Ocena wpisu
5/5
Spis treści
Ten wpis jest kontynuacją poprzedniego, w którym to pisałem jak za darmo stworzyć wizytówkę firmy i prawidłowo dodać ją do Google Maps. Pisałem jak uzupełnić podstawowe dane firmy, oraz dlaczego warto dodać do niej zdjęcia.
Następnie skopiuj numer ID, który wyświetli się przy nazwie Twojej firmy i dodaj go na końcu następującego linka: https://search.google.com/local/writereview?placeid= Mój link będzie wyglądał następująco: https://search.google.com/local/writereview?placeid=ChIJSa8_0QhsH0cR3wQhRAJJV90 Trochę długi i mało zgrabny prawda? Zatem skróćmy go by był przyjemniejszy w odbiorze. Jak? Wejdź na stronę https://goo.gl/ Wklej po prawej swój długi link, a następnie naciśnij po lewej SHORTEN URL:
Strona powinna wygenerować Ci Twój skrócony link, który możesz przesyłać swoim klientom. Po jego kliknięciu Twojemu klientowi ukaże się takie oto okienko, w którym od razu może ocenić Twoją firmę: 
Poproś swoich znajomych, rodzinę, by na swoich smartfonach wyznaczyli trasę dojazdu do Twojej firmy. Gdy Google zobaczy, że sporo osób szuka dojazdu do Twojej firmy, a nie Twojej konkurencji, uzna, że to Ciebie należy pokazać na mapie pierwszego, bo to kontaktu i dojazdu z Tobą, ludzie szukają. Prawda że proste? Możesz poprosić również znajomych, by z poziomu Twojej wizytówki „wykręcili” do Ciebie numer telefonu. Google odnotowuje każdą aktywność na Twojej wizytówce. Im więcej ludzie na niej spędzają czasu, tym lepiej. To znak, że tego właśnie szukają, a więc to znak dla Google, że trzeba im to pokazywać wysoko w wyszukiwarce.
To coś na wzór postów na facebooku; możemy napisać krótką wiadomość ze zdjęciem i przyciskiem nawołującym do działania np. z linkiem do naszej strony www, rezerwacja, wydarzenie, rejestracja. A tak to wygląda w praktyce: 
„Dziś nauczę Cię co masz zrobić by prześcignąć swoją konkurencję, tak by to Twoja wizytówka firmy była na samej górze w mapach Google”.
Jeśli zlecasz pozycjonowanie lokalne, zweryfikuj agencję SEO, pod kątem poniższych punktów.1. Opinie
Google wyżej umieszcza te wizytówki , które posiadaja duzo pozytywnych opinii. To znak, że ludzie chętnie korzystają z Twoich usług i są z nich zadowoleni. Dlatego staraj się by każdy Twój zadowolony klient wystawił Ci pozytywną opinię oraz „dał” 5 gwiazdek w skali od 1 do 5. Naprawdę bardzo mało firm na rynku to robi, a jest to niezwykle proste i skuteczne. Jeśli masz dobre relacje z klientem, możesz go odpowiednio „ukierunkować” co ma napisać. Najlepsze są opinie, w których podkreślona jest jakaś wartość dodana współpracy z Tobą np. ” Pan Dariusz zrobił mi profesjonalną stronę, dzięki której mam sporo klientów”, albo „Pan Dariusz dotrzymuje terminów zlecenia i słucha wytycznych klientów”. Enigmatyczne opinie w stylu: „gorąco polecam” nic nie wnoszą i raczej nie zachęcą przyszłego klienta. Natomiast jeśli opinia jasno pokazuje, co klient zyskał dzięki współpracy z Tobą, jest spora szansa, że czytający ją, wybierze do współpracy właśnie Ciebie.Wchodź w interakcje z wystawiającymi opinie.
Dostałeś pozytywną opinię, podziękuj. Dlaczego? Bo nikt tego nie robi, a to dobrze świadczy o Twojej wysokiej kulturze. Dostałeś negatywa? Tym bardziej odpowiedz. Przeproś, wyjaśnij. Według badań, żeby „zneutralizować” w oczach klienta jedną negatywną opinię, potrzeba aż 10 pozytywnych. Możesz klientowi bardzo ułatwić proces wystawienia Ci opinii. Nie musisz mu tłumaczyć jak Cię ma znaleźć na mapach w Google i co kliknąć by wystawić opinie.Pokażę Ci jak utworzyć bezpośredni link, który ułatwi dodanie opinii o Twojej firmie.
Wejdź na stronę https://developers.google.com/places/place-id i znajdź swoją firmę:


2. Wskazówki dojazdu
Teraz pokażę Ci prosty trik, którego nauczyłem podczas nauki w Google, w jaki sposób możesz szybko wypozycjonować swoją wizytówkę w google. Przy pomocy mapy google. Twój potencjalny klient, który chce do Ciebie dojechać, może od razu z jej poziomu wyznaczyć trasę dojazdu do Twojej siedziby klikając „wyznacz trasę”:
3. Wpisy w Google Moja Firma
To nowość od roku 2018, i wróżę jej spory sukces. Znikomy odsetek firm korzysta z tej opcji. Pamiętaj kto pierwszy ten lepszy. Wpisy dają kolejną możliwość do interakcji z Twoim potencjalnym klientem oraz zwiększają widoczność Twojej firmy w Google. To kolejna z wielu możliwości jakie daje Google w celu zdobywania nowych klientów z lokalnego rynku dzięki wizytówce firmy w Google. Wpisy możemy dodawać w panelu administracyjnym naszej wizytówki w Google klikając w zakładkę „Wpisy” zaraz pod stroną główną:
