Optymalizacja SEO strony WordPress w 2020. Kompletny Przewodnik

Spis treści

W tym poradniku optymalizacja SEO strony na WordPress  w 2020 dowiesz się:

  • Jak zoptymalizować treść na Twojej stronie internetowej
  • Nauczysz się jak tworzyć przyjazne dla SEO adresy URL w Twojej witrynie
  • Dowiesz się jak jak pisać tytuły i opisy pod SEO, by Twoja strona szybko pięła się w wynikach wyszukiwania Google
  • i wiele więcej…

Optymalizacja SEO strony na WordPress - podstawy

Co to jest SEO na stronie?

SEO strony internetowej na WordPress to proces optymalizacji treści strony internetowej pod kątek wyszukiwarki i użytkowników odwiedzających stronę www. Typowe podstawowe praktyki optymalizacji pod SEO  obejmują optymalizację tytułów, opisu, samej treści, wewnętrznych linków i adresów URL.

Optymalizacja SEO strony nie obejmuje linkowania zewnętrznego.

Czy optymalizacja SEO strony na WordPress nadal jest ważne w 2020 r. ?

Oczywiście, że tak! Raport Google stwierdza to jednoznacznie:

seo raport google

Pomimo, że wyszukiwarka Google jest już DUŻO mądrzejsza niż w przeszłości, nadal używa starych sprawdzonych rzeczy, ot choćby jak szukanie określonego słowa kluczowego na stronie. Dlatego, wplataj w swój tekst na stronie słowa kluczowe, na które chcesz się pozycjonować

Optymalizacja SEO: dodaj słowo kluczowe do tytułu swojego wpisu.

I to najlepiej na samym początku. Analiza wyników wyszukiwania potwierdza, że strony, które są na pierwszej pozycji w Google posiadają na początku Tytułu słowa kluczowe:

 

tytuł seo
Powyżej masz wyniki wyszukiwarki na frazę kluczową „szablony wordpress” (mój wpis akurat jest aktualnie na 3 pozycji). Optymalizacja SEO opisu strony. Warto również słowa kluczowe zamieścić także w opisie strony (czyli tej części, która jest wyświetlana w Google pod niebieskim tytułem strony) Jeśli masz stronę na WordPress, tytuł oraz opis SEO strony zoptymalizujesz w prosty sposób używając wtyczki SEO YOAST. Obsługa tej wtyczki jest dziecinnie prosta:
seo yoast optymalizacja strony www

Optymalizacja SEO WordPress treści Twojej strony internetowej

Gdy już wiesz, że SEO na stronie na WordPress ma spore znaczenie, czas zacząć optymalizować treść.

W szczególności w tym rozdziale pokażę, w jaki sposób zoptymalizować słowa kluczowe na stronie witryny.

Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się jak używać słów kluczowych na stronie, to pokochasz praktyczne i  „mięsiste” wskazówki w tym rozdziale.

Użyj słów kluczowych SEO, które optymalizujesz w 100 pierwszych słowach tekstu.

To stara, ale sprawdzona i wciąż działająca metoda. I co najważniejsze jest dziecinnie prosta. Wszystko co musisz zrobić to zamieścić słowa kluczowe, na które optymalizujesz pod SEO swoją stronę na WordPress w pierwszych 100 słowach tekstu. Dla przykładu, zobacz jak ja to zrobiłem w tym tekście. Zaraz na początku zamieściłem frazę „optymalizacja SEO w 2020„. Dodatkowo pogrubiłem ją, co też ma znaczenie.

Dlaczego jest to tak ważne? Google przywiązuje większą wagę do terminów, które pojawiają się na początku Twojej strony.

Co ma sens. Wyobraź sobie, że właśnie opublikowałeś artykuł o diecie paleo. Jeśli twój artykuł naprawdę dotyczył diety pale, to czy jest sens użyć frazy „dieta paleo” dopiero w połowie tekstu?

Jasne, że nie.

Dlatego zamieść słowa kluczowe / frazy gdzieś w pierwszych 100 – 150 słowach. To jedna z tych rzeczy, które pomagają wyszukiwarce Google zrozumieć, czego dotyczy Twoja strona czy wpis.

