Zobacz jak sprzedają najlepsze sklepy internetowe w Polsce i skopiuj najlepsze pomysły

Ocena wpisu
5/5

Spis treści

Warto podpatrywać i uczyć się od najlepszych, dlatego jeśli prowadzisz e-handel zobacz jak sprzedają najlepsze internetowe sklepy w Polsce wg rankingu ceneo. Ocenie podlegało 3500 sklepów, z których nagrodzono 42 sklepy w 14 kategoriach. Ranking jest miarodajny, ponieważ to sami klienci wyłonili najlepsze sklepy www. Spośród laureatów wybrałem kilka sklepów, by przyjrzeć im się z bliska i pokazać Ci najlepsze pomysły, które możesz od razu skopiować u siebie jeśli prowadzisz sprzedaż w internecie.

Zapis na newsletter

Pole z zapisem na newsletter jest prawie w każdym sklepie internetowym, bardzo często również w formie wyskakującego okienka „pop up”. Mimo że otwieralność maili ciągle spada, to e-mail marketing jest nadal potężnym orężem w walce o klienta. Mam jednak wrażenie, że nawet najwięksi traktują go trochę po macoszemu. Dlaczego? Użytkownicy coraz bardziej niechętnie zostawiają swoje adresy e-mail, tym bardziej jeśli proponuje im się jedynie w zamian „bądź na bieżąco z naszymi nowościami”. Trzeba dać im coś więcej, co robią nieliczni np. 10 zł rabatu na pierwsze zakupy lub jakiś gratis do pierwszego zamówienia. Poniżej przykład ze sklep.mariall.pl kupon na newsletter Pomyśl jak wygląda przeciętna „droga zakupu” w internecie; klient wchodzi do Twojego sklepu, szuka to czego potrzebuje, patrzy na cenę i bardzo często wychodzi sprawdzić ile to kosztuje np. na Allegro lub u Twojej konkurencji. Mając jego adres mailowy możesz szybko mu się przypomnieć wysyłając autoresponderem pierwszą wiadomość np. Twój kupon rabatowy 10 zł. i 5 powodów dlaczego warto kupić właśnie u nas. W ten sposób bardzo zwiększasz szanse na zakup.

Limitowana czasowo lub ilościowo promocja

Dobry psychologiczny trik który warto wykorzystać. Ludzie szybciej decydują się na zakup jeśli Twoja oferta jest limitowana ilościowo lub czasowo. Poniżej zrzut z ekranu ze strony nakrywamy.pl deadline Moim zdaniem czas prawie 14 godzin jest trochę za długi, by klient podjął decyzję o zakupie, najlepiej sprawdza się czas 15-30 minut.

Czat na stronie

Możliwość szybkiego bezpośredniego kontaktu ze sklepem jest bardzo ważna i często decyduje o zakupie. Warto również przemyśleć opcję jak na zrzucie poniżej; zostawiając numer telefonu w ciągu 28 sekund oddzwoni do nas konsultant: czat na stronie    

Dowód społeczny

Pozytywne opinie potrafią skutecznie przekonać do zakupu, to tzw. dowód społeczny. Jeśli masz firmową stronę internetową warto zamieścić na niej referencje Jeśli prowadzisz sklep internetowy zamieść opinie: opinie na stronie internetowej

Znane marki

Jeśli sprzedajesz lub współpracujesz ze znanymi markami, pokaż to. Nie każdy może kojarzyć Twoją markę czy logo, ale na pewno każdy zna globalne firmy, a to buduje zaufanie do Twojego sklepu: zaufali nam

Informacja o dostawie

Większość sklepów popełnia ten grzech, że o kosztach dostawy i czasie realizacji zamówienia dowiadujesz się dopiero na samym końcu procesu zakupu. Takie informacje powinny być widoczne na stronie głównej:   informacja o dostawie

Blog

O zaletach posiadania bloga na swojej stronie pisałem tutaj. Jeśli prowadzisz sklep internetowy również powinieneś bloga na stronie, pierwszym powodem jest SEO, Google docenia strony, gdzie regularnie dodawane są nowe treści i naturalnie pozycjonuje takie strony w wynikach wyszukiwania. Po drugie, wokół bloga można zbudować wierną społeczność, która chętnie od Ciebie będzie kupować. Dla przykładu na blogu sklepu lazienkaplus.pl można znaleźć sporo artykułów, z których można zainspirować się planując remont łazienki.

Strona produktu

Strona produktu w sklepie internetowym jest bardzo często traktowana po macoszemu. Większość właścicieli sklepów skupia się na dizajnie strony głównej, uznając, że skoro klient wszedł na stronę produktu to służy ona jedynie po to, by dodać produkt do koszyka. Niesłusznie. To tu bardzo często zapada decyzja w głowie klienta kupić czy nie kupić. Poniżej zrzut z ekranu fragmentu dobrze zrobionej strony produktu: Oprócz ceny i zdjęć mamy tu także: opinie (dowód społeczny), informacje o koszcie dostawy, informacje o planowanym terminie wysyłki, oraz obszerny opis. Ważny tutaj jest zwłaszcza opis. Dużo sprzedawców działa na zasadzie „kopiuj-wklej” lub zamieszczając jedynie np. tabele rozmiarów. Tymczasem opis możemy wykorzystać pod SEO i w darmowy sposób pozycjonować naszą stronę. Mam nadzieje, że wpis się podobał, jeśli masz pytania zostaw komentarz, jeśli potrzebujesz pomocy przy budowie strony internetowej, czy sklepu www napisz do mnie biuro@zakladaniestronwww.pl      

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top