Pozycjonowanie i optymalizacja SEO w 2020 roku.

Spis treści

Witaj, jeśli chcesz skutecznie pozycjonować swoją stronę www i poprawić jej SEO, ten przewodnik jest dla Ciebie. Pokażę Ci nowe strategie, które świetnie działają oraz nowe trendy w SEO.

Pozycjonowanie SEO: zwiększ autorytet swojej strony.

I tu w kilku zdaniach napiszę na co powinieneś zwrócić uwagę na swojej stronie internetowej.

Zadbaj o to by zakładka kontakt była czytelna i łatwa w nawigacji, możesz stworzyć też zakładkę „o stronie”. Koniecznie nie zapomnij o polityce prywatności.

Jeśli masz dużo treści na swojej stronie to niech dotyczą one jednego tematu. Nie możesz pisać na jednej stronie o elektronice i zdrowiu – to obniży autorytet Twojej witryny. Google prześwietli Cię również jako autora, czy masz odpowiednie kompetencje by pisać na dany temat. I wierz mi ma do tego odpowiednie narzędzia i zrobi to bardzo dokładnie. Jeśli piszesz np. na tematy około medyczne to Google sprawdzi czy jesteś pracownikiem służby zdrowia, czy nie.

Podam Ci na swoim przykładzie: piszę na tym blogu wpisy o SEO, pozycjonowaniu, więc Google sprawdzając mnie, dojdzie do moich certyfikatów w Google Academy co wpłynie na wyższy autorytet mojego bloga.

Postaraj się by inni , którzy cytują i wspominają Ciebie i Twoją stronę u siebie, pisali czego ona dotyczy, a najlepiej jakby Ciebie określili ekspertem w danej dziedzinie. Oczywiście im częściej jesteś cytowany i linkowany tym lepiej. Dotyczy to zwłaszcza stron o sporym autorytecie w branży.

Obiektyw Google: „Google Lens”

Idzie nowe, jeśli chodzi o trendy w SEO na najbliższe lata. A konkretnie rewolucja jeśli chodzi o możliwości wyszukiwarki Google. Powinni na to zwrócić uwagę zwłaszcza właściciele sklepów online. Google Lens – bo o niej tu mowa; to darmowa aplikacja, którą możesz pobrać na swój telefon. Robisz zdjęcie przedmiotowi i po chwili masz informacje z Google na jego temat, ceny itp. Zobacz jak to działa w praktyce:

I po chwili Google „wypluwa” mi info na temat fotografowanego obiektu:

Możemy wyszukiwać produkty, obiekty, przedmioty, teksty do przetłumaczenia, a nawet jedzenie!

Liczba wyszukiwań wizualnych rośnie z dnia na dzień. Obecnie (2.12.2019r. było juz około miliard wyszukiwań) Jeśli chcesz by Google pokazywało Twój produkt w wynikach wyszukiwania wizualnego musisz zoptymalizować pod SEO swoją grafikę. Musi posiadać tytuł z frazami kluczowymi, tekst alternatywny i opis. Jeśli masz stronę internetową na WordPress, z łatwością zrobisz to używając wtyczki SEO Yoast. Warto też optymalizowane obrazy umieszczać na górze strony. Nie bez znaczenia też jest autorytet strony.

Optymalizacja treści pod kątem SEO

Napisałem o tym obszerny artykuł: Optymalizacja SEO strony internetowej w 10 łatwych krokach dlatego nie ma sensu się powtarzać. Ten wpis to potężna skarbnica łatwej do wdrożenia wiedzy. Poniżej moja grafika, która najlepiej ilustruje na co zwrócić uwagę:

optymalizacja seo

Pozycjonowanie i optymalizacja SEO: wideo

Wg. szacunków do 2021 roku wideo będzie stanowić 80% całego ruchu w internecie! Jeśli zależy Ci na skutecznym marketingu internetowym, to wideo marketing powinien być dla Ciebie priorytetem!

Zapewne zauważyłeś więcej polecanych wideo na Twoje zapytania w Google:

Myślę, że w 2020 roku będzie jeszcze więcej wideo wśród polecanych wyników. Dlatego nagrywaj i jeszcze raz nagrywaj. W dobie kiedy wszyscy posiadają w telefonie kamerę, a dobrej jakości mikrofon kosztuje ok. 100 zł, własne materiały wideo to inwestycja jedynie Twojego czasu. Nagrywaj, optymalizuj i wrzucaj na Youtube.

Zoptymalizuj swój film na Youtube pod kątem SEO

Google używa tytułu, opisu i tagów, by dowiedzieć się o czym jest Twój film. Wg badań 80% polecanych w wyszukiwarce Google filmów, posiadało frazę kluczową w tytule filmu. Jeśli chcesz możesz też wysłać transkrypcję swojego filmu.

Zadbaj by słowa kluczowe zamieścić również w opisie filmu i tagach. Wysil się : im dłuższy opis filmu tym lepiej. Nie zaszkodzi również zamieścić słowa kluczowe w nazwie pliku filmu, który wrzucasz na swój kanał na Youtube o raz w miniaturze filmu. Polecam Ci świetne darmowe narzędzie do tworzenia wysokiej jakości miniatur: Canva

Rozwijaj swój kanał na Yotube

Jeśli jeszcze takowego nie posiadasz – załóż go jak najszybciej. Publikuj regularnie nowe treści. Youtube cały czas rośnie. Nie zmarnuj tego cennego ruchu. Osobiście decyzję o założeniu kanału na Youtube uważam za jedną z lepszych: chociaż nie mam milionowych wyświetleń, to jednak spora część moich klientów pochodzi właśnie stamtąd. Zapraszam Cię do odwiedzenia i subskrybowania mojego kanału:

https://www.youtube.com/watch?v=2gv7iK7YRPU&t=1s

Prowadzenie i rozwijanie własnego kanału to jednak ciężka praca: wielu szybko zniechęca się po kilku filmach widząc jedynie kilka wyświetleń. W moim przypadku, dopiero po ok 40 filmach, kanał zaczął przynosić efekt w postaci nowych klientów. Cierpliwość i konsekwentna praca są tu kluczem do sukcesu.

