Reklama na facebook. Jaki wybrać cel reklamowy? Cz. 2

Ocena wpisu
5/5

Spis treści

Wpis ten jest kontynuacją pierwszej części, którą możesz przeczytać tutaj.

5. Instalacja aplikacji

„Biznes” aplikacji przeżywa obecnie prawdziwy renesans, i wszystko wskazuje na to że potrwa to jeszcze naprawdę długo. Zyski z aplikacji rosną mocno w górę, a facebook umożliwia promowanie aplikacji. Przy wyborze tego celu w pierwszym kroku wybieramy stronę internetową, gdzie użytkownik może kupić aplikację. Strona sprzedażowa musi być dostosowana do facebooka.

6. Wyświetlenia filmu

Cel reklamowy z ogromnym potencjałem. Z budżetem całkowitym ok. 200 zł można dotrzeć w ciągu 3 dni nawet do 100 000 odbiorców. Promując filmy warto pamiętać, by nasz materiał reklamowy spełniał pewne wymogi, by był dobrze indeksowany i promowany przez facebooka. Od jakiegoś czasu Facebook rywalizuje z Youtubem jeśli chodzi o materiały video, dlatego mocno ten typ reklamy. Kilka wskazówek jak tworzyć materiały video, by osiągnąć duże darmowe zasięgi od Facebooka:
  • nie przesadzaj z jakością filmików, najwięcej wyświetleń mają filmiki kręcone telefonem. Wiedzą o tym nawet duże korporacje, czy banki, i choć stać ich na zatrudnienie całego sztabu filmowców, często na swoje fanpagi wrzucają amatorskie filmiki.
  • Filmy „kręć” w pionie. Facebook doceni jeśli Twój film będzie dostosowany do urządzeń mobilnych i nagrany w pionie.
  • Nie przesadzaj z „wagą” filmu. Jeśli twój film waży pół giga i wykorzystasz połowę transferu oglądającego, możesz go nieźle wkurzyć, a nie o taką reklamę tu przecież chodzi.
  • Na początku filmu wstaw napisy. Dlaczego? Ponieważ filmy zaczynają się wyświetlać bez dźwięku, i gdy użytkownik trafi na Twój filmik, wyświetli mu się np. Twoja coś tam mamrocząca buzia. Dlatego niezbędny na początku filmu jest napis, np. „włącz dźwięk, a nic Cie nie ominie”.

7. Pozyskiwanie kontaktów

Konfigurowanie reklamy z tym właśnie celem przypomina promowanie standardowego postu. Jeśli chcesz skorzystać z tego celu, musisz BARDZO dokładnie wybrać grupę odbiorców. Na końcu tworzenia tego typu reklamy, będziesz musiał utworzyć formularz, który to będzie wyświetlał się odbiorcom. Przy jego pomocy będziesz zbierał kontakty i dane.

8. Reklama w wiadomościach Messenger

Jedna z moich ulubionych. Zwłaszcza gdy nasza reklama skierowana jest do młodych odbiorców. Ustawiam wtedy zazwyczaj by reklama wyświetlała się tylko na urządzeniach mobilnych. Nie sposób nie zwrócić na nią uwagi, ponieważ zajmuje połowę ekranu w telefonie. Żeby ustawić reklamę w messengerze wybieramy jako cel „zasięg” i w umiejscowieniu odhaczamy wszystkie opcje zostawiając tylko reklamę w aktualnościach facebook i właśnie messenegera., Mam nadzieję że wpis się podobał , i już zapraszam Cie do lektury ostatniej trzeciej części o tym jak wybrać  cel reklamowy na facebook, gdzie przedstawię ostatnie 3 możliwości. Jeśli masz jakieś pytania, chętnie na nie odpowiem.  

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top