Skuteczny marketing w małej firmie. Cz.1: E-MAIL MARKETING [Konkretne przykłady]

Ocena wpisu
5/5

Spis treści

Witam Cię w mojej nowej serii wpisów poświęconej promowaniu małych lokalnych firm w internecie. Metody, które będę przedstawiał będą w większości darmowe i i proste we wdrożeniu. Niekiedy wymagane będzie posiadanie własnej strony internetowej. W pierwszej części opiszę e-mail marketing. I wierz mi nie jest to narzędzie zarezerwowane, wyłącznie dla dużych sklepów internetowych. W małej lokalnej firmie, można również z powodzeniem korzystać z e-mail marketingu.

Dlaczego e-mail marketing jest tak ważny?

Bez różnicy, czy prowadzisz swój biznes w internecie, czy stacjonarnie, zbieraj od swoich klientów adresy mailowe, by regularnie wysyłać im maile. Dobrej jakości lista adresów mailowych to Twój kapitał. Uniezależni  marketing Twojej firmy od Reklam na Facebooku, czy Google. Znam osoby, które opierają pozyskiwanie swoich klientów jedynie przy pomocy płatnych reklam Google Adwords. I znam kilku, dla których było to zgubne, ponieważ Google zablokowało im konto reklamowe i nagle zostali „odcięci”. Dla większości sklepów internetowych oznacza to śmierć. Natomiast Twojej listy nikt Ci nie zabierze. Widzisz, przy pomocy e-mail marketingu możesz oferować adresatom produkty, informować ich o promocjach,  nowościach, czy po prostu podziękować za zakup (a to robi naprawdę mało osób- wyróżnij się tym na tle swojej konkurencji). Jeśli jesteś aktywny i regularnie publikujesz wartościowe materiały na Youtube, czy firmowym blogu (do czego Cię gorąco zachęcam) przy pomocy maili możesz informować o tym swoich adresatów. Regularny mailing buduje relacje między Tobą, a Twoim adresatem. Przypominasz mu się nie dając o sobie zapomnieć. Tak wiem, dostajemy coraz więcej maili i otwieramy tylko niektóre. Jednak nawet gdyby Twój adresat nie otworzył wiadomości od Ciebie, widzi jednak nazwę nadawcy, czyli Ciebie. Zostajesz w podświadomości. Warto stosować tytuły maili, by intrygowały i zachęcały do kliknięcia. Poniżej przykłady: „To znowu się stało” „Przepraszam Cię” „Wybacz” „Przepraszam Cię”

Jak pozyskiwać adresy mailowe i budować dobrej jakości listę mailingową?

Obecnie ludzie bardzo szanują swój adres mailowy i utożsamiają się z nim prawie jak z numerem telefonu. Nasze życie prywatne i zawodowe coraz bardziej przenosi się do internetu, a tam wszystkie „nasze sprawy” załatwimy posługując się adresem mailowym. Dlatego użytkownicy bardzo niechętnie zostawiają adres mailowy.

„Dlatego, by pozyskać adres mailowy musisz dać coś wartościowego w zamian”

W marketingu internetowym nazywa to się „Lead magnet” czyli taki magnes, który przyciągnie użytkownika, by zostawił swój adres mailowy. W sklepach internetowych takim magnesem może być np. 10 zł na pierwsze zakupy lub darmowa dostawa. Bardzo dobrze sprawdzają się też e-booki, różnego typu check listy, czy raporty. To musi być coś co da natychmiastową gratyfikację użytkownikowi. Nie możesz wysłać mu opasłego na 200 stron e-booka, bo go i tak nie przeczyta. To musi być konkret, najważniejsze informacje zebrane w całość i podane w formie, którą szybko można przyswoić.

Prowadząc lokalny biznes, również możesz oferować „Lead magnet” w zamian za adres mailowy. Poniżej przykłady

Szkoła nauki jazdy. Prowadząc szkołę możesz oferować listę tras egzaminacyjnych w mieście w jakim Twoi kursanci będą mieli egzamin, lub np. poradnik: „Jak zdać prawko za pierwszym razem”. Taki Lead magnet możesz oferować w swojej firmie oferując go swojemu rozmówcy lub za pośrednictwem swojej strony internetowej. Szkoła języków obcych. Może to być lista 1000 najczęściej używanych słów w danym języku. Podobno by zrozumieć 80% tekstu, wystarczy znać 20% najczęściej używanych słów. W okresie przed wakacyjnym mozna oferować przydatne zwroty w podróży w danym języku. I przygotować kilka wersji językowych głównie krajów najchętniej odwiedzanych przez Polaków. Taki Lead magnet można oferować w formie PDF za pośrednictwem strony internetowej lub bezpośrednio w firmie w formie papierowej.

Jak wysyłać mailing.

By wysyłać mailing potrzebna nam będzie strona internetowa. Mając stronę internetową na WordPress zautomatyzujemy ten proces, przy pomocy darmowej wtyczki mail poet, gdzie można np. ustawić, by każdemu nowemu odbiorcy na liście automatycznie wysyłać na maila nasz Lead magnet. Mam nadzieję, że tym wpisem zainspirowałem Cię choć trochę i przekonałem, że warto skorzystać z e-mail marketingu. Jeśli masz jakieś pytania, potrzebujesz pomocy, zostaw komentarz lub napisz do mnie prywatną wiadomość: dariuszpichalski@gmail.com Zachęcam Cię również do pobrania za darmo mojego e-booka, gdzie pisze m.in. o e-mail marketingu:

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top