...

Pozycjonowanie Youtube. Wideo SEO, optymalizacja.

pozycjonowanie SEO filmów na youtube
5/5

Spis treści

YouTube SEO: Jak pozycjonować filmy na YouTube w 2020 roku

W tym poście pokażę Ci DOKŁADNIE, jak promować swoje filmy na YouTube.

W rzeczywistości jest to dokładny proces, który wykorzystałem, aby rozwinąć swój kanał do ponad 90 000 (na dzień 1 listopada 2020 roku) wyświetleń w ciągu ostatniego miesiąca:

Mój kanał na Youtube dotyczący budowy stron na WordPress jest największym na polskim Yoyutube kanałem tego typu, a dynamika wzrostu popularności jest jak na obrazku poniżej:

Oczywiście w porównaniu z popularnymi kanałami zwłaszcza rozrywkowymi Friza, czy WK, jest to niedużo, ale mój kanał jest bardzo niszowy i w zupełności wystarcza mi aby zapełnić swój kalendarz zleceniami oraz sprzedawać i promować za jego pośrednictwem mój kurs WordPress.

W Polsce wideo SEO to wciąż „błękitny ocean”

Uważam, że w Polsce wideo SEO i promowanie swoich produktów i usług na Youtube jest bardzo zaniedbane zwłaszcza przez małe i średnie firmy. A szkoda bo to wciąż błękitny ocean i doskonała darmowa ekspozycja na miliony odbiorców. Dlaczego Ty również powinieneś prowadzić swój kanał na Youtube i dlaczego jeszcze tego nie robisz napisałem osobny artykuł jak zacząć na Youtube

Jeśli więc chcesz uzyskać więcej wyświetleń , subskrybentów i ruchu z YouTube, pokochasz ten nowy poradnik Pozycjonowanie YouTube SEO.

Zatem do sedna…

Jak rozwinąłem swój kanał YouTube

Zanim pokażę Ci garść porad jak rozwinąć Twój kanał na Youtube, krótka historia.

Skąd w ogóle u mnie pomysł na kanał o WordPress? Gdy w 2018 zaczynałem swoją działalność gospodarczą miałem problem aby zapełnić swój kalendarz zleceń. Było ich mało i pierwsze dochody były niskie. Miałem już blog który miał około 30 wpisów ale klientów z tego było stosunkowo mało w porównaniu z wysiłkiem jaki włożyłem w rozwój bloga. Byłem tym nawet trochę poirytowany. Niesłusznie bo z czasem blog wypozycjonował się bardziej i teraz stanowi znaczne źródło nowych klientów.

Pozycjonowanie filmów na Youtube; systematycznie nagrywaj nowe filmy na swój kanał Youtube

Wróćmy jednak do Youtube. Trafiłem na kanał Marcina Osmana, który w większości swoich filmów namawiał aby systematycznie nagrywać nowe wideo. Działać z tym co mamy tu i teraz. Najważniejsza jest systematyczność i parcie do przodu. Zaufałem mu. Nagrywałem jak szalony (do dziś mam ponad 140 filmów)

Niektóre moje filmy mają po 1,5 godziny.

Jak każdy  początkujący Youtube miałem problemy z uzyskaniem choćby kilku wyświetleń, co widać na wykresie wyżej. Było to bardzo irytujące, wiedziałem ile pracy wkładam w nagrywanie i montaż filmów. Ale nie zrażony tym nagrywałem dalej. Wiedziałem, że każdy tak zaczyna i nie wolno się na tym zatrzymać. W międzyczasie uczyłem się Youtube wideo SEO jak pozycjonować swoje filmy, jak mieć więcej wyświetleń na Youtube

Dopiero około 40 filmu (!) na moim kanale Youtube pojawili się pierwsi klienci. Z czasem ich liczba rosła. A ja raczej przestawiłem cel prowadzenia swojego kanału z pozyskiwania klientów na strony internetowe na WordPress na promowanie mojego kursu WordPress. Najwyżej ocenianego kursu WordPress w Polsce.

Było to doskonałe strategiczne posunięcie bo klienci nadal pisali maile poznając mnie na moim kanale, a dodatkowo mogłem za darmo promować moje kursy i ebooki.

Własny kanał na Youtube; konsekwentna, ciężka praca

Wiedziałem, że i systematyczna praca ciężka praca kiedyś popłaci. Pomimo, że w Polsce są tysiące osób tworzących zawodowo strony w WordPress na polskim Youtube jest tylko kilka kanałów poświęconych temu CMS. A na żadnym z nich nie ma filmu, gdzie autor pokazuje jak witrynę od początku do końca. U mnie takich tutoriali jest już kilka. Jeden z nich: jak krok po kroku  zrobić stronę na WordPress

Przenieśmy się do dnia dzisiejszego; moje filmy na frazę np. „wordpress” zajmują pierwsze i szóste miejsce na Youtube:

youtube wordpress

Pozycjonowanie na Youtube; wideo SEO w kilku prostych krokach

Krok 1: Badanie słów kluczowych w YouTube

Proces pozycjonowania w YouTube rozpoczyna się od badania słów kluczowych wideo. Czyli generalnie tak samo jak pozycjonowanie i optymalizacja SEO strony, sklepu, czy bloga

Oto dokładnie, jak znaleźć właściwe słowa kluczowe dla swoich filmów w YouTube:

Najpierw wygeneruj listę propozycji słów kluczowych.

Pierwszym krokiem jest wygenerowanie dużej listy potencjalnych słów kluczowych. Następnie w następnym kroku pomogę Ci znaleźć najlepsze słowo kluczowe z Twojej listy.

Oto jak znaleźć słowa kluczowe dla swoich filmów wideo YouTube:

Jedną z moich ulubionych strategii jest skorzystanie z funkcji sugestii wyszukiwania w YouTube.

Wszystko, co musisz zrobić, to wejść na YouTube i wpisać słowo lub frazę…

… A YouTube przekaże Ci kilka słów kluczowych związanych z tym, co wpisałeś:

youtube seo słowa kluczowe

Te sugerowane słowa kluczowe są niesamowite.

Czemu?

Ponieważ są to terminy, które ludzie wpisują w YouTube . Nie ma więc potrzeby się zastanawiać, czy są popularne czy nie. Jeśli YouTube Ci je zasugeruje, to w 1000% tak.

Możesz także przejść do popularnego filmu wideo w swojej niszy… i skopiować te same słowa kluczowe, wokół których jest zoptymalizowany film.

Jak zapewne wiesz, optymalizacja słów kluczowych to KLUCZOWA część SEO w YouTube. Jeśli więc film ma wiele, wiele wyświetleń, są szanse, że jest zoptymalizowany pod kątem popularnego słowa kluczowego.

Aby wykonać ten krok, przejdź do innego kanału w swojej niszy.

Następnie posortuj ich filmy według „Najpopularniejszych”.

wideo seo sortowanie

Spowoduje to wyświetlenie ich filmów wideo, które wygenerowały najwięcej wyświetleń.

Następnie wybierz film z listy. Oczywiście chcesz wybrać film, wokół którego możesz stworzyć niesamowite wideo (więcej o tym w kroku 2).

Ale ogólnie, jeśli wideo jest w twojej niszy, sposób zadziała.

Na koniec zobacz, pod kątem jakich słów kluczowych jest zoptymalizowany ten film. To jest łatwe.

Po prostu sprawdź słowa kluczowe, których wideo używa w tytule , opisie i tagach wideo.

jak mieć więcej wyświetleń na Youtube

(Aby zobaczyć tagi wideo, polecam doskonałe darmowe rozszerzenie VidIQ do Chrome . Pokazuje tagi wideo bezpośrednio na stronie)

tagi youtube seo

W raporcie YouTube „Źródło odwiedzin: wyszukiwanie w YouTube” można również znaleźć doskonałe słowa kluczowe. Ten raport zawiera wszystkie słowa kluczowe, których szukali użytkownicy YouTube, aby znaleźć Twoje filmy.

youtube seo pozycjonowanie statystyki

W wielu przypadkach są to słowa kluczowe, o których już wiesz (ponieważ zoptymalizowałeś wokół nich swoje filmy).

Ale czasami znajdziesz kilka słów kluczowych, o których nigdy byś nie pomyślał.

Krok 2  Jak zdobyć wyświetlenia na Youtube; znajdź najlepsze słowo kluczowe z listy

Po wygenerowaniu listy słów kluczowych czas wybrać najlepsze z listy.

W szczególności chcesz kierować reklamy na słowa kluczowe o niskiej konkurencji.

Jest to SZCZEGÓLNIE ważne, jeśli Twój kanał nie ma tylu subskrybentów. Wyszukując konkurencyjnych słów kluczowych, Twój film wideo zostanie umieszczony w wynikach wyszukiwania.

Zamiast tego chcesz znaleźć słowa kluczowe, które nie mają dużej konkurencji.

Jak to sprawdzić?

Wszystko, co musisz zrobić, to:

Wyszukaj swoje słowo kluczowe w Google.

wpisując swoją frazę a następnie  site:youtube.*

seo wideo

I sprawdź liczbę filmów w YouTube na ten temat. Im wyższa liczba, tym bardziej konkurencyjne jest słowo kluczowe. Dlatego chcesz kierować reklamy na słowa kluczowe, które mają niską liczbę „Informacje o wynikach”.

(Jak nisko należy iść? Każda branża jest inna. Nie mogę więc podać konkretnej liczby, do której warto dążyć. Skoncentruj się tylko na wyborze słów kluczowych, które mają niską konkurencję w Twojej niszy)

Na koniec dodatkowa wskazówka: wyszukaj słowo kluczowe w Google.

Oto jak:

Większość wyświetleń w YouTube pochodzi z platformy YouTube.

Ale nie poprzestawaj na tym. Twój film może uzyskać 2-5x więcej wyświetleń, jeśli możesz RÓWNIEŻ zoptymalizujesz go pod wyniki wyszukiwania w Google.

W jaki sposób?

Google na różne zapytania w wyszukiwarce wyświetla obecnie sporo filmów.

W przeciwieństwie do „normalnej” pierwszej strony z 10 wynikami na stronach internetowych, dla niektórych słów kluczowych Google rezerwuje dużą część pierwszej strony na wyniki wideo:

wordpress elementor

I tak jak widzisz jeśli ktoś wpisze frazę dotyczącą edytora do budowy stron na WordPress Elementor to Google wyświetla aż 4 filmy z Youtube (z czego 3 są moje 🙂

Ogólnie rzecz biorąc, Google zwykle wykorzystuje wyniki wideo dla następujących typów słów kluczowych:

Słowa kluczowe z instrukcjami („jak zrobić sernik”)
Recenzje („recenzja książki Obudź w sobie olbrzyma ”)
Samouczki („WordPRess Tutorial”)
Wszystko związane z fitnessem lub sportem („pompki”)

Dlaczego to jest ważne?

Cóż, powiedzmy, że optymalizujesz swój film pod kątem słowa kluczowego, które nie ma żadnych wyników wideo w Google. W takim przypadku uzyskasz ruch TYLKO od osób wyszukujących w YouTube.

Ale jeśli zoptymalizujesz pod kątem słowa kluczowego wideo, uzyskasz również ukierunkowany ruch do swojego filmu wideo bezpośrednio z pierwszej strony Google.

Pytanie brzmi:

Jak znajdujesz te magiczne słowa kluczowe?

Wszystko, co musisz zrobić, to wyszukać jedno ze słów kluczowych znalezionych w ostatnim kroku.

Następnie sprawdź, czy którekolwiek z wyszukiwanych słów kluczowych ma wyniki dotyczące filmów w YouTube. Jeśli nie nagrywaj film zoptymalizowane pod te słowo 

Proste, prawda ?

Po znalezieniu słowa kluczowego wideo czas sprawdzić, czy istnieje jakaś liczba wyszukiwań dla tego słowa kluczowego. W przeciwnym razie możesz znaleźć się w Google dla słowa kluczowego, które uzyskuje tylko 20 wyszukiwań miesięcznie. To nie jest tego warte.

Dlatego upewnij się, że docelowe słowo kluczowe uzyskuje co najmniej 100-1 tys. Wyszukiwań miesięcznie w Google (możesz znaleźć te informacje za pomocą Planera słów kluczowych Google ):

Dlaczego 500 wyszukiwań miesięcznie?

Jeśli więc YouTube zobaczy, że w filmie wymieniono docelowe słowo kluczowe, „usłyszy” to.

Oznacza to, że uzyskasz więcej ruchu wysokiej jakości w swoim filmie, a ostatecznie w swojej stronie www.

Krok 3: Opublikuj wideo na Youtube, które utrzyma uwagę widzów

Jeśli chcesz, aby Twoje filmy były wysoko w wyszukiwarce Youtube, musisz przyciągać i utrzymać jak najdłużej uwagę ludzi.

Czas oglądania Twojego filmu jest określany jako utrzymanie uwagi odbiorców .

A YouTube potwierdził, że „utrzymanie uwagi odbiorców” to OGROMNY czynnik rankingowy. Cytując YouTube:

utrzymanie uwagi widzow na youtube

Innymi słowy:

Jeśli Twój film zatrzymuje ludzi w YouTube, YouTube wypozycjonuje go wyżej w wynikach wyszukiwania.

(W końcu YouTube chce, aby ludzie pozostali na platformie, aby klikali reklamy. A jeśli pomożesz im w tym celu, będą promować Twój film). Proste prawda?

Pytanie brzmi:

JAK tworzysz film, który angażuje ludzi?

(Zwany także „filmem o wysokim stopniu utrzymania uwagi”)

Twórz długie filmy, które jak najdłużej utrzymają uwagę widzów. Ja zrobiłem ten błąd nagrywając filmy po 5 minut jednak zauważyłem że lepiej nagrać jeden długi film na mon 25 minut gdyż ma on więcej wyświetleń niż te 5 małych filmów po 5 minut.

Ważne aby wejść w interakcje z Twoimi widzami

Interakcja odbiorców jest jednym z kilku sygnałów rankingowych, które YouTube wykorzystuje w swoim algorytmie.

Pozwól więc, że pokażę Ci 5 innych ważnych czynników rankingowych w YouTube:

Komentarze wideo

Jeśli ktoś zostawi komentarz, wysyła mocną wiadomość do YouTube, że prawdopodobnie podobał mu się film (lub przynajmniej był nim zaangażowany).

W rzeczywistości, kiedy ostatnio przeanalizowałem 1,3 miliona wyników wyszukiwania w YouTube, stwierdziłem, że komentarze MOCNIE korelują z pozycją w wynikach wyszukiwania.

Dlatego zachęcaj widzów do komentowania Twojego filmu… i odpowiadaj na otrzymywane komentarze.

„Subskrybenci” po obejrzeniu filmu

Jeśli ktoś zasubskrybuje Twój kanał po obejrzeniu Twojego filmu, który wysyła OGROMNY sygnał, że masz niesamowity film.

Najlepszy sposób na zdobycie większej liczby subskrybentów w YouTube ? Poproś ludzi o subskrypcję. Poważnie, odkryłem, że proszenie widzów o zasubskrybowanie na początku filmu i pod koniec moich filmów znacznie zwiększa moją miesięczną liczbę subskrybentów.

Udostępnienia wideo

Ile osób udostępnia Twój film w serwisach społecznościowych, takich jak Twitter i Facebook?

Jeśli YouTube widzi, że ludzie rozpowszechniają informacje o Twoim filmie, myślą: „To musi być niesamowita treść!”. I zapewnią ci wzrost w rankingach.

(Ponadto udostępnienia społecznościowe przyciągają więcej osób Z tych sieci do YouTube… które im się podobają).

Współczynnik klikalności (CTR)

Gdy ktoś wyszukuje Twoje słowo kluczowe w YouTube, który wynik kliknie?

Twój film… czy kogoś innego?

Jak się okazuje, YouTube BARDZO zwraca uwagę na takie zachowanie użytkowników. Odsetek osób, które kliknęły Twój film w wynikach wyszukiwania, nazywany jest „współczynnikiem klikalności” (CTR). Oczywiście im wyższy CTR, tym lepiej.

Innymi słowy, chcesz, aby osoby wyszukujące w YouTube klikały Twój film.

YouTube zauważa, że wiele osób klika Twój film mimo że jest niżej, to myśli sobie: „Musimy umieścić ten film wideo wyżej w wynikach wyszukiwania!”

ranking youtube

Z drugiej strony, jeśli ludzie pomijają Twój wynik, obniżą Twoje rankingi.

Najlepszy sposób na zwiększenie CTR? Twórz atrakcyjne miniatury i tytuły. To musi zachęcić do kliknięcia!

Na przykład możesz zobaczyć, że mój tytuł i miniatura wyróżniają się na tle innych wyników dla słowa kluczowego optymalizacja SEO:

Kciuk w górę / Kciuk w dół

Nie wymaga wyjaśnienia 

Długość wideo

Podobnie jak w przypadku artykułów tekstowych w Google , dłuższe filmy mają lepszą pozycję.

Stale widzę, że dłuższe filmy przewyższają krótsze filmy w YouTube i wyszukiwarce Google.

Dane to potwierdzają. Jeśli więc YouTube zobaczy, że w filmie wymieniono docelowe słowo kluczowe, „usłyszy” to.

Na przykład, jeśli szukasz w YouTube słowa kluczowego „WordPress”, 3 z 4 najlepszych filmów mają godzinę i więcej .

OK, więc stworzyłeś swój film o wysokim zaangażowaniu, czas go przesłać i zoptymalizować pod kątem SEO.

