Jak ustawić reklamę na Facebooku na obszar z dokładnością do 1 km

Ocena wpisu
5/5

Spis treści

Facebook daje niesamowite możliwości reklamowe nie tylko dużym firmom, ale także działającym lokalnie. O jednej z takich ciekawych opcji będzie dzisiejszy wpis.

Jak targetować reklamę z dokładnością do 1 km na dowolny obszar na ziemi.

Tworząc reklamę na facebooku możesz obszar na którym będzie wyświetlała się Twoja reklama; kraj, miasto, czy w przypadku dużych aglomeracji miejskich nawet dzielnica. Mało jednak osób wie, że można ustawić reklamę na obszar z dokładnością do 1 km wokół dowolnego miejsca na ziemi. Opcja ta jest „nieco ukryta”. Dziś pokażę Ci krok po kroku jak z niej skorzystać

Jakie możliwości daje taka reklama?

Pokażę Ci to na przykładach. Powiedzmy, że prowadzisz w Warszawie pizzerię. Jest ich mnóstwo. Tworzysz zatem reklamę i kierujesz ją np. na wszystkie osoby znajdujące się w promieniu 3 kilometrów od Twojej pizzerii. Doradzam aby reklama odwoływała się do lokalizacji Twojej firmy. Jest wtedy szansa, że użytkownik facebooka nie przewinie Twojej reklamy, tylko zatrzyma się zaciekawiony lokalizacją np. „Śródmieście północ. Świeża, gorąca pizza na Twoim stole w mniej niż 20 minut”.

„A teraz wyobraź sobie taką sytuację”

W telewizji leci mecz, wiesz że o godzinie  20:45 będzie przerwa, i dużo osób w tym momencie, po pierwsze będzie chciała coś zjeść, a po drugie z nudów wejdzie na fejsa. Ustawiasz reklamę na facebooku za 100 zł tylko na ten kwadrans, na odbiorców będących w promieniu np. 5 km od Twojego lokalu. Gwarantuję Ci: nie będzie osoby, która w tym czasie nie zobaczy Twojej reklamy. Przykład drugi. Jesteś producentem chemii budowlanej, a w Poznaniu na ulicy X odbywają się targi budowlane. Kierujesz zatem reklamę na adres gdzie są targi z dokładnością do 1 km.

Jeśli zależy Ci na bogatych odbiorcach to…

Dzięki tej reklamie możesz dotrzeć do bogatych odbiorców. Wystarczy, że skierujesz ją na dzielnice zamieszkane przez „wyższe sfery”. W każdym dużym mieście takie są. Inny sposób: skierować reklamę na ulice gdzie są centra biznesowe np. na słynny „Mordor” w Warszawie. Inną ciekawą opcja targetowania reklamy na majętne osoby jest wybranie w zainteresowaniach osoby, które często latają samolotem. Dlaczego? Bo latają osoby, które albo je na to stać, lub takie które zajmują wysokie stanowiska w firmach. Taka lokalna reklama sprawdzi się w większości lokalnych biznesów: myjnie samochodowe, siłownie, szkoły itp.

Jak zrobić taką reklamę krok po kroku

Tworząc reklamę na facebooku w sekcji „lokalizacje” wchodzimy w „Dodaj lokalizacje zbiorcze”:   facebook lokalizacja zbiorcza   Następnie wybieramy „adresy”:   facebook adresy   Wpisujemy nasz adres i klikamy „dodaj 1 lokalizację:     Jak widzisz na zdjęciu poniżej, facebook ustawił zasięg reklamy na 1 km wokół miejsca które wybrałem:   dokładne targetowanie   Mam nadzieję, że ten wpis okazał się dla Ciebie pomocny, pozdrawiam ciepło.

1 komentarz

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top