Wyszukiwanie głosowe

To również nowy trend. Coraz większa ilość korzysta z możliwości wyszukiwania głosowego w google. Ta ilość cały czas będzie rosła. Jeśli internauta zadaje pytanie w wyszukiwaniu głosowym to Google podsyła mu strony najczęściej te na której są zamieszczone i pytanie i odpowiedź. Czyli mogą to być np. strony FAQ.

Pozycjonowanie SEO: określ słowa kluczowe

Absolutna podstawa jeśli chodzi o SEO. Cóż z tego, że będziesz tworzyć treści, jeśli nie odpowiadają one użytkownikom na ich zapytania w Google. Im lepiej treść będzie pasować do celu wyszukiwania, tym wyższa pozycja w Google. Dotyczy to zarówno nowych treści na Twojej stronie jak i prze edytowaniu starych wpisów. Optymalizacja SEO treści pod konkretne słowa kluczowe to podstawa.

Jeśli zlecasz pozycjonowanie zewnętrznej firmie, zweryfikuj na jakie słowa kluczowe jesteś pozycjonowany

Skąd zatem wiedzieć pod jakie słowa kluczowe pisać?

Po pierwsze wykorzystaj Google Key Planner. Zaloguj się na swoim koncie Google Ads, wejdź w zakładkę „narzędzie i ustawienia”, potem w „planowanie”, a następnie „planer słów kluczowych”. Wpisz słowo kluczowe lub wklej link swojej witryny. Google „wypluje” Ci konkretne słowa kluczowe razem i pokaże ile razy w miesiącu dana fraza jest wyszukiwana:

Do określenia słów kluczowych możesz wykorzystać również wyszukiwarkę Google; wpisz swoje słowo i zjedź na sam dół wyszukiwarki, masz tam gotowe frazy, pod które możesz optymalizować swoje wpisy:

Kolejnym świetnym narzędziem do tego jest rozszerzenie do Google Chrome, które sobie zainstaluj: Keywords Everywhere – Keyword Tool

Wpisujesz swoją frazę w wyszukiwarkę, a a rozszerzenie „wypluwa Ci” gotowe słowa kluczowe:

Pozycjonowanie SEO: zwiększ swój CTR

CTR, czyli współczynnik klikalności. Jeśli Twoja strona pojawi się w wynikach wyszukiwania, to musi wręcz „krzyczeć”, żeby w nią kliknąć. Im więcej osób kliknie tym wyżej z czasem będzie się pojawiać.

Po pierwsze: umieść w adresie URL swojej strony/wpisu słowo kluczowe. Badania pokazują, że 45% więcej kliknięć uzyskują strony internetowe które w swoim adresie mają właśnie frazy kluczowe.

Tytuł meta Twojej strony również musi zachęcać do kliknięcia. Dla każdej strony/wpisu napisz oddzielny opis meta. Jeśli masz stronę na WordPress, zrobisz to z łatwością używając wtyczki SEO Yoast, która bardzo ułatwia pozycjonowanie strony www..

Pozycjonowanie: zadbaj o linki do Twojej witryny

Były, są i pewnie jeszcze długi czas będą podstawą skutecznego pozycjonowania. O czym google samo informuje:

Jeśli nie trafisz na pierwszą stronę (a bez linkowania to raczej ciężko) to takie zabiegi jak podniesienie CTR są bez znaczenia.

Krótko mówiąc, wysokiej jakości treści i linki powinny nadal stanowić podstawę każdej strategii SEO.

Bonus: porady SEO na 2020 rok.

Publikuj badania. Wszelkie dane, statystyki, ankiety itp. Blogerzy, dziennikarze je uwielbiają, więc jest szansa zdobycie linków zwrotnych do Ciebie. Jedyny ich minus to taki, że są czasochłonne.

Zachęcaj do komentowania na Twoim blogu. Duża ilość komentarzy pomaga witrynie zająć wysokie miejsce w wyszukiwarce:

Twórz linki jako gość podcastu lub pisz wpisy gościnne na innych blogach. Dziel się swoja wiedza i zdobywaj linki: inwestujesz tylko swój czas. Zwróć uwagę zwłaszcza na podcasty. Ich popularność rośnie z dnia na dzień.

Mama nadzieję, że wpis się podobał, będzie mi niezmiernie miło jeśli zostawisz po sobie ślad w formie komentarza.

5 komentarz “Pozycjonowanie i optymalizacja SEO w 2020 roku.”

  1. Pozycjonowanie seo z roku na rok tworzy wielką strukturę i nieustannie się rozwija. To bardzo dobrze, a jeśli chodzi o yt to może czas mu się przyjrzeć faktycznie bliżej nie tylko jako konsument. 😉

    1. tak, w międzyczasie się skomercjonalizowali- płatnie udostępniają liczbę wyszukiwań (co można obejść korzystając z darmowego google key planner) Natomiast szukane frazy dalej pokazuje. Pozdrawiam

  2. Z tym YT to łatwo trochę mówić, niestety dla bardzo wielu branż takie filmy mają po 1-3 wyświetlenia i tyle z tego 🙂
    Jednak dobra kampania wideo, ale taka serio dobra może zdziałać cuda.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top