reklama w facebook messenger

Reklama w Facebook Messenger [Krok Po Kroku]

Reklama na Facebook Messenger – zalety

Od jesieni 2017 mamy możliwość reklamowania się na facebook messenger. Moim zdaniem każdy kto reklamuje się lub dopiero ma zamiar na facebooku powinien wypróbować tą opcję. Powodów jest co najmniej kilka, o czym za chwilkę. Poniżej zrzut ekranu ze smartfona jak taka reklama wygląda w praktyce:

zrzut z ekranu z messengera

Powód pierwszy dlaczego warto wykorzystać messengera to efekt świeżości. Taka reklama jeszcze nam się nie opatrzyła, w porównaniu np. z reklamami w prawej kolumnie, czy aktualnościach, na które nasz umysł nie zwraca prawie w ogóle uwagi.

Powód drugi – widoczność. Ciężko jej po prostu nie zauważyć. Spójrz na zdjęcie wyżej. Taka reklama na smartfonie zajmuje połowę ekranu!

Powód trzeci – cena. Reklama w messenger nie jest jest jeszcze dość popularna, więc niewielu reklamodawców z niej korzysta, także konkurencja nie jest tak duża jak np. w reklamie skierowanej na ruch. Reklama na facebook odbywa się na zasadzie aukcji, dlatego im mniej chętnych tym taniej.

Konfiguracja krok po kroku.

Wchodzimy w menedżera reklam na facebooku i klikamy utwórz reklamę. Pierwsze o co zapyta nas Facebook to wybór celu marketingowego. W przypadku reklamy na messengerze proponuję wybrać zasięg lub ruch. Przetestuj na małych kwotach, która opcja przynosi lepszy rezultat u Ciebie, bo tu bywa różnie.

W rubryce “Ruch” zostawiamy znacznik przy witrynie internetowej. Poniżej wybieramy naszą grupę docelową wg. płci, wieku, zainteresowań, obszaru itp.

Poniżej mamy opcję “umiejscowienie”, i tutaj wybieramy opcję “edytuj umiejscowienie” W celu zoptymalizowania kosztów proponuje wybrać tylko urządzenia przenośne i zaznaczyć w tabelce”platformy” jedynie “kanały aktualności” oraz właśnie “Messenger – Strona Główna”:

Następnie wyznaczamy budżet dzienny i ustalamy harmonogram wyświetlania reklam w sposób ciągły. Jeśli będziemy chcieli zrezygnować z reklamy to ją po prostu dezaktywujemy. Wybierając ta opcję jest po prostu trochę taniej niż gdybyśmy podali konkretne daty wyświetlania. Tak wynika z moich obserwacji.

W następnym oknie wybieramy format jako pojedynczy obraz i tu musimy wrzucić do messengera nasz reklamowy obraz. Powinien mieć on wymiar 1200 px szerokości na 628 px wysokości tak by poprawnie się wyświetlać:

Następnie wprowadzamy link do naszej stronie oraz wpisujemy tekst, który będzie wyświetlał się nad naszą grafiką reklamową, oraz nagłówek pod grafiką. Możemy ustawić przycisk wzywający do akcji. W moim przypadku to “więcej informacji” , który po kliknięciu kierują na moją stronę www. Jeśli mamy na stronie zainstalowany piksel facebooka zaznaczamy również suwakiem monitorowanie konwersji:

Jeśli wszystko jest ok, potwierdzamy naszą reklamę i czekamy na jej zatwierdzenie. I to wszystko.

Jeśli Ci pomogłem, będzie mi miło jeśli polubisz ten post na swoim facebook, pozwoli mi to docierać do szerszej publiczności. jeśli masz jakiekolwiek pytania zostaw komentarz lub napisz do mnie wiadomość prywatną na adres biuro@zakladaniestronwww.pl

 

 

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *