lejek sprzedażowy na facebook

3 rzeczy, których potrzebujesz, zanim wydasz złotówkę na reklamę na facebooku

Z tego wpisu dowiesz się m.in.:

– dwa elementy budowania listy mailingowej, dzięki którym Twój biznes poszybuje w górę

– moje 3 sekrety , dzięki którym Ty też możesz prowadzić efektywne kampanie reklamowe na facebooku, nawet przy niewielkim budżecie

– Jak wejść na zupełnie inny poziom w biznesie dzięki płatnym reklamom na facebooku.

Zatem zaczynajmy. Zgadnijmy, masz swoją firmę, lubisz to co robisz, jednak nie wszystko w Twoim biznesie układa się tak jak byś chciał. Od pewnego czasu interes tkwi w miejscu. Nowych klientów  jest jak na lekarstwo. Chciałbyś przerwać tę stagnację poprzez skuteczny marketing w sieci, ale nie za bardzo wiesz od czego zacząć.

Jednym słowem utknąłeś.

Mój drogi, musisz zacząć reklamować się na facebooku, a ja Ci dziś w tym pomogę. Pomimo, że ceny za reklamę na tym portalu społecznościowym ciągle rosną, nadal jest to najskuteczniejsza i najtańsza forma marketingu w sieci.

Potrzebujesz więcej ruchu na swojej stronie internetowej

Większy ruch na stronie, to większa liczba osób, które mogą zapoznać się z Twoją ofertą; Twoimi usługami czy produktami. Najszybszą drogą żeby zdobyć ruch jest reklama na facebooku. Jeśli jednak nie masz na razie własnej strony www, napisz do mnie, stworzę ją dla Ciebie.

Budowa listy mailingowej

Spory ruch na stronie internetowej jest ważny, ale musisz jeszcze pozyskać od odwiedzających ich adres mailowy. Mając adres mailowy możesz dać się lepiej poznać potencjalnemu klientowi oraz oferować mu swoje produkty bądź usługi. Obecnie ludzie dostają masę szrotu na swoje skrzynki, dlatego niechętnie go zostawiają. Chyba że… dostaną coś wartościowego od Ciebie w zamian. Do tego wrócimy później.

Jeśli taka osoba zapisze się na Twoją listę, trafia do Twojego lejka sprzedażowego. Lejek to droga internauty, która zaczyna się w momencie pierwszego kontaktu z Twoją stroną, a kończy gdy staje się on Twoim klientem. Każdy lejek składa się z kilku etapów.  W każdym etapie liczba osób maleje. To ile osób zostawi Ci swój adres mailowy i  stanie się Twoimi klientami spośród wszystkich, którzy mieli kontakt z Twoją stroną internetową nazywamy konwersją.

Skoro juz wiesz, że spory ruch oraz konwersja są ważne dla Twojego biznesu, to czas na soczyste kąski tego wpisu. Poniżej 3 rzeczy, które potrzebujesz zanim wydasz choćby złotówkę na facebooku:

  1. potrzebujesz doskonałej strategii
  2. Potrzebujesz dobrego lejka sprzedażowego.
  3. Potrzebujesz świetnej oferty

Strategia

Niestety większość firm i osób,którzy reklamują się na facebook robi to bez żadnej przemyślanej strategii, Tworzą post, klikają “promuj post” i kierują go do wszystkich. A potem jest zaskoczenie bo nie ma kompletnie żadnych rezultatów takiego działania. To marnowanie pieniędzy.

Ok, zatem co robić by nie wydawać bez sensu kasy na reklamę na facebook?

Dobra strategia zaczyna się od ustalenia głównego celu Twojej kampanii.

Cel.

Tworząc reklamę, pierwszą rzeczą o jaką zapyta Cię facebook będzie cel tej reklamy. Spośród tych wszystkich korzystam zawsze tylko z 3: ruch, aktywność, konwersja. To który cel wybieram zależy od tego co chce reklamować.

cel reklamy na facebook

Wybierając ruch płacisz za każde wejście na Twoją stronę za pośrednictwem reklamy na facebooku. Jeśli zależy Ci na polubieniach, komentarzach i udostępnieniach posta; wybierz aktywność. Jest to świetna opcja zwłaszcza jeśli na swojej stronie internetowej prowadzisz bloga. Reklamujesz wtedy jeden ze swoich najlepszych artykułów. Płacisz za aktywność, ale bardzo niskim kosztem zyskujesz wejścia na swoja stronę. Wybierając jako cel konwersję płacisz za konkretny efekt, np. za zapisanie się na Twoja listę mailingową. Jeśli mam wybrać pomiędzy ruchem a konwersją, robię najpierw testy, która reklama jest tańsza. Testuję jedną i druga opcję za 5 dziennie przez kilka dni.

Lejek sprzedażowy.

Twój lejek może być prosty i piekielnie skuteczny, u mnie wygląda on następująco:

odwiedzający Twoją stronę www – darmowa oferta – mailing – klient

Odwiedzający którzy trafiają poprzez reklamę na facebooku na Twoją stronę internetową w zamian za adres mailowy dostają dobrą darmową ofertę. Następnie, na pozyskany adres mailowy wysyłasz  serię wiadomości; dajesz się w ten sposób poznać z dobrej strony, oraz przedstawiasz swoją ofertę; swoje usługi bądź produkty. I zamieniasz czytelnika w dobrze płacącego klienta.

Dobra oferta

By odwiedzający zostawił na Twoje stronie swój adres mailowy, musisz zaproponować mu za darmo bardzo dobrą ofertę. To tzw. Lead magnet. To musi być coś czego potrzebuje, coś co rozwiąże jego problem, jest proste w użyciu i da mu natychmiastowy efekt. Może to być np. darmowy ebook, kupon zniżkowy itp.

Przykład. Jeśli prowadzisz sklep, możesz zaproponować w zamian za adres mailowy kupon zniżkowy o wartości 10 zł na najbliższe zakupy. Mając adres mailowy możesz od teraz wysyłać oferty swoich produktów, wartościowe artykuły dotyczące swojej branży itp. W ten sposób klient o Tobie nie zapomni.

Drugi przykład. Jeśli prowadzisz np. szkolenia z rozwoju osobistego możesz zaproponować darmową ofertę w formie ebooka np. 5 sposobów na większą produktywność w pracy. Następnie wysyłasz serię maili z innymi wartościowymi materiałami dotyczącymi produktywności, by finalnie zaproponować np. szkolenie stacjonarne. Gdybyś od razu chciał sprzedać takie szkolenie, nikt by go nie kupił, ale stosując ten lejek; ludzie Cię już dobrze poznali; dostali od Ciebie coś wartościowego, dałeś się poznać z dobrej strony. Dlatego Twoja oferta musi być dobra i wartościowa, łatwiej wtedy będzie Ci sprzedać swoje produkty i usługi. 

Zobacz, na tej stronie możesz zapisać się na mój newsletter, za pośrednictwem którego będę wysyłał Ci powiadomieniach o nowych wpisach, z których wyniesiesz coś wartościowego. Nie musisz być od razu moim klientem, ale w przyszłości, gdy będziesz potrzebował pomocy przy budowie strony internetowej czy marketingu, jest duża szansa, że pomyślisz właśnie o mnie, ponieważ w jakiś sposób już mnie znasz. Tak to właśnie działa.

Dobra, ale jak jak to zrobić od strony technicznej?

Mając stronę internetową możesz zrobić oddzielną podstronę, na którą będzie kierowała reklama z facebooka to tzw. Landing Page, czyli strona lądowania. Zamieszczasz na niej swoją darmową ofertę, krótkie info dlaczego warto pobrać Twój ebook i co w nim znajdzie czytelnik, oraz zamieszczasz przycisk wzywający do akcji np. Pobierz teraz.

Jeśli prowadzisz stronę firmową oferującą produkty, możesz zrobić tzw pop-up, czyli wyskakujące okienko, w którym oferujesz kupon rabatowy 10 zł lub 10% w zamian za zapisanie się na Twój newsletter.

Jeśli masz trudności ze skonfigurowaniem reklamy na facebooku lub swojej strony tak by zbierała maile, napisz do mnie, zrobię to za Ciebie.

 

 

 

 

 

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *