Skuteczny marketing w małej firmie. Cz. 2: WYRÓŻNIJ SWOJĄ OFERTĘ

Ocena wpisu
5/5

Spis treści

Pozwól, że na początku tego wpisu opowiem Ci pewną ciekawą historię dwóch braci. Tom i Jim urodzili się w biednej amerykańskiej rodzinie w latach 40-tych XX wieku. W szkole, pomimo starań, Tom był najgorszym uczniem. Gdy dostał się na studia, to już po 3 tygodniach z nich wyleciał.  Gdy już wszedł w dorosłość, otworzył kilka biznesów, które zbankrutowały. Pewnego razu, kupił na spółkę z bratem za niecały tysiąc dolarów upadającą pizzerię. Bracia pracę w pizzerii traktowali jako coś przejściowego, Tom chciał zarobić trochę pieniędzy i wrócić na studia. Biznes szedł fatalnie, bracia harowali po 100 godzin tygodniowo. Po 8 miesiącach Jim miał dość, sprzedał bratu swoje udziały w zamian za samochód „garbus”. Tom został sam, ale postanowił związać się ze swoją pizzerią na dobre i na złe, chciał robić najlepszą pizzę na świecie. I wtedy nastąpił przełom. Doszedł do wniosku, że nawet najlepsza pizza, zrobiona z najlepszych składników jest niesmaczna jeśli jest zimna lub ledwo ciepła. Postanowił więc, że będzie dostarczał swoją pizzę do klienta maksymalnie do 30 minut. Tom zaczął reklamować swój interes takim hasłem: „Świeża, pyszna gorąca pizza w 30 minut, albo zjesz ją za darmo” To jedno hasło zmieniło los jego i jego pizzerii. By faktycznie zdążyć z dostawą do 30 minut, swoją pizzerię otworzył blisko akademików studenckich, a reklamę skierował tylko do studentów. W ciągu 10 miesięcy Tom Monaghan otworzył 32 lokale sieci pizzerii Domino’s.

Już wiesz co chcę Ci przekazać opowiadając tę historię?

Tak, nawet w tak pospolitym biznesie jak prowadzenie pizzerii, gdzie konkurencja zawsze będzie duża, zmiana jednej rzeczy, która wyróżni Twoją ofertę może spowodować, że Twój biznes wystrzeli w górę. Pomyśl, zawsze jest coś, co możesz zrobić lepiej, czy inaczej, by wyróżnić swoją ofertę na tle innych. Jeśli brakuje Ci pomysłów, daj swoim klientom coś więcej, zrób niespodziankę, daj gratis, którego się nie spodziewają, a będą najlepszymi ambasadorami Twojej firmy. Nie patrz na klienta, aby jedynie go skasować i niech sobie już idzie. Określ jego wartość w czasie. Daj mu coś ekstra, choć byś miał przy tym zarobić mniej. Gdy tak postąpisz, on wróci, a Ty  zarobisz ponownie.

Przykłady, jak wyróżnić się na rynku na tle innych.

Szkoła języków obcych. Większość szkół językowych stosuje takie same metody nauczania. Większość ich klientów to uczniowie, studenci, którzy chodzą na dodatkowe zajęcia z języków obcych, by przygotować się do egzaminów, czy matur. A gdyby tak skierować swoją ofertę na zupełnie kogoś innego? Jest sporo dorosłych osób, którzy chcą się nauczyć języka obcego, by choćby dogadać się na wczasach z obcokrajowacami. Ci ludzie nie potrzebują znać 12 czasów w języku angielskim. Wystarczy by znali dobrze 3 czasy i 1000 najczęściej używanych słów, a zrozumieją 80% tego co się do nich mówi. Zajęcia w takiej szkole ukierunkowane, by były głównie na konwersacje i przełamanie bariery językowej. Bo tego ludzie boją się najbardziej. Taka szkoła funkcjonuje w Polsce i ma się całkiem dobrze. Tworzenie stron internetowych. Podam Ci swój przykład. Większość firm tworzy strony swoim klientom, które okazują potem jedynie martwą wizytówką w sieci, na którą prawie nikt nie zagląda. Jeśli zamawiający nie wykupi drogiego pozycjonowania, strona taka ginie gdzieś w otchłani wyszukiwarki Google. Ja natomiast postanowiłem dać od siebie do strony jakąś wartość dodaną. Moi klienci w standardzie dostają kampanię reklamową na facebooku o wartości 200 zł, tak by inwestycja w stronę internetową szybko się zwróciła i przynosiła od początku nowych klientów. Branża budowlana, budowa domów. Wydawać by się mogło, że w tak „trudnej i nudnej” branży naprawdę ciężko wyróżnić się na tle konkurencji. A oto Polska firma, której stronę www możesz zobaczyć  tutaj oferuje domy za 150 tysięcy złotych reklamując się hasłem „dom w cenie mieszkania”. Dodatkowo robią świetną robotę, zamieszczając na Youtube filmiki prezentujące m.in. etapy budowy takiego domu. Zamówień mają od groma. Można? Można. Mam nadzieję, że wpis ten dał Ci trochę do myślenia, że warto czasem pogłówkować nad tym czym można wyróżnić się na tle innych, czasem drobna zmiana; choćby tylko hasło reklamowe może okazać się przełomowa. Jeśli potrzebujesz pomocy w zakresie marketingu czy tworzenia stron internetowych napisz lub zadzwoń do mnie: Kom: 660 238 208 e-mail: dariuszpichalski@gmail.com Zapraszam Cię również DO POBRANIA ZA DARMO MOJEGO EBOOKA:    

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top