pozycjonowanie

Poradnik jak dodać produkty i ofertę na wizytówkach Google

oferta produkty google maps

Google nie zwalnia tempa jeśli chodzi o nowości na wizytówkach Google. Na taki stan rzeczy ma na pewno wpływ rywalizacja o uwagę i czas użytkownika z facebookiem, którą to Google niestety, ale przespało. Gigant z doliny krzemowej jednak obudził się na dobre i nie ma chyba tygodnia bez serwowania nowości na wizytówkach lokalnych firm.

Sprzedajesz produkty, usługi? Pokaż je na wizytówce Google!

Bardzo ciekawa opcją, z której na razie prawie nikt nie korzysta. Poniżej zrzut z ekranu komputera jak to wygląda w praktyce:

google maps produkty w wizytówce

Po kliknięciu w “kup” google przekierowuje użytkownika na moją stronę internetową.

Na urządzeniach mobilnych wygląda to następująco:

produkty google maps na telefonie

Jak widzisz mamy nawet dedykowaną produktom zakładkę.

Jak krok po kroku dodać produkt na wizytówce Google maps.

Na początku logujemy się do naszego panelu w “google moja firma”. Następnie klikamy zakładkę “wpisy”. następnie po prawej stronie klikamy w niebieską ikonkę tworzenia nowego wpisu i zaznaczamy produkt:

Uzupełniamy wszystkie pola, dodajemy grafikę, uzupełniamy opis, opcjonalnie możemy dodać przycisk z wezwaniem do działania, którego kliknięcie przekieruje użytkownika na nasza stronę internetową:

google maps produkty

Jak dodać ofertę na wizytówce Google maps

Wpis z ofertą dodajemy tak samo jak produkt z tą różnica że we wpisie zamiast “produkt”wybieramy “zaoferuj”. A tak prezentuje się moja oferta na urządzeniach mobilnych:

oferty w google maps

UWAGA!!!

Istnieje taka możliwość że po zalogowaniu się na swoje konto Google Moja Firma nie będziesz mieć jeszcze możliwości wstawiania we wpisie produktu lub oferty, tak było w moim przypadku. W takim wypadku odczekaj kilka dni, lub zaloguj się z innej przeglądarki. Istnieje tez trzecia możliwość z której ja skorzystałem, w panelu Google moja firma, wejdź w zakładkę “użytkownicy”i zrób menedżerem swojej wizytówki kogoś innego. Ja zrobiłem swojego tatę i z jego konta już mogłem dodawać produkty i usługi.

Podsumowanie

Ostatnie intensywne działania Google sugerują że gigant poważnie myśli o lokalnych firmach, i nie szczędzi na ten cel środków. Facebook swoje namieszał i teraz Google chce pokazać się z jak najlepszej strony. Lokalnym firmom może to wyjść tylko na dobre, to znakomity sposób na atrakcyjne darmowe zasięgi. Skorzystaj z tego, zwłaszcza że póki co znikomy procent to robi, a kto pierwszy ten lepszy.

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *