Efektywne i proste pozycjonowanie Twojej firmy na mapie Google

Ocena wpisu
5/5

Spis treści

Ten wpis jest  kontynuacją poprzedniego, w którym to pisałem jak za darmo stworzyć wizytówkę firmy i prawidłowo dodać ją do Google Maps. Pisałem jak uzupełnić podstawowe dane firmy, oraz dlaczego warto dodać do niej zdjęcia.

„Dziś nauczę Cię co masz zrobić by prześcignąć swoją konkurencję, tak by to Twoja wizytówka firmy była na samej górze w mapach Google”.

Jeśli zlecasz pozycjonowanie lokalne, zweryfikuj agencję SEO, pod kątem poniższych punktów.

1. Opinie

Google wyżej umieszcza te wizytówki , które posiadaja duzo pozytywnych opinii. To znak, że ludzie chętnie korzystają z Twoich usług i są z nich zadowoleni. Dlatego staraj się by każdy Twój zadowolony klient wystawił Ci pozytywną opinię oraz „dał” 5 gwiazdek w skali od 1 do 5. Naprawdę bardzo mało firm na rynku to robi, a jest to niezwykle proste i skuteczne. Jeśli masz dobre relacje z klientem, możesz go odpowiednio „ukierunkować” co ma napisać. Najlepsze są opinie, w których podkreślona jest jakaś wartość dodana współpracy z Tobą np. ” Pan Dariusz zrobił mi profesjonalną stronę, dzięki której mam sporo klientów”, albo „Pan Dariusz dotrzymuje terminów zlecenia i słucha wytycznych klientów”. Enigmatyczne opinie w stylu: „gorąco polecam” nic nie wnoszą i raczej nie zachęcą przyszłego klienta. Natomiast jeśli opinia jasno pokazuje, co klient zyskał dzięki współpracy z Tobą, jest spora szansa, że czytający ją, wybierze do współpracy właśnie Ciebie.

Wchodź w interakcje z wystawiającymi opinie.

Dostałeś pozytywną opinię, podziękuj. Dlaczego? Bo nikt tego nie robi, a to dobrze świadczy o Twojej wysokiej kulturze. Dostałeś negatywa? Tym bardziej odpowiedz. Przeproś, wyjaśnij. Według badań, żeby „zneutralizować” w oczach klienta jedną negatywną opinię, potrzeba aż 10 pozytywnych. Możesz klientowi bardzo ułatwić proces wystawienia Ci opinii. Nie musisz mu tłumaczyć jak Cię ma znaleźć na mapach w Google i co kliknąć by wystawić opinie.

Pokażę Ci jak utworzyć bezpośredni link, który ułatwi dodanie opinii o Twojej firmie.

Wejdź na stronę https://developers.google.com/places/place-id i znajdź swoją firmę: Następnie skopiuj numer ID, który wyświetli się przy nazwie Twojej firmy i dodaj go na końcu następującego linka: https://search.google.com/local/writereview?placeid= Mój link będzie wyglądał następująco: https://search.google.com/local/writereview?placeid=ChIJSa8_0QhsH0cR3wQhRAJJV90 Trochę długi i mało zgrabny prawda? Zatem skróćmy go by był przyjemniejszy w odbiorze. Jak? Wejdź na stronę https://goo.gl/ Wklej po prawej swój długi link, a następnie naciśnij po lewej SHORTEN URL: Strona powinna wygenerować Ci Twój skrócony link, który możesz przesyłać swoim klientom. Po jego kliknięciu Twojemu klientowi ukaże się takie oto okienko, w którym od razu może ocenić Twoją firmę:

2. Wskazówki dojazdu

Teraz pokażę Ci prosty trik, którego nauczyłem podczas nauki w Google, w jaki sposób możesz szybko wypozycjonować swoją wizytówkę w google. Przy pomocy mapy google. Twój potencjalny klient, który chce do Ciebie dojechać, może od razu z jej poziomu wyznaczyć trasę dojazdu do Twojej siedziby klikając „wyznacz trasę”: Poproś swoich znajomych, rodzinę, by na swoich smartfonach wyznaczyli trasę dojazdu do Twojej firmy. Gdy Google zobaczy, że sporo osób szuka dojazdu do Twojej firmy, a nie Twojej konkurencji, uzna, że to Ciebie należy pokazać na mapie pierwszego, bo to kontaktu i dojazdu z Tobą, ludzie szukają. Prawda że proste? Możesz poprosić również znajomych, by z poziomu Twojej wizytówki „wykręcili” do Ciebie numer telefonu. Google odnotowuje każdą aktywność na Twojej wizytówce. Im więcej ludzie na niej spędzają czasu, tym lepiej. To znak, że tego właśnie szukają, a więc to znak dla Google, że trzeba im to pokazywać wysoko w wyszukiwarce.

3. Wpisy w Google Moja Firma

To nowość od roku 2018, i wróżę jej spory sukces. Znikomy odsetek firm korzysta z tej opcji. Pamiętaj kto pierwszy ten lepszy. Wpisy dają kolejną możliwość do interakcji z Twoim potencjalnym klientem oraz zwiększają widoczność Twojej firmy w Google. To kolejna z wielu możliwości jakie daje Google w celu zdobywania nowych klientów z lokalnego rynku dzięki wizytówce firmy w Google. Wpisy możemy dodawać w panelu administracyjnym naszej wizytówki w Google klikając w zakładkę „Wpisy” zaraz pod stroną główną: google-moja-firma To coś na wzór postów na facebooku; możemy napisać krótką wiadomość ze zdjęciem i przyciskiem nawołującym do działania np. z  linkiem do naszej strony www, rezerwacja, wydarzenie, rejestracja. A tak to wygląda w praktyce:

Podsumowanie

Jak widzisz, przedstawione przeze mnie pomysły na pozycjonowanie lokalne Twojej firmy w wyszukiwarce Google są naprawdę proste, darmowe i nie wymagają od nas czasu i dużych umiejętności. Wystarczy naprawdę niewiele, by pozytywnie wyróżnić się na tle konkurencji i zajmować pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania. Jeśli masz jakieś pytania zostaw komentarz, chętnie na nie odpowiem. Jeśli potrzebujesz pomocy przy budowie strony internetowej lub promocji Twojej firmy w internecie, odezwij się do mnie na adres: dariuszpichalski@gmail.com.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top