Krok 4: Optymalizacja SEO filmów YouTube

Oto jak wydobyć największą wartość SEO z filmu:

POWIEDZ Twoje docelowe słowo kluczowe w filmie; najlepiej na początku filmu

Prawdopodobnie zauważyłeś, że YouTube teraz automatycznie transkrybuje twoje filmy. I są cholernie dokładny.

Jeśli więc YouTube zobaczy, że w filmie wymieniono słowo kluczowe, „usłyszy” to.

 I jeśli wokół tego filmu został zoptymalizowany Twój film, YouTube lepiej zrozumie, że Twój film dotyczy tego terminu.

Tytuł Filmu na Youtube

Tytuł Twojego filmu powinien mieć co najmniej 5 słów.

Mocna wskazówka: Podobnie jak w przypadku posta na blogu, zauważyłem, że możesz nieznacznie poprawić SEO wideo, umieszczając słowo kluczowe na początku tytułu.

Opis filmu na Youtube

Opis Twojego filmu jest bardzo ważny.

Opis Twojego filmu pomoże YouTube i Google zrozumieć kontekst Twojego filmu. Im lepiej zrozumieją Twój film, tym wyższa będzie Twoja pozycja w rankingu (i tym częściej będziesz się pojawiać na pasku bocznym Sugerowane wideo).

Oto podstawowe wytyczne dotyczące opisu:

Umieść słowo kluczowe w pierwszych 25 słowach
Niech opis zawiera co najmniej 250 słów
Uwzględnij słowo kluczowe 2-4 razy

Ten zoptymalizowany pod kątem SEO opis pomaga poinformować Google i YouTube, o czym jest Twój film, bez spamowania.

Tagi

Tagi nie są super ważne… ale pomagają.

Oto jak używam tagów wideo do moich filmów:

Mój pierwszy tag to dokładnie docelowe słowo kluczowe np. „WordPress”
Podaję też kilka odmian tego słowa lub frazy (przykład: „WordPress Tutorial”)
Na koniec tworzę kilka tagów i inne tematy, które porusza mój film (przykład: „jak zrobić stronę”)

Krótko mówiąc: wystarczy podać kilka słów kluczowych, aby pomóc YouTube i Google dowiedzieć się, o czym jest Twój film.

Porada dla profesjonalistów : tagi ze słowem kluczowym pomagają częściej wyświetlać się Twoim filmom na pasku bocznym

tagi-youtube seo

Nie bój się więc używać tych samych tagów, których używają Twoi konkurenci. W rzeczywistości jest to najlepsza praktyka marketingowa YouTube, która sprawdza się od LAT.

Kiedy tagi Twojego filmu pasują do filmu, który ktoś ogląda, masz dużą szansę na wyświetlenie w sekcji Sugerowane wideo.

I to wszystko, co należy zrobić, aby zoptymalizować swój film, aby uzyskać pozycję w YouTube.

Mając to na uwadze, czas na krok, który wielu ludzi pomija: promocję wideo.

Krok 5: Promuj swój film na Youtube

Za równo za darmo jak i płatnie.

Dużo rozmawialiśmy o tworzeniu filmów, które zmaksymalizują utrzymanie uwagi odbiorców i sygnały dotyczące wrażeń użytkowników. Co jest ważne.

Jednak aby YouTube mógł zmierzyć te sygnały, musisz uzyskać wyświetlenia swojego filmu!

Oto kilka strategii, których możesz użyć, aby uzyskać ukierunkowane wyświetlenia swojego filmu:

Wspomnij o swoim filmie w Twoich profilach społecznościowych Facebook, Twitter czy Linedin

Osadzaj swoje filmy wideo w postach na blogu

Za każdym razem, gdy piszesz post na blogu (w swojej witrynie lub jako gość w innej witrynie), pomyśl:

„Gdzie mogę osadzić wideo YouTube w tym poście?”

Płatna reklama na Youtube

Długo się wzbraniałem przed tym krokiem. Niesłusznie bo płatna promocja filmu na Youtube jest bardzo tania i skuteczna. W moim przypadku kosztuje to około 2 groszy za wyświetlenie filmu. Jeśli chcesz abym pomógł Ci ustawić taką reklamę napisz do mnie.

Użyj Playlist na swoim kanale na Youtube

Playlisty to jeden z NAJLEPSZYCH sposobów na zwiększenie liczby wyświetleń Twoich filmów. W końcu listy odtwarzania automatycznie odtwarzają każdy film na liście odtwarzania… co może prowadzić do tysięcy dodatkowych wyświetleń każdego miesiąca.

Oto jak je skonfigurować:

Najpierw przejrzyj swoje filmy. I zidentyfikuj 4-5 filmów, które mają wspólny temat lub temat. Ja mam np. Playlisty: „wtyczki WordPress„, „Optymalizacja SEO” i wiele innych:

youtube playlisty

A propos strony Twojego kanału…

Przede wszystkim zadbaj aby strona Twojego kanału wyglądała ładnie i profesjonalnie. W rzeczywistości, kiedy zaktualizowałem stronę swojego kanału, aby wyglądała tak…

kanał o wordpress na youtube

… Zauważyłem wzrost liczby wyświetleń i subskrypcji.

Uwzględnij również słowa kluczowe w sekcji Informacje na swoim kanale. Oto przykład:

opis kanału na youtube

Zobacz, jak używam terminów takich jak „wordpress”, i „optymalizacja SEO” 

Są to wszystkie słowa kluczowe, dla których chcę uzyskać ranking w YouTube.

Oczywiście nie chcesz używać upychania słów kluczowych ani podobnych podejrzanych rzeczy. Po prostu w naturalny sposób „posyp” słowami i wyrażeniami, według których Twoje filmy mają być oceniane.

Oto, co dalej…

OK, więc mam nadzieję, że ten przewodnik pomógł ci pokazać, jak uszeregować twoje filmy w YouTube.

Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:

Co możesz poprawić na swoim kanale na Youtube?

Daj mi znać, zostawiając teraz komentarz poniżej

Mój Kurs WordPress

Chcesz nauczyć się Tworzyć strony www samodzielnie? Już jest mój autorski kurs tworzenie stron na WordPress. Prawie 11 godzin praktycznej wiedzy z zakresu tworzenia stron www. Kurs przeznaczony zarówno dla osób początkujących jak i tych, którzy chcą tworzyć strony zawodowo.

Prezent na do widzenia

Ebook: TOP 10 Wtyczek WordPress

Wpisz poniżej swój adres Email:

Udostępnij na Facebook
Udostęnij na Twitter
Udostępnij na Linkedin

7 thoughts on “Pozycjonowanie Youtube. Wideo SEO, optymalizacja.”

  1. Swietnie napisane (pomijajac kilka literowek). Ja od siebie dodam jeszcze slowo na temat tagow oraz opisu pod filmem. Zauwaz, ze opis filmu to pozywienie dla google i to jest rowniez bardzo wazna wskazowka dla google o zawartosci filmu. Jesli mamy do dyspozycji 500 znakow, aby wpisac tagi – nalezy to wykorzystac w calosci. Jesli mamy 5000 znakow, aby zrobic opis – nalezy to wykorzystac w calosci. A teraz mala sztuczka: tagi musza byc napisane poprawnie gramatycznie, natomiast opis z bledami. Przy czym nalezy uzyc w opisie slowa z tagow. Dlaczego to ma znaczenie? Tagi filmu dla googla i youtuba sa bezuzyteczne. Sam YouTube o tym pisal, ze pomagaja jedynie w sytuacji, jesli w opisie filmu popelniamy bledy (brak jakiejs literki, lub literki zamienione miejscami). Uzytkownicy rowniez czasami wpisuje na pasku wyszukiwania slowa z literowkami. Ja taka sztuczke zastosowalem juz w kilku filmach i jak sprawdzam po jakis frazach ludzie znajduja moje filmy, to mi sie usmiech na twarzy maluje.
    Taki opis z bledami najlepiej umiescic na samym koncu opisu. Zmeczyc ludzi roznymi innymi rzeczami w opisie, tak aby tego na samym dole nie musieli juz czytac. Wystarczy ze google to przeczyta 🙂 Tyle ode mnie. Wszystkiego dobrego.
    Horus London

  2. Jeszcze jedna sprawa – manualne dodanie „subtitles”. Jest z tym troche zabawy, ale gra jest warta zachodu. Na stronie kanalu na YT, gdzie wyswietlaja sie filmy, to pod kazdym z dodanimi recznie napisami, wyswietla sie informacja o tym, ze film je posiada. Dla wyszukiwarek to rowniez mega cenna informacja.
    Pozdrawiam
    Horus London

  3. Panie Darku, jak Pan stworzył swój pierwszy kurs i udostępnił go do kupienia to ile miał Pan mniej więcej subskrybcji?

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przewiń do góry