4 częste powody spadku ruchu na Twojej stronie internetowej opartej o WordPress

Ocena wpisu
5/5

Spis treści

Dla wielu firm spory i ciężko wypracowany ruch na stronie internetowej to główne „paliwo” w biznesie. Często jednak z dnia na dzień następuje spadek. Nie należy wtedy wpadać w panikę, tylko podjąć odpowiednie kroki. Zapraszam Cię do poznania 4 głównych powodów gwałtownego spadku ruchu i jak sobie z nimi poradzić. Zaczynajmy więc!

1. Twoja strona internetowa dłużej się ładuje.

Szybkość wczytywania się Twojej witryny to jeden z głównych czynników wpływających na jej pozycję w wyszukiwarce Google. Zwiększenie czasu oczekiwania może być przyczyną jej spadku w wynikach wyszukiwania. Ludzie nie cierpią wolno ładujących się stron internetowych i Google również. Dobrze żeby Twoja strona internetowa wczytywała się poniżej 4 sekund. Jej szybkość możesz sprawdzić na stronie: pingdom.com Pierwszą przyczyną wolniejszego wczytywania się strony internetowej, może być przejście na nowy motyw, który nie jest zoptymalizowany i wczytuje się dużo wolniej. Upewnij się że używasz szybkiego motywu, przykładowe darmowe i szybkie motywy WordPress znajdziesz tutaj Drugą przyczyną może być zainstalowanie zbyt wielu wtyczek do WordPressa. Przejrzyj je i wybierz naprawdę te niezbędne. Pamiętaj o regularnym aktualizowaniu wtyczek i motywów. To również ma wpływ na szybkość Twojej witryny.

2. Zmiana dizajnu Twojej strony internetowej

Zaprojektowałeś nowy wygląd dla swojej strony, jednak może się okazać, że nikt oprócz Ciebie tego nie doceni. A juz na pewno nie Google. Ludzie nie lubią takich radykalnych zmian i często opuszczają mocno „odświeżone” strony. Spójrz na swoją nową stronę z dystansu; czy jest wystarczająco czytelna, intuicyjna? Czy użyte na niej kolory są stonowane?

3. Nie działające wewnętrzne linki

Jeśli przenosisz swoją stronę internetową na inny serwer, Twoje linki wewnętrzne mogą przestać działać. Często wynika to z problemu z zainstalowaną wtyczką WordPress do buforowania (np. WP Fastest, WP Super Cache, Cache Enabler, Comet Cache). Dlatego wyczyść pamięć podręczną w swojej wtyczce do buforowania i sprawdź czy linki w Twojej witrynie działają poprawnie. Jeśli tak, ruch w Twojej witrynie powinien się stopniowo zwiększać.

4. Twoje słowa kluczowe nie są już tak skuteczne

Jeśli zależy Ci na sporym ruchu, Twoja strona powinna być zoptymalizowana pod kątem odpowiednich słów kluczowych. Z czasem jednak słowa kluczowe mogą się po prostu „przeterminować”. Co z tego, że napiszesz świetny artykuł pt. „najlepsze motywy WordPress w 2018 roku”. Za rok mało kto go przeczyta. Powinieneś również poszerzać zasób swoich słów kluczowych np. pisząc nowe artykuły na firmowego bloga zoptymalizowane pod różne słowa kluczowe. Ma to jeszcze jedną zaletę; Google widzi, że regularnie dodajesz nowe wysokiej jakości treści i traktuje poważnie Twoją witrynę.

Podsumowanie.

Prowadząc stronę internetową wahania w ruchu są nieuniknione, jeśli jednak nagle zauważyłeś spory spadek, może to wynikać z problemów z Twoja witryną. Dlatego w pierwszej kolejności powinieneś:
  • sprawdzić szybkość wczytywania się witryny; zaktualizować wtyczki i motywy
  • jeśli zmieniłeś motyw/wygląd strony upewnij się, że Twoja strona w nowej odsłonie jest czytelna, intuicyjna, a nowy szablon wystarczająco szybki.
  • sprawdź linkowanie wewnętrzne na swojej stronie, jeśli nie działa wyczyść pamięć podręczną swojej wtyczki do buforowania.
  • Sprawdź czy słowa kluczowe są nadal aktualne i często wyszukiwane. Wstawiaj regularnie nowe treści na swoją stronę internetową zoptymalizowane pod nowe słowa kluczowe.
 

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top