Spis treści
W tym wpisie dowiesz się:
- jak trafić do pierwszej trójki na mapach Google
- jak optymalizować wizytówkę Google Moja Firma
- i dużo więcej 🙂
Zaczynajmy więc.
Pozycjonowanie lokalne SEO
W tej części pokażę Ci interesujące dane, dlaczego lokalne pozycjonowanie jest tak ważne, i jeśli masz firmę jest wręcz koniecznością.
Lokalne pozycjonowanie to nic innego jak optymalizacja Twojego biznesu pod konkretne słowa kluczowe oparte o Twoją lokalizację np. „hydraulik Warszawa”. Optymalizacja ta obejmuje Twoją wizytówkę firmy na mapach Google Moja Firma oraz Twoją stronę internetową.
Na początek kilka ciekawych statystyk
Jak podaje Google, 46% wszystkich wyszukiwań w Google ma charakter lokalny, więc prawie połowy wszystkich wyszukiwań dotyczy lokalnych usług i produktów.
74% procent ludzi, którzy wyszukują czegoś przez telefon, odwiedza sklep lub firmę jeszcze tego samego dnia. A teraz zobaczmy jak działa lokalny mechanizm wyszukiwarki Google:
Najpierw mamy mapkę z naniesionymi firmami dotyczącymi Twojego zapytania, następnie Google pokazuje TYLKO 3 firmy, a potem mamy wyniki organiczne wyszukiwania.
W praktyce wygląda to tak np. na zapytanie „strony Sokołów”:
Co ważne: gdy użytkownik szuka np. hydraulika w Warszawie wystarczy że wpisze słowo „hydraulik bez nazwy miasta, a mechanizm Google i tak wyświetli mu mapę Warszawy z firmami hydraulicznymi na podstawie lokalizacji Twojego smartfona. Ludzie jednak rzadko wpisują nazwę miejscowości w Google, dlatego wybierając słowa kluczowe do optymalizacji trzeba o tym pamiętać. Dlatego pozycjonowanie lokalne to konieczność jeśli sprzedajesz produkty lub usługi na rynku lokalnym.
Jak śledzić swoje pozycje na mapach Google?
Polecam Ci: local falcon – bardzo dokładne narzędzie.
Pod mapą mamy wyświetlone 3 firmy, a pod nimi organiczne wyniki wyszukiwania gdzie wyświetlane są strony interentowe. I tam jest miejsce na Twoją stronę internetową. Jeśli chcesz być jako pierwszy zacznij od optymalizacji SEO Twojej strony www. Napisałem o tym obszerny artykuł, który pomoże Ci pozycjonować Twoją stronę: Optymalizacja SEO Strony.
Lokalne pozycjonowanie: Jakie wybrać słowa kluczowe.
Jeśli chcesz pozycjonować i optymalizować swój biznes w wyszukiwarce musisz wiedzieć na jakie frazy to robić.
Pierwszy sposób jest banalny; to wyszukiwarka Google. Dajmy na to szukamy słów kluczowych dla firmy sprzedającej różnego rodzaju bramy, wpisujemy zatem w Google słowo „bramy” i mamy listę gotowych słów kluczowych na które powinniśmy optymalizować i pozycjonować naszą firmę w Google Maps i stronę internetową:
Drugi sposób to Planer Słów Kluczowych Google, do którego dostęp masz po zalogowaniu się do swojego konta Google Ads. Logujemy się na tej stronie: Google Ads
Planer słów kluczowych masz dostępny w zakładce „planowanie”
Wpisujemy w planerze to czym się zajmujemy np. Strony interentowe i wybieramy naszą lokalizację:
I Google pokazuje mi wpisywane słowa kluczowe razem z miesięczna liczbą wyszukiwań:
Co wpływa na pozycjonowanie lokalne na mapach Google?
Przede wszystkim Twój profil w Google Moja Firma. Dlatego optymalizacja wizytówki Google Moja Firma to podstawa. I o tym będzie ten rozdział.
Po pierwsze nazwa Twojej wizytówki na mapach Google
Nazwa, adres i telefon Twojej firmy muszą być takie same wszędzie gdzie je podaj, że w internecie. Przekaz tych danych musi być dla Google spójny: nie może być tak że Twoja firma nazywa się np. pomoc hydrauliczna” a wizytówka w Google ma nazwę „hydraulik Warszawa”. We wszystkich katalogach firm, na Facebooku podawaj te same dane – zgodne z nazwą Twojej firmy. Masz być w 100% spójny.
