...

Marketing afiliacyjny czyli marketing partnerski. Dowiedz się, czy sprawdzi się w Twojej branży

marketing afiliacyjny

Marketing afiliacyjny to coraz częściej stosowana metoda na promocję usług lub produktów firmy. Nie sprawdzi się jednak w każdej branży – sprawdź, czy będzie odpowiedni dla Ciebie!

Spis treści

Marketing partnerski jest pewnego rodzaju modelem biznesowym, który częściowo przenosi możliwość reklamowania danej firmy na jej partnerów. Mamy więc do czynienia z nowoczesnym rodzajem współpracy, na którym wszyscy zarabiają.

Marketing afiliacyjny – cechy charakterystyczne

Tak jak w przypadku każdego innego modelu biznesowego, tak również w przypadku marketingu afiliacyjnego podstawowym kryterium jego wdrożenia jest opłacalność. Aby stwierdzić, czy ten model przyniesie oczekiwane zyski, trzeba oszacować koszty z nim związane i sprawdzić, czy nie pozbawią one firmy zbyt dużej części zysków ze sprzedaży. Jak to działa? W prosty sposób opisuje to Agencja Interaktywna Harbingers.io. W tym przypadku mamy do czynienia z trzema stronami każdej transakcji:

  1. reklamodawca, czyli firma, która sprzedaje swoje produkty lub usługi, wykorzystując do tego kanały sprzedaży, którymi dysponuje partner,
  2. partner – to firma lub osoba, która promuje działalność reklamodawcy, używając do tego własnych kanałów dystrybucji treści reklamowych,
  3. klient to odbiorca finalny, który znajduje reklamę w kanale partnera i przechodzi z niej do możliwości zakupu od reklamodawcy na jego stronie internetowej.

Jak widać, punktem wspólnym i jednocześnie kluczowym, jest partner. Za reklamowanie działalności reklamodawcy otrzymuje on udział w zyskach ze sprzedaży. W tej roli często występują znani i lubiani blogerzy lub influencerzy, którzy posiadają zbudowaną stałą i dużą grupę fanów.

Ogromne znaczenie dla powodzenia marketingu afiliacyjnego ma model naliczania i wypłaty wynagrodzenia. Aby partnerowi opłacało się reklamować reklamodawcę, musi osiągać z tego wymierne korzyści. Do najpopularniejszych modeli wypłaty wynagrodzenia należy PPS, a więc Pay Per Sale, czyli metoda, która polega na wypłacie partnerowi określonej części przychodu z zakupu. Rzadziej stosowane są metody PPC (Pay Per Clic) oraz PPL (Pay Per Lead). Pierwsza z nich oznacza wypłatę określonego wynagrodzenia za kliknięcie w baner reklamowy, a druga polega na wypłacie uzgodnionej kwoty za różne działania, np. uzupełnienie danych w formularzu kontaktowym.

Kto może zarobić na marketingu partnerskim?

To, czy marketing partnerski sprawdzi się w konkretnej branży, zależy w dużej mierze od tego, czym charakteryzują się główni odbiorcy reklamodawcy. Nie mniejsze znaczenie ma marża sprzedawanych produktów lub usług – afiliacja sprawdza się zwykle jedynie tam, gdzie jest ona wystarczająco duża, aby można się nią było podzielić z partnerem i ewentualnie zaproponować klientom atrakcyjne rabaty. Ostatni wyznacznik ma szczególne znaczenie, jeżeli odbiorcą jest tzw. pokolenie X, czyli grupa konsumentów, którzy urodzili się w latach 1960-1985. Jedną z ich cech charakterystycznych jest tendencja do korzystania z kuponów i programów lojalnościowych – jeśli chcesz to wykorzystać, sprawdź, co charakteryzuje pokolenie X na stronie Harbingers.io i użyj tej wiedzy w swojej kampanii.

Marketing afiliacyjny sprawdza się również w przypadku odbiorców z pokolenia Y (millenialsów) i pokolenia Z, czyli osób, które dorastały w erze internetu i to z nim wiążą swoją pracę i życie osobiste. Dla klientów z tych grup istotne znaczenie mają influencerzy i blogerzy, czyli dwie grupy zawodowe, które najlepiej sprawdzają się w roli partnerów w marketingu afiliacyjnym.

Mój Kurs WordPress

Chcesz nauczyć się Tworzyć strony www samodzielnie? Już jest mój autorski kurs tworzenie stron na WordPress. Prawie 11 godzin praktycznej wiedzy z zakresu tworzenia stron www. Kurs przeznaczony zarówno dla osób początkujących jak i tych, którzy chcą tworzyć strony zawodowo.

Prezent na do widzenia

Ebook: TOP 10 Wtyczek WordPress

Wpisz poniżej swój adres Email:

Udostępnij na Facebook
Udostęnij na Twitter
Udostępnij na Linkedin

3 thoughts on “Marketing afiliacyjny czyli marketing partnerski. Dowiedz się, czy sprawdzi się w Twojej branży”

  1. Afiliacja to taka sytuacja win-win-win, bo tak jak wspomniales w artykule wszyscy moga na tym skorzystac. Reklamodawca nie placi za reklame, zyskujac wieksze zasiegi, partner zarabia na poleceniach, a klient ma towar, ktorego szuka.
    Nie wspomniales jednak, ze wielu poczatkujacych partnerow robi niezliczona ilosc bledow, co przeklada sie na brak zyskow, a tym samym zniecheca do dalszego dzialania.
    Mylsle, ze jakis dobry kurs by sie przydal na ten temat – „Jak rozpoczac zarabianie na afiliacji”
    Pozdrawiam serdecznie
    Robert

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przewiń do góry