Skuteczny marketing w małej firmie. Cz. 3: TWÓRZ WARTOŚCIOWE TREŚCI

Ocena wpisu
5/5

Spis treści

Każdego dnia 3/4 populacji naszego świata ma kontakt przynajmniej z jedną z trzech firm: Google, Facebook, Youtube.

Kontent marketing. Pomimo tego, że miliardy ludzi każdego dnia odwiedza te strony, żadna z nich nie tworzy treści, a jedynie udostępnia i segreguje materiały tworzone przez ich użytkowników. Każda z tych trzech firm zarabia na reklamach, dlatego szalenie zależy im byś jak najwięcej czasu spędzał na ich stronach. By użytkownik był jak najbardziej zaangażowany i „zatracił się” na danej stronie, firmy Google, Facebook, Youtube potrzebują dużo wartościowej treści, dlatego będą za darmo promować każdego kto im tę treść dostarczy. I to jest ogromna szansa i możliwości dla Twojego biznesu. Wykorzystaj to, a „wygrasz internety”. Obecnie tradycyjna reklama praktycznie nie działa. Każdego dnia nasz mózg jest zalewany taką ilością informacji i reklam, że nie jest w stanie tego przetworzyć, dlatego przepuszcza to wszystko przez „filtr”. Wyłapuje tylko te informacje, które potrzebuje i są istotne. Nie ma tam miejsca na Twoje banery, czy ulotki. Ulotki sprawdza się jedynie w przypadku szkoły języków obcych, czy pizzerii. Poza tym ludzie sa coraz bardziej „uczuleni” na sprzedaż. Nie znoszą, gdy im się sprzedaje, wciska. uwielbiają za to kupować. A lubią kupować od tych, których znają i lubią.

Wykorzystaj Google Facebook i Youtube, by ludzie Cię poznali.

Nie sprzedawaj tam, publikuj wartościowe treści, edukuj, dostarczaj rozrywkę, a ludzie sami do Ciebie przyjdą i kupią. Tak się dziś robi marketing. Kontent marketing.

Google.

Widzisz, żeby wypromować stronę w Google wcale nie trzeba drogiego pozycjonowania. Wystarczy dobrze zoptymalizowana  strona internetowa i regularne dodawanie do niej treści. W przypadku biznesu świetnie w tym celu sprawdzi się firmowy blog. Oprócz darmowego pozycjonowania, blog ma jeszcze jedną zaletę: buduje Twój wizerunek eksperta i wokół bloga tworzy się społeczność. Nie musisz ludziom niczego wciskać. Jeśli dasz się poznać z dobrej strony, publikując wartościowe materiały na firmowym blogu, które rozwiązują ludziom jakiś ich istotny problem- sami do Ciebie przyjdą. Tak jest w przypadku tego bloga. Dziś może nie potrzebujesz strony internetowej, ale za jakiś czas, gdy będziesz szukał wykonawcy, jest duża szansa, ze pomyślisz właśnie o mnie, bo wiesz że się na tym znam.

Youtube

Zobacz w jakich pięknych czasach żyjemy, masz od ręki wszystko, by już dziś zacząć nagrywać filmiki, wrzucać je do sieci i za DARMO reklamować swoją działalność. Twój smartfon w zupełności wystarczy. „Dam Ci kilka wartościowych przykładów” Mario Budowlaniec. Kanał Pana Mariusza Pan Mariusz w swojej pracy dzieli się swoja wiedzą w zakresie budowy i wykończeń mieszkań. Na jego kanale, który subskrybuje ponad 130 tys. osób można znaleźć również recenzje czy testy produktów. Nauka angielskiego Arlena Witt dzieli się na swoim kanale wiedzą jak skutecznie uczyć się języka angielskiego, a przy okazji promuje swoja książkę. Jej kanał ma 350 tys. subów. Wstawianie filmików na Youtube ma jeszcze jedną ogromną zaletę. W opisie każdego filmu możesz zostawić link do swojej strony internetowej, co ma bardzo dobry wpływ na jej pozycjonowanie w Google.

Facebook

Wszyscy uzależniliśmy się od Facebooka, i wiele osób, gdy w końcu zdało sobie z tego sprawę zaczęło od fejsa odchodzić. Facebook to widzi, dlatego promuje wiralowe treści, które angażują użytkowników. Na facebooku nikt nie chce oglądać Twoich produktów. Publikuj treści ciekawe, by ludzi je chętnie lajkowali, podawali dalej. Takie które są bardziej „social”. Wówczas Facebook będzie promował Twój fanpage w kolumnie „proponowane strony”. Od kiedy Facebook rywalizuje z Youtubem zaczął promować posty w formie filmików, dlatego zamieszczaj regularnie na Facebooku filmy. Ważna rada: nagrywaj je w pionie, tak by lepiej wyświetlały się na urządzeniach mobilnych. Takie filmy maja lepszy zasięg. A o to tu przecież właśnie chodzi. Mam nadzieję że wpis się podobał, jeśli tak daj łapkę w górę lub udostępnij ten post. SKORO DOTARŁEŚ DO SAMEGO KOŃCA TEGO WPISU, MAM DLA CIEBIE PREZENT: MÓJ  EBOOK:

1 komentarz “Skuteczny marketing w małej firmie. Cz. 3: TWÓRZ WARTOŚCIOWE TREŚCI”

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top