Ocena wpisu
5/5
Spis treści
Chcesz zacząć reklamować się na facebooku? Brawo, dobrze skonfigurowana reklama w tym medium bardzo szybko Ci się zwróci, a Ty zyskasz sporo nowych klientów. Po kliknięciu „utwórz reklamę” w menedżerze reklam tworzenie każdej reklamy na facebooku rozpoczniesz od wyboru celu reklamowego. A tak wygląda okno wyboru celu w menedżerze reklam: I nie ma tu złotej zasady, że jakiś cel jest jedynym słusznym wyborem. Na to jaki cel wybrać wpływa wiele czynników m.in:
- jaką działalność prowadzisz
- co chcesz osiągnąć przy pomocy reklamy na facebooku: sprzedaż, zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej, zbudować listę mailingową.
- jaki masz budżet reklamowy
- czy działasz lokalnie czy w sakli kraju.
W tym wpisie przybliżę każdy z dostępnych celów reklamowych, dla kogo jest przeznaczony, tak by ułatwić Ci decyzję przy wyborze.
1. Rozpoznawalność marki
Niezbyt skuteczna forma reklamy. Można ją rozważyć w sytuacji, gdy wprowadzamy nowy produkt, lub zmieniamy profil działalności naszej firmy.2. Zasięg
BARDZO ciekawa opcja, którą polecam zwłaszcza początkującym jesli chodzi o reklame na facebooku, oraz małym firmom z niewielkim budżetem reklamowym (niewielki budżet to w moim mniemaniu do 10 zł dziennie). Cel przydatny jeśli chcemy z naszą reklamą dotrzeć do jak największej ilości osób. Facebook wyświetli naszą reklamę jeden raz użytkownikowi, ale algorytm fb „postara” się by dotarła do jak największej ilości osób.3. Ruch
Opcja najczęściej używana przez marketerów z wszelkiej maści agencji reklamowych. Reklama polega na tym że internauta po kliknięciu w nią zostaje przekierowany na naszą stronę internetową. Ponieważ jak wspomniałem, wiekszość marketerów wybiera tą opcję, przez co jest ona droga. Dlaczego? Bo reklamy na facebooku działają na zasadzie aukcji, i im więcej chętnych, tym ciężej przebić się. no niestety ekran facebooka nie jest z gumy i wszystkie reklamy się na niej nie zmieszczą. Z opcji tej warto skorzystać gdy np:- masz dość spory fan page i wprowadzasz nowy produkt. Kierujesz wtedy reklamę na swoich fanów.
- kierujesz reklamę do wąskiej grupy, gdzie Twoja konkurencja jest niewielka.