Optymalizacja SEO nagłówków H2 - H6

Dlaczego nie napisałem zaczynając od nagłówka H1?. Bo robiąc wpis na WordPress, tytuł wpisu domyślnie ustawiony jest jako znacznik H1 i lepiej potem nie używać go. Dlatego Podtytuły oznaczaj zaczynając od nagłówka H2. 

Staraj się zamieszczać w nagłówkach słowa kluczowe. Ja zazwyczaj wykorzystuje nagłówki, H2, H3 i H4. Zobacz jak używam nagłówków w tym wpisie i jak zamieszczam w nim słowa kluczowe, na które optymalizowany jest ten wpis. Więcej na temat używania nagłówka typu H1 możesz przeczytać tutaj.

Częstotliwość słów kluczowych SEO

Częstotliwość słów kluczowych oznacza po prostu to jak często używasz słów kluczowych na optymalizowanej stronie tudzież wpisie.

Gogole może zaprzeczać, że częste używanie słowa kluczowego pomaga w pozycjonowaniu, ale specjaliści od SEO wiedzą swoje i potwierdzś, że częste stosowanie fraz kluczowych pomaga.

Pomyśl, Jeśli fraza kluczowa pojawia się w tekście tylko raz, czy Google domyśli się czego dotyczy Twoja strona. No jasne, że nie. Z drugiej strony, jeśli wspomnisz we wpisie to słowo 10 razy, możesz mieć pewność, że Google zrozumie temat Twojej strony. Nie można jednak przesadzić w drugą stronę. Używając wtyczki SEO Yoast, możesz mieć pewność, że częstotliwość będzie właściwa; wtyczka procentowo wyliczy i podpowie Ci czy jest ok.

Linkowanie zewnętrzne

Bardzo dobra technika, bardzo często pomijana. Linkuj do zewnętrznych stron, których zawartość powiązana jest z tematem, którego dotyczy Twoja strona / wpis. Przeprowadzono eksperyment, w którym stworzono 10 nowych stron internetowych. Połowa z nich miała linki zewnętrzne, a połowa nie. Jak słusznie się domyślasz. Strony z linkami, były znacznie wyżej w Google.

Optymalizacja SEO adresów URL

Słowa kluczowe MUSZĄ ZNALEŹĆ SIĘ W TWOIM ADRESIE URL:

optymalizacja seo url

Adres URL „ogon” musi być stosunkowo krótki i „zgrabny” i musi zawierać frazy kluczowe. Koniec, kropka.

Optymalizacja SEO tytułu Twojego wpisu.

To najważniejsza rzecz, amen. Nazwa Twojego wpisu czy zakładki musi zawierać słowa kluczowe (przeskroluj teraz do góry i zobacz jaki tytuł ma ten artykuł… tak. Jeśli tytuł jest długi, umieść słowo kluczowe zaraz na początku. Z mojego doświadczenia wynika, że ​​im słowo kluczowe jest bliżej początku tagu tytułowego, tym większą wagę ma w wyszukiwarkach.

Słowo kluczowe niekoniecznie musi znajdować się na samym początku tytułu. Nie zawsze ma to sens.

Ale im bliżej początku tytułu znajduje się tym lepiej.

Używanie takich słów jak „najlepszy”, „przewodnik”, „lista kontrolna”, „TOP10” i „Tutorial”, może pomóc w rankingu pozycji docelowych słów kluczowych.

Pisanie treści SEO

Czas opublikować treści na Twojej stronie, które zasługują na miejsce 1 w Google

Ten proces wykracza daleko poza użycie słów kluczowych na stronie.

Aby skutecznie pozycjonować się w 2020 r. Twoja treść musi być:

  • Wyjątkowa
  • Cenna
  • Zoptymalizowany pod kątem zamiaru wyszukiwania

W tym rozdziale pokażę, jak upewnić się, że Twój kontent posiada wszystkie te 3 składniki.

Optymalizacja SEO; pisz unikalne treści

Kiedy mówię „niepowtarzalny”, nie mówię tylko o zduplikowanych treściach

Mam na myśli opublikowanie czegoś, co nie tylko jest niepowtarzalnym tekstem, ale również wnosi jakąś wartość dodaną do tematu.

