Uniwersalna i efektywna reklama na Facebooku dla lokalnej firmy krok po kroku

Ocena wpisu
5/5

Spis treści

W tym wpisie w formie wideo na Youtube oraz tekstowej, pokażę Ci jak ustawić płatną reklamę na Facebooku dla lokalnej firmy (ale nie tylko), by przy stosunkowo niewielkim koszcie dotrzeć do jak największej ilości potencjalnych odbiorców.

Pokażę Ci krok po kroku jak i gdzie ustawić reklamę na facebooku, jaki wybrać cel, na co zwrócić uwagę, jakich błędów unikać oraz jak zoptymalizować budżet, by reklama była maksymalnie efektywna.

Lata mijają, reklama na facebooku drożeje, jednak w dalszym ciągu jest to najtańsza opcja marketingowa zwłaszcza dla małych firm, które przepalają spore budżety na działania które nie przynoszą praktycznie żadnych efektów (ulotki, kalendarze, prasa). Wynika to przede wszystkim z niewiedzy, że Facebook w ogóle oferuje możliwość płatnego promowania albo z przykrych doświadczeń z tą reklamą. Większość którzy mają za sobą „pierwszy raz” z promowaniem na Facebooku kliknęła po prostu „promuj post” przepaliła budżet i niesmak oraz zniechęcenie zostało.

Facebookowi nie zależy na efektywności waszej reklamy tylko na waszych pieniądzach, dlatego tak usilnie namawia na tą opcje „promuj post” a to pierwszy i główny błąd przy tworzeniu reklamy na facebooku, bo ogranicza już na starcie możliwości jakie daje ta reklama:

facebook promuj post

Reklamy twórz na stronie na business.facebook.com

Dlatego rozpoczynając swoja przygodę przy promowaniu na fb, pierwsze co robimy to wchodzimy na stronę https://business.facebook.com . Konfigurujemy swój profil, dane do faktury itp. Ustalamy w jaki sposób będziemy rozliczać się z facebookiem np. automatyczne płatności co miesiąc bezpośrednio z waszej karty debetowej.

Następnie w lewym górnym rogu rozwijamy rozbudowane menu i znajdujemy zakładkę „Menedżer reklam”. Następnie klikamy zielony przycisk „utwórz”.

utwórz reklamę na facebook

Reklama na facebooku: wybierz cel reklamowy

W następnym kroku powita nas takie oto okno:

jaki cel reklamowy na facebooku

Mamy tutaj sporo opcji do wyboru, najbardziej uniwersalną opcją jest wybór zasięgu (chociaż w niektórych przypadkach lepiej sprawdza się „Ruch”)

Następnie nazywamy naszą kampanię, ustalamy dzienny budżet reklamy np. 5 zł i zostawiamy opcję „najniższy koszt” (aczkolwiek eksperymentujcie w tym ustawieniu , czy w waszym przypadku lepiej nie sprawdzi się ustalenie limitu – wszystko zależy od branży, lokalizacji itp.) Klikamy kontynuuj:

reklama na fb

Reklama na Facebooku – wybierz odbiorców.

lokalizacje reklamy na facebooku

Następnie wybieramy lokalizację do której będziemy kierować naszą reklamę, w tym przypadku jest to reklama lokalna, więc wybieram moje miasto plus promień wokół niego 17 km.

Facebook oferuje znakomite możliwości precyzyjnego targetowania naszych reklam, możemy wybrać dowolny punkt na ziemi is kierować reklamę z dokładnością do 1 kilometra wokół niego – jak to zrobić? dowiesz się tego z innego mojego wpisu: reklama do bogaczy

Wracamy do mojej reklamy. Po wyborze lokalizacji mogę ustalić płeć, wiek czy zainteresowania moich lokalnych odbiorców. W opcji języki wpisuję „polski” ponieważ nie chcę docierać ze swoją reklamą np. do ukraińców, którzy zamieszkują moją lokalizację.

Umiejscowienie reklamy na Facebooku

umiejscowienie reklamy na facebooku

Bardzo ważna rubryka jeśli nie chcecie przepalać waszej kasy. Facebook usilnie namawia was by zostawić opcję „automatyczne umiejscowienie” obok której pisze nawet „zalecane” – po to by wydębić od Ciebie więcej kasy.

Pamiętaj o jednej zasadzie: jeśli Facebook coś zaleca: zrób dokładnie odwrotnie 😉

Wybierz tylko Facebooka: aktualności, marketplace. Resztę możesz spokojnie wyrzucić.

W kolejnym kroku ustal budżet i harmonogram:

budżet reklamowy na facebooku

I znów odwrotnie niż chce Facebook, wybieramy „wyświetlenia”. W harmonogramie zostawiamy „sposób ciągły”, i klikamy „kontynuuj”

Post reklamowy

W kolejnym ostatnim kroku ustawień naszej reklamy, stworzymy post reklamowy.

post reklamowy

Po pierwsze potrzebujemy grafiki do tego posta. Najlepiej aby grafika miała wymiar 1080px x 1080px. Z doświadczenia wiem, że kwadratowe grafiki mają lepsze rezultaty. Facebook lubi taki format bo dobrze się on wyświetla na urządzeniach mobilnych.

Co do samej grafiki: zapomnij i ślicznych wymuskanych grafikach z banków zdjęć, ludzie zlewają (a raczej ich oczy ) takie obrazki. Obrazek musi przykuć ich wzrok, może być nawet brzydki – lepiej skupi uwagę. Dobrze jest wstawić po prostu zdjęcie zrobione samemu – im bardziej naturalnie wygląda tym lepiej.

W rubryce tekst wpisujemy to co znajdzie się na obrazku – używajcie emotikonek – ściągają one uwagę.

W miejscu adres Url wklejcie link do którego ma kierować post reklamowy, gdy użytkownik kliknie np. w grafikę w reklamie.

Tekst na grafice reklamowej

Oficjalnie na grafice reklamowej może znaleźć się max 20% tekstu, inaczej Facebook wyświetli wam info, ze ilość tekstu jest zbyt duża i szanowny fejsbunio obetnie wam za karę zasięgi.

Można to jednak obejść i oszukać mądry mechanizm facebooka.

Jak? Nanieś tekst na obraz w Paincie lub innym programie graficznym. I nie staraj się by literki były ładne bo facebook przejrzy Twoje niecne zamiary i odczyta tekst na grafice. W moich grafikach tekst zajmuje nawet 80%. Piszę go oczojebliwym żółtym kolorem. Na telefonie gdzie kwadratowy post zajmuje 3/4 ekranu, nie sposób przeoczyć takiego przekazu.

Na koniec klikamy „potwierdź” i czekamy na zatwierdzenie reklamy przez szanowne algorytmy Facebooka.

Mam nadzieję że mój wpis choć trochę ułatwi wam życie.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top