Reklama na facebook. Jaki wybrać cel reklamowy? Cz. 1

Ocena wpisu
5/5

Spis treści

Chcesz zacząć reklamować się na facebooku? Brawo, dobrze skonfigurowana reklama w tym medium bardzo szybko Ci się zwróci, a Ty zyskasz sporo nowych klientów.  Po kliknięciu „utwórz reklamę” w menedżerze reklam tworzenie każdej reklamy na facebooku rozpoczniesz od wyboru celu reklamowego. A tak wygląda okno wyboru celu w menedżerze reklam: cel reklamy na facebooku I nie ma tu złotej zasady, że jakiś cel jest jedynym słusznym wyborem. Na to jaki cel wybrać wpływa wiele czynników m.in:
  • jaką działalność prowadzisz
  • co chcesz osiągnąć przy pomocy reklamy na facebooku: sprzedaż, zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej, zbudować listę mailingową.
  • jaki masz budżet reklamowy
  • czy działasz lokalnie czy w sakli kraju.

W tym wpisie przybliżę każdy z dostępnych celów reklamowych, dla kogo jest przeznaczony, tak by ułatwić Ci decyzję przy wyborze.

1. Rozpoznawalność marki

Niezbyt skuteczna forma reklamy. Można ją rozważyć w sytuacji, gdy wprowadzamy nowy produkt, lub zmieniamy profil działalności naszej firmy.

2. Zasięg

BARDZO ciekawa opcja, którą polecam zwłaszcza początkującym jesli chodzi o reklame na facebooku, oraz małym firmom z niewielkim budżetem reklamowym (niewielki budżet to w moim mniemaniu do 10 zł dziennie). Cel przydatny jeśli chcemy z naszą reklamą dotrzeć do jak największej ilości osób. Facebook wyświetli naszą reklamę jeden raz użytkownikowi, ale algorytm fb „postara” się by dotarła do jak największej ilości osób.

3. Ruch

Opcja najczęściej używana przez marketerów z wszelkiej maści agencji reklamowych. Reklama polega na tym że internauta po kliknięciu w nią zostaje przekierowany na naszą stronę internetową. Ponieważ jak wspomniałem, wiekszość marketerów wybiera tą opcję, przez co jest ona droga. Dlaczego? Bo reklamy na facebooku działają na zasadzie aukcji, i im więcej chętnych, tym ciężej przebić się. no niestety ekran facebooka nie jest z gumy i wszystkie reklamy się na niej nie zmieszczą. Z opcji tej warto skorzystać gdy np:
  • masz dość spory fan page i wprowadzasz nowy produkt. Kierujesz wtedy reklamę na swoich fanów.
  • kierujesz reklamę do wąskiej grupy, gdzie Twoja konkurencja jest niewielka.

4. Aktywność

Pod słowem aktywność facebook rozumie: polubienia strony, komentarze, udostępnienia, polubienia posta. Promowanie postów. Pierwsza moja wskazówka: nigdy nie klikaj „promuj post” z poziomu swojego fan paga. Dlaczego? Bo po pierwsze będzie zwyczajnie drożej, niż miałbyś to zrobić poprzez menedżera reklam, bo po drugie będziesz miał dużo mniejszą możliwość wyboru precyzyjnej grupy odbiorców, i po trzecie brak możliwości edycji reklamy. Facebook oczywiście będzie Cię zachęcał do tego typu promowania, ale już wiesz dlaczego masz tego nie robić. W moim przypadku reklama na facebooku, w której jako cel wybrałem aktywność, świetnie sprawdziła się w przypadku promowania artykułu na blogu facetwformie.pl pompki Grupa odbiorców jak ą wybrałem  to młodzi mężczyźni w wieku 15-30 lat, targetowałem ich po zainteresowaniach. Młodzi ludzie chętniej klikają „Lubię to”, komentują i udostepniają. Jeśli np. targetujesz swoja reklamę na „poważniejszą grupę”, czyli np. Panów w wieku 35-49 prowadzących działalność gospodarczą, czy interesujących się rozwojem osobistym, odradzam wybór takiego celu reklamy. Panowie z takiej grupy docelowej rzadko np. klikają „Lubię to” i taki cel nie ma sensu. W tej sytuacji wybrałbym raczej jako cel „zasięg”. Wracając do mojej reklamy, wybór takiego celu był idealny. Młodzi ludzie chętnie lajkują, komentują, przez co oprócz płatnego zasięgu zyskałem masę darmowego organicznego. Poza tym post po jego kliknięciu prowadził do mojego artykułu. Ruch na stronie był naprawdę spory. Poniżej zrzut z wyników reklamy: reklama na facebooku wyniki Za 14 złotych liczba odbiorców sięgnęła ponad 57 ooo. Polubienia strony. Opcja przydatna jeśli chcesz zbudować świadomość marki, zebrać wartościowe polubienia strony (w tym miejscu stanowczo odradzam Ci kupowanie lajków- chyba że chcesz zarżnąć swojego fan paga). Jest to ciekawa opcja gdy wprowadzasz na rynek nowy produkt. Już wyjaśniam dlaczego. Jeśli ktoś polubi Twoją stronę to przez około 48 godzin od tego momentu zobaczy wszystko co na nowo polajkowanym fanpagu się wyświetli, czyli np. info o Twoim nowym produkcie. Reakcja na wydarzenie. Bardzo loteryjny cel reklamowy, parę lat temu można było na nim wycisnąć spore zasięgi, obecnie średnio. Nie używam, nie wypowiadam się, jeśli masz doświadczenia z takim celem reklamy podziel się nimi w komentarzu. Koniec części pierwszej i już serdecznie zapraszam Cię do lektury cz. 2. Jeśli masz pytania, potrzebujesz pomocy przy skonfigurowaniu swojej reklamy na fb, czy budowie strony internetowej, odezwij się.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top