Tą wartością dodaną może być:

  • nowe wskazówki, strategie, przykłady
  • Lepsza lista wyselekcjonowanych zasobów
  • Nowe i ciekawe Case Study

 

Wartościowa treść

Według statystyk, codziennie powstaje ponad 4 miliony nowych wpisów na blogach. Naprawdę w takim gąszczu ciężko się przebić.

Aby Twoje treści się wyróżniały i zostały zauważone, muszą być SUPER wartościowe.

Oto kilka przykładów, dzięki którym Twój kontent będą niezwykle cenny:

  • Dodaj szczegóły: obrazy, zrzuty ekranu, filmy. infografiki. To ułatwi „komsumpcję” Twoich treści
  • Kontrowersyjne pisanie: stawiaj śmiałe tezy, pisz kontrowersyjnym językiem, wzbudź zaangażowanie czytelników.
  • Aktualizuj treści: uaktualnij już istniejące wpisy, dodaj nową treść do nich
  • Wykorzystaj ekspertów: Treści pochodzące od osób z liczących się w branży są prawie zawsze cenniejsze niż coś napisane przez przypadkowego copy.

Optymalizacja SEO pod kątem CTR

Twój współczynnik klikalności jest ważny z dwóch powodów:

Po pierwsze, CTR jest (prawdopodobnie) czynnikiem rankingowym Google.

Po drugie, zwiększenie CTR może zwiększyć ruch na Twojej stronie

W tym rozdziale przedstawię cztery praktyczne sposoby poprawy organicznego CTR.

Stawiaj pytania w tytule:

jak zwiększyć ctr

To jasny znak, dla ludzi co konkretnie znajdą na Twojej stronie. W tym wypadku chodzi o konkretne rozwiązanie problemu „Jak…”

Dodaj trochę emocji to swoich tytułów

Moje badanie CTR wykazało, że tytuły emocjonalne,  klikane były o 7% częściej niż tytuły, które nie miały silnego przekazu emocjonalnego. Dodaj do tytułu takie słowa jak: Jedyny, Kontrowersyjny itp. Ale nie przesadzaj, w drugą stronę też można przegiąć.

Dodaj bieżący rok do tytułu i opisu

Tak jak ja to zrobiłem w tym wpisie.

Dodanie roku do tytułu i opisu nie spowoduje ani nie zepsuje CTR.

Ale z mojego doświadczenia wynika, że ​​to pomaga… szczególnie w przypadku treści, które mogą szybko przestać być aktualne.

Na przykład ktoś, kto szuka „filozofii Arystotelesa”, nie potrzebuje czegoś, co pojawiło się w zeszłym miesiącu.

Ale w przypadku słowa kluczowego, takiego jak „najlepsze smartfony ze średniej półki”, ludzie chcą mieć pewność, że przeczytają coś aktualnego i z tego roku.

Dodanie roku do tytułu i opisu wyjaśnia, że ​​treść jest aktualna i poprawia w mojej ocenie CTR.

UX na Stronie

W tym rozdziale pokażę, jak zoptymalizować zawartość Twojej strony / wpsiu pod kątem UX

(Innymi słowy, w jaki sposób wyszukiwarki Google wchodzą w interakcje z Twoimi treściami).

Czy Google naprawdę zwraca uwagę na czas oczekiwania ładowania się strony, współczynnik odrzuceń i  inne sygnały interakcji użytkowników?

Tak.

Teraz nadszedł czas, aby pokazać, jak upewnić się, że Twoje treści utrzymują wyszukiwarki Google na Twojej stronie.

W idealnym świecie odwiedzający Twoją stronę czytają wszystko od deski do deski

Ale nie żyjemy w idealnym świecie, a ludzie nie czytają tylko skanują tekst

Dlatego spraw, by Twoje treści były łatwe do przeglądania.

Używaj często nagłówków, pogrubiaj to co najważniejsze. Wstawiaj ikonografiki, obrazy, filmy. Nikt nie będzie czytał „suchego” tekstu. Jeśli użytkowników przeskanuje Twoje nagłówki, musi wiedzieć czego dotyczy wpis i wynieść z niego najważniejszy przekaz.

Zaawansowane porady SEO

Ten ostatni rozdział zawiera listę moich ulubionych technik SEO na stronie.

Więc kiedy zoptymalizujesz tytuł strony i tagi H1, oto kilka wskazówek, które pomogą Ci podnieść SEO na stronie na wyższy poziom.

Przejdźmy od razu do nich

Używaj swoich niepowtarzalnych oryginalnych zdjęć

Czy używasz obrazów stockowych w swoich treściach? Źle!

No cóż, te zdjęcia mogą szkodzić Twojemu SEO.

Przetestowano ostatnio wpływ zdjęć na SEO strony

Oto, co wyszło…

Po pierwsze, stworzono kilka zupełnie nowych stron internetowych tylko na potrzeby tych eksperymentów. Były to zupełnie nowe strony na świeżych domenach, które nigdy wcześniej nie były indeksowane.

Na niektórych stronach użył ogólnych zdjęć stockowych. I oryginalne obrazy na innych. Wyniki były wyraźne: witryny z unikalnymi obrazami przewyższały witryny, na których były używane fotografie.

Jeśli więc używasz zdjęć stockowych, z których korzysta tysiąc innych stron www, zastanów się nad wstawieniem własnych niepowtarzalnych obrazów / zdjęć.

Linkowanie wewnętrzne to podstawa optymalizacji SEO

To potężna technika SEO! W szczególności chcesz utworzyć link ze stron o wysokich autorytetach w witrynie do stron wymagających ulepszenia. Gdy to zrobisz, pamiętaj aby linkować słowa kluczowe. Na tej stronie np zalinkowałem do mojego wpisu dotyczącego szablonów WordPress, zalinkowałem frazę „szablony WordPress” na którą był optymalizowany wspomniany wpis.

Treść kompleksowo dotycząca tematu

Google chce pokazywać użytkownikom treści, które dają im WSZYSTKO, czego chcą na jednej stronie.

Innymi słowy: kompleksowa treść.

A jeśli Twój post dotyczy całego tematu ma większe szanse się przebić w Google. Pisz długie teksty min. 1000 słów, które wyczerpują temat. 

Wykorzystaj słowa LSI

Słowa kluczowe LSI są synonimami używanymi przez Google do określania trafności strony. Gdzie ich szukać? Na dole strony Google

słowa seo lsi

To stosunkowo nowa, ale potężna technika SEO. To znak dla Google że traktujesz temat poważnie i kompleksowo. Wplataj te słowa do swojego tekstu.

Mam nadzieję, że wpis podobał Ci się i wyczerpał temat.

Zapraszam Ciebie również na mój kanał na Youtube:

15 komentarz “Optymalizacja SEO strony WordPress w 2020. Kompletny Przewodnik”

  1. Cześć,

    SEO jest jak najbardziej a nawet jeszcze bardziej ważne w 2020. Konkurencja nie maleje tak samo jak wymagania, aby wysoko się wyświetlać. Sam poradnik całkiem fajny, ale średnio mi ten screen na początku pasuje, bo jakby nie mówić to fraza „optymalizacja seo strony” ma 10 wyszukań 🙂

    1. ha! W tym obrazku jest moc, po części właśnie dzięki niemu tu trafiłeś:) Ale dlaczego to Ci nie powiem, pomyśl, popatrz na niego dokładnie:) A poza tym , to tylko obrazek wyróżniający; liczy sie kontent.

  2. Bardzo fajny i szczegółowy poradnik 🙂 jak tak daje będzie to klienci sami będą sobie pozycjonować jak naczytają się tylko informacji w internecie.

  3. Pod względem SEO warto wyczerpać temat nie tylko w title i desc ale też w contencie artykułu wspierając się odpowiednią konstrukcją h1-h4. Do tego research fraz kluczowych na pewno nie zaszkodzi ;). Sam wordpress to również kod html, css o który warto zadbać, a zwłaszcza o ilość js.

  4. Trzeba przyznać że pozycjonowanie i optymalizacja cały czas przechodzi znany, śmiem powiedzieć że rozwija się wraz z przeglądarkami.

    Agencje i specjaliści SEO za wszelką cenę chcą nauczyć nas czego nowego, a jestem zdania że główne założenie optymalizacji się nie zmieniło, lecz przeszło metamorfozę, która jest na plus dla użytkowników potrzebujących odpowiedzi na dane pytania.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top