Pozycjonowanie lokalne firmy w Google

Ocena wpisu
5/5

Spis treści

W tym wpisie dowiesz się:

  • jak trafić do pierwszej trójki na mapach Google
  • jak optymalizować wizytówkę Google Moja Firma
  • i dużo więcej 🙂

Zaczynajmy więc.

Pozycjonowanie lokalne SEO

W tej części pokażę Ci interesujące dane, dlaczego lokalne pozycjonowanie jest tak ważne, i jeśli masz firmę jest wręcz koniecznością.

Lokalne pozycjonowanie to nic innego jak optymalizacja Twojego biznesu pod konkretne słowa kluczowe oparte o Twoją lokalizację np. „hydraulik Warszawa”. Optymalizacja ta obejmuje Twoją wizytówkę firmy na mapach Google Moja Firma oraz Twoją stronę internetową.

Na początek kilka ciekawych statystyk

Jak podaje Google, 46% wszystkich wyszukiwań w Google ma charakter lokalny, więc prawie połowy wszystkich wyszukiwań dotyczy lokalnych usług i produktów.

74% procent ludzi, którzy wyszukują czegoś przez telefon, odwiedza sklep lub firmę jeszcze tego samego dnia. A teraz zobaczmy jak działa lokalny mechanizm wyszukiwarki Google:

Najpierw mamy mapkę z naniesionymi firmami dotyczącymi Twojego zapytania, następnie Google pokazuje TYLKO 3 firmy, a potem mamy wyniki organiczne wyszukiwania.

W praktyce wygląda to tak np. na zapytanie „strony Sokołów”:

Co ważne: gdy użytkownik szuka np. hydraulika w Warszawie wystarczy że wpisze słowo „hydraulik bez nazwy miasta, a mechanizm Google i tak wyświetli mu mapę Warszawy z firmami hydraulicznymi na podstawie lokalizacji Twojego smartfona. Ludzie jednak rzadko wpisują nazwę miejscowości w Google, dlatego wybierając słowa kluczowe do optymalizacji trzeba o tym pamiętać. Dlatego pozycjonowanie lokalne to konieczność jeśli sprzedajesz produkty lub usługi na rynku lokalnym.

Jak śledzić swoje pozycje na mapach Google?

Polecam Ci: local falcon – bardzo dokładne narzędzie.

Pod mapą mamy wyświetlone 3 firmy, a pod nimi organiczne wyniki wyszukiwania gdzie wyświetlane są strony interentowe. I tam jest miejsce na Twoją stronę internetową. Jeśli chcesz być jako pierwszy zacznij od optymalizacji SEO Twojej strony www. Napisałem o tym obszerny artykuł, który pomoże Ci pozycjonować Twoją stronę: Optymalizacja SEO Strony.

Lokalne pozycjonowanie: Jakie wybrać słowa kluczowe.

Jeśli chcesz pozycjonować i optymalizować swój biznes w wyszukiwarce musisz wiedzieć na jakie frazy to robić.

Pierwszy sposób jest banalny; to wyszukiwarka Google. Dajmy na to szukamy słów kluczowych dla firmy sprzedającej różnego rodzaju bramy, wpisujemy zatem w Google słowo „bramy” i mamy listę gotowych słów kluczowych na które powinniśmy optymalizować i pozycjonować naszą firmę w Google Maps i stronę internetową:

Drugi sposób to Planer Słów Kluczowych Google, do którego dostęp masz po zalogowaniu się do swojego konta Google Ads. Logujemy się na tej stronie: Google Ads

Planer słów kluczowych masz dostępny w zakładce „planowanie”

Wpisujemy w planerze to czym się zajmujemy np. Strony interentowe i wybieramy naszą lokalizację:

I Google pokazuje mi wpisywane słowa kluczowe razem z miesięczna liczbą wyszukiwań:

Co wpływa na pozycjonowanie lokalne na mapach Google?

Przede wszystkim Twój profil w Google Moja Firma. Dlatego optymalizacja wizytówki Google Moja Firma to podstawa. I o tym będzie ten rozdział.

Po pierwsze nazwa Twojej wizytówki na mapach Google

Nazwa, adres i telefon Twojej firmy muszą być takie same wszędzie gdzie je podaj, że w internecie. Przekaz tych danych musi być dla Google spójny: nie może być tak że Twoja firma nazywa się np. pomoc hydrauliczna” a wizytówka w Google ma nazwę „hydraulik Warszawa”. We wszystkich katalogach firm, na Facebooku podawaj te same dane – zgodne z nazwą Twojej firmy. Masz być w 100% spójny.

Po drugie opinie w Twojej wizytówce Google Moja Firma:

Opinie o Twojej firmie sa dla Google niezwykle ważne: dbaj by miec ich dużo i pozytywnych. By pomóc swoim klientom dodawanie opinii możesz skonfigurować link do szybkiego dodawania opinii w Google Maps, jak to zrobić pokazuję w swoim filmie na kanale Yutube:

Poza tym pozytywne opinie to tzw. dowód społeczny, który decyduje w dużej mierze, czy potencjalny klient zadzwoni do Twojej firmy. czy nie.

Po trzecie Twoja strona internetowa.

Google samo przyznaje, im bardziej wartościowa i zoptymalizowana pod SEO Twoja strona internetowa tym wyżej w lokalnych wynikach wyszukiwania pojawi się Twoja strona. Poniżej masz moją infografikę, która w skrócie obrazuje co jest ważne przy optymalizacji Twojej strony internetowej:

Po czwarte: skrupulatnie wypełnij swoją wizytówkę w Google Moja Firma:

Google samo podpowie Ci co jeszcze jest do zrobienia:

Pamiętaj, aby wybrać odpowiednią kategorię dla swojej działalności; nie twórz nowej, wybierz z tych które już są. Kategorie znajdziesz w zakładce „informacje” logując się do swojego profilu wizytówki w Google Moja Firma. Dodaj kilka kategorii: główną i kilka podrzędnych:

Jeśli sprzedajesz usługi lub produkty powpisuj je wszystkie w odpowiednie zakładki:

Sprawdź czy wszystkie informacja jak np. godziny otwarcia są aktualne.

Po piąte: publikuj wpisy na swojej wizytówce

Pokażesz tym samym Google, że jesteś na bieżąco ze swoim profilem w Google Moja Firma i, że Ci na nim zależy:

Pozycjonowanie lokalne – co jeszcze możesz zrobić.

Umieść na swojej stronie kod z mapą lokalizacji Twojej firmy na mapach Google. Jak to zrobić? Już tłumaczę, znajdź swoją firmę w wyszukiwarce Google, kliknij „mapy”. Następnie wejdź w rozwijane menu w lewym górnym rogu:

Następnie naciśnij przycisk „Udostępnij”

Następnie skopiuj link do umieszczenia na swojej stronie…

… i wklej go na swoją stronę www:

Jeśli chcesz możesz wejść na moją stronę główną i kliknij „kontakt” i zobacz jak to wygląda w praktyce.

Upewnij się, że Twoje słowo kluczowe wyświetla się w nagłówku na górze strony, w moim przypadku jest to fraza :strony internetowe”:

Podsumowanie

Jak widzisz lokalne pozycjonowanie w Google jest naprawdę proste i wymaga jedynie Twojego czasu i skrupulatności. Jednak , gdybyś potrzebował mojej pomocy pytaj śmiało w komentarzu lub napisz do mnie maila na adres: dariuszpichalski@gmail.com

6 komentarz “Pozycjonowanie lokalne firmy w Google”

  1. Bardzo ciekawy i wartościowy artykuł o pozycjonowaniu w mapach Google. Sporo cennej i niezwykłej wiedzy – brawo! Swego czasu też miałem okazję napisać o pozycjonowaniu w mapach. Myślę, że oba te artykuły idealnie się uzupełniają i są kompendium wiedzy dla lajka, ale i zaawansowanego specjalisty. Jeśli mogę: https://www.kampanieseo.pl/blog/9-skutecznych-porad-jak-wypozycjonowac-wizytowke-w-mapach-google

    Pozdrawiam i powodzenia w tworzeniu stron!

  2. Fajnie opisane wszystkie wskazówki co należy wykonać jak wypełnić prawidłowo całą wizytówkę. Obecnie pozycjonowanie lokalne dla niektórych z branży do podstawa widoczności. Niejednokrotnie osobiście pierwsze co to szukałem miejsc w GMF aby znaleźć coś w pobliżu. Wiec nie skorzystanie z darmowej usługi to jak nóż w plecy 🙂

    Ponadto fajna inforgrafika 🙂

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top