Po drugie opinie w Twojej wizytówce Google Moja Firma:
Opinie o Twojej firmie sa dla Google niezwykle ważne: dbaj by miec ich dużo i pozytywnych. By pomóc swoim klientom dodawanie opinii możesz skonfigurować link do szybkiego dodawania opinii w Google Maps, jak to zrobić pokazuję w swoim filmie na kanale Yutube:
Poza tym pozytywne opinie to tzw. dowód społeczny, który decyduje w dużej mierze, czy potencjalny klient zadzwoni do Twojej firmy. czy nie.
Po trzecie Twoja strona internetowa.
Google samo przyznaje, im bardziej wartościowa i zoptymalizowana pod SEO Twoja strona internetowa tym wyżej w lokalnych wynikach wyszukiwania pojawi się Twoja strona. Poniżej masz moją infografikę, która w skrócie obrazuje co jest ważne przy optymalizacji Twojej strony internetowej:
Po czwarte: skrupulatnie wypełnij swoją wizytówkę w Google Moja Firma:
Google samo podpowie Ci co jeszcze jest do zrobienia:
Pamiętaj, aby wybrać odpowiednią kategorię dla swojej działalności; nie twórz nowej, wybierz z tych które już są. Kategorie znajdziesz w zakładce „informacje” logując się do swojego profilu wizytówki w Google Moja Firma. Dodaj kilka kategorii: główną i kilka podrzędnych:
Jeśli sprzedajesz usługi lub produkty powpisuj je wszystkie w odpowiednie zakładki:
Sprawdź czy wszystkie informacja jak np. godziny otwarcia są aktualne.
Po piąte: publikuj wpisy na swojej wizytówce
Pokażesz tym samym Google, że jesteś na bieżąco ze swoim profilem w Google Moja Firma i, że Ci na nim zależy:
Pozycjonowanie lokalne – co jeszcze możesz zrobić.
Umieść na swojej stronie kod z mapą lokalizacji Twojej firmy na mapach Google. Jak to zrobić? Już tłumaczę, znajdź swoją firmę w wyszukiwarce Google, kliknij „mapy”. Następnie wejdź w rozwijane menu w lewym górnym rogu:
Następnie naciśnij przycisk „Udostępnij”
Następnie skopiuj link do umieszczenia na swojej stronie…
… i wklej go na swoją stronę www:
Jeśli chcesz możesz wejść na moją stronę główną i kliknij „kontakt” i zobacz jak to wygląda w praktyce.
Upewnij się, że Twoje słowo kluczowe wyświetla się w nagłówku na górze strony, w moim przypadku jest to fraza :strony internetowe”:
Podsumowanie
Jak widzisz lokalne pozycjonowanie w Google jest naprawdę proste i wymaga jedynie Twojego czasu i skrupulatności. Jednak , gdybyś potrzebował mojej pomocy pytaj śmiało w komentarzu lub napisz do mnie maila na adres: dariuszpichalski@gmail.com
Powodzenia w prowadzeniu bloga 🙂
dziękuje 🙂 również życze wszelkiej pomyślności
Bardzo ciekawy i wartościowy artykuł o pozycjonowaniu w mapach Google. Sporo cennej i niezwykłej wiedzy – brawo! Swego czasu też miałem okazję napisać o pozycjonowaniu w mapach. Myślę, że oba te artykuły idealnie się uzupełniają i są kompendium wiedzy dla lajka, ale i zaawansowanego specjalisty. Jeśli mogę: https://www.kampanieseo.pl/blog/9-skutecznych-porad-jak-wypozycjonowac-wizytowke-w-mapach-google
Pozdrawiam i powodzenia w tworzeniu stron!
dziękuję i pozdrawiam
Fajnie opisane wszystkie wskazówki co należy wykonać jak wypełnić prawidłowo całą wizytówkę. Obecnie pozycjonowanie lokalne dla niektórych z branży do podstawa widoczności. Niejednokrotnie osobiście pierwsze co to szukałem miejsc w GMF aby znaleźć coś w pobliżu. Wiec nie skorzystanie z darmowej usługi to jak nóż w plecy 🙂
Ponadto fajna inforgrafika 🙂
Dziękuje Łukaszu 🙂 Pozdrawiam