Jak dodać firmę do Google Maps

Jak dodać firmę do Google Maps. Poradnik krok po kroku.

Jeśli posiadasz lokalny biznes i zamierzasz pozyskiwać klientów z internetu, utworzenie wizytówki oraz dodanie jej do Gogole Maps jest oprócz posiadania własnej strony internetowej, najważniejszą rzeczą jaką powinieneś zrobić. W tym wpisie napiszę jak to zrobić krok po kroku. W następnym artykule dokładnie napiszę jak pozycjonować swoją wizytówkę firmy w Google, tak by wyświetlała się na pierwszym miejscu wśród lokalnych firm. Dodam tylko, że dodanie swojej firmy do Google Maps jest całkowicie darmowe. Zatem do dzieła!

Umiejscowienie danych Twojej firmy w Google maps i posiadanie wizytówki w Google, pozwoli w przejrzysty sposób wyeksponować najważniejsze informacje dotyczące Twojej działalności. To tu, Twój potencjalny klient, szukając konkretnych informacji w wyszukiwarce, po raz pierwszy ma kontakt z Twoją firmą. Klient może do Ciebie od razu zadzwonić, przejść na Twoją stronę internetową, przeczytać opinie na temat Twojej firmy, czy wyznaczyć trasę dojazdu do Twojej siedziby. Tak to wygląda np. po wpisaniu frazy “strony internetowe Siedlce

A taki jest już widok po kliknięciu w nazwę firmy:

Jak dodać firmę do Google Maps. KROK 1 – tworzenie wizytówki.

Aby dodać firmę do Google maps należy przede wszystkim posiadać  konto w Google. Następnie przechodzimy na stronę Google Moja Firma i się logujemy:

W następnych krokach klikamy “dodaj lokalizację”, i wpisujemy nazwę firmy:

 

i uzupełniamy podstawowe dane:

Wpisujemy obszar działania. Ja wybrałem trzecią opcję, i ustawiłem 30 km, tak by moja wizytówka wyświetlała się potencjalnym klientom w takim właśnie promieniu.

W następnych krokach uzupełniamy naszą wizytówkę w google maps o takie dane jak numer telefonu, adres naszej strony internetowej. Ostatnie okienko jakie nam się wyświetli podczas tworzenia naszej wizytówki w google maps to okienko weryfikacji:

Wpisujemy adres swojej firmy i po ok. 2 tygodniach powinna do nas przyjść kartka z Google z kodem weryfikacyjnym w celu weryfikacji naszej wizytówki w google maps. Do tego czasu nie będziemy mogli w pełni zarządzać naszą wizytówką. Otrzymany kod należy wprowadzić wybierając naszą lokalizację w naszym panelu Google Moja Firma:

Jak dodać firmę do Google Maps. KROK 2 – uzupełnianie danych i dodawanie zdjęć.

Gdy zweryfikujesz wizytówkę przez 24 godziny nie rób nic w swoim profilu google moja firma, ponieważ google może Ci zawiesić Twoją wizytówkę. Gdy już stworzymy i pomyślnie zweryfikujemy wizytówkę naszej firmy w google maps musimy uzupełnić pozostałe dane. Logujemy się i przechodzimy zatem do naszego profilu w Google Moja Firma i wybieramy lokalizację naszej firmy.

Panel zarządzania wizytówką google mapy wygląda następująco:

Na tym etapie chciałbym skupić się na dwóch zaznaczonych zakładkach, czyli “informacje” i ” zdjęcia”. O znaczeniu pozostałych i co robić by wyprzedzić konkurencję w Google mapach napiszę w następnym wpisie, obiecuje – będzie samo mięcho, zero puchu.

Wchodząc w zakładkę “informacje” uzupełniamy takie dane jak : godziny otwarcia, krótki opis działalności, oraz uzupełniamy kategorię naszej działalności (kategorie są zaraz pod nazwą naszej firmy- wpisujemy kategorię główną oraz trzy dodatkowe):

W zakładce “zdjęcia” najlepiej dodać takie, które prezentują naszą firmę  z zewnątrz,  od wewnątrz, zdjęcia zespołu, zdjęcia przy pracy, logo. Od pewnego czasu możemy wstawić również filmy. Po co to wszystko? A no po to żeby google nie wstawiło za Ciebie brzydkiego zdjęcia z Google Street View jak mojej koleżance, gdy jej budynek był w remoncie, a na murach widniał wielki napis hu…

Drugim powodem dlaczego warto dodać zdjęcia jest to , że Google uwielbia zdjęcia i foruje firmy, które zamieszczają ich dużo w wizytówkach. Poza tym, wg badań Google, te firmy, które zamieszczają zdjęcia w swoich wizytówkach, mają aż o 42% więcej zapytań o wskazówki dojazdu i ok 35% więcej kliknięć w witrynie. Jeśli ludzie są zaangażowani, chętniej klikają, Google to widzi, przez co wyżej umieszcza nasza wizytówkę w wynikach wyszukiwania.

O tym co lubi jeszcze Google, dzięki czemu zostawisz swoją konkurencję w tyle przeczytasz w następnym artykule. Mam nadzieje, że ten wpis był dla Ciebie przydatny i pomoże zdobywać Ci nowych klientów z Google. Będzie mi miło jeśli polubisz lub udostępnisz mój wpis na facebook.

Jeśli masz jakieś pytania dotyczące budowy stron, czy ich promocji, zostaw komentarz, pomogę.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *