strony. Coś co mnie mnie wyróżnia na tle tych wszystkich „profesjonalnych” agencji. Pamiętaj, musisz zaintrygować i zatrzymać wzrok czytającego. Inaczej wyjdzie i więcej nie wróci.
  • Unikaj długich bloków tekstowych, bo nikt ich będzie chciał czytać. Oddzielaj treści przerwami, nagłówkami, pogrubieniami. Zwróć uwagę co piszesz w nagłówkach. Obecnie zwłaszcza młodzi internauci jedynie „skanują” wzrokiem stronę internetową na której się znajdują, zwracając uwagę jedynie właśnie na nagłówki, pogrubienia.
  • Na koniec banał: dostosuj swoją stronę do urządzeń mobilnych. I zrób to najlepiej przed lipcem 2018. Dlaczego? Bo do lipca Google dało na to czas, potem będzie „banować” w swoich wynikach wyszukiwania strony nie dostosowane do urządzeń mobilnych.
  • Jeśli piszesz teksty na stronie zoptymalizowane pod SEO, niech mają sens logiczny, nie będąc tylko zlepkiem słów kluczowych

Jeśli masz pytania zostaw komentarz luba napisz wiadomość prywatną, chętnie pomogę.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top