Starbucks to najpopularniejsza na świecie sieć kawiarni z genialnym marketingiem, któremu zawdzięcza swoją pozycję. Warto podpatrywać i uczyć się od najlepszych, dlatego dziś pokażę Ci 4 rzeczy od Starbucks, które warto skopiowiać u siebie w firmie.
1. Up selling i Cross selling
Starbucks to nie tylko kawa. To produkt flagowy, ale firma zarabia głównie na innych produktach takich jak ciastka, czy kubki. Podobnie jest w Mc Donalds, który sprzedaje „po kosztach” standardowe burgery, a zarabia na Coli i zestawach. Cross selling, czyli sprzedaż krzyżowa to właśnie proponowanie klientowi innych produktów do produktu podstawowego w celu zwiększenia koszyka, natomiast Up selling to oferowanie produktu w wyższej klasie, i w wyższej cenie niż produkt podstawowy.2. Grupa docelowa
Nie możesz swoich działań marketingowych kierować do wszystkich. Musisz być precyzyjny, zastanów się kim jest Twój idealny klient. W przypadku Starbucks są to przedstawiciele klasy średniej i wyższej. Ludzie z niższych klas piją kawę w domu.3. Program lojalnościowy
Strategia, którą możesz zastosować w każdym biznesie. Doceń stałego klienta. Zastrzyk nowych klientów jest potrzebny, ale to na starych głównie zarabiasz. Poza tym utrzymanie starych klientów jest o wiele tańsze niż pozyskiwanie nowych. Starbucks stworzył specjalną aplikację, dzięki której można zbierać punkty i wymieniać je na produkty, czy zniżki. Nie musisz od razu wypuszczać aplikacji, czy wprowadzać plastikowych kart. W przypadku fryzjera może to być np. 10-te strzyżenie gratis. Jeśli nie masz pomysłu, daj „staremu” klientowi choćby bombonierkę. Dawanie słodyczy, ma silny przekaz podprogowy. W podświadomości klienta przestajesz być zwykłym sprzedawca a stajesz się kimś bliższym. Jedzenie dają tylko najbliżsi, słodki smak ma smak pozytywne skojarzenie, słodkie jest mleko matki, słodkie produkty są bezpieczne. Pomyśl o tym, w cenie 9 zł za Raffaello możesz zyskać bardzo dużo.4. Stawiaj na jakość
Marketing marketingiem, ale Twój produkt musi się „obronić” jakością, inaczej klient nie wróci, a już na pewno nikomu Cię nie poleci, a w najgorszym wypadku „obsmaruje” Ci tyłek. Cały czas dbaj o wysoką jakość swoich produktów i usług.