Spis treści
Profesjonalna stopka w mailu, to proste!
Dzisiejszy wpis jest dostępny również w formie wideo, zachęcam do subskrybowania mojego kanału:
A w myśl zasady „jak Cię widzą tak Cie piszą”, warto zadbać, by zostawić po sobie dobre wrażenie profesjonalisty. Może nam w tym pomóc profesjonalny podpis w wiadomościach e-mail. Oprócz zalet wizerunkowych, jest to również czysta darmowa reklama, ponieważ w podpisie takim mamy odnośnik do naszej strony internetowej czy fanpaga na facebooku.
Dziś nauczę Cię jak szybko i za darmo zrobić stopkę w mailu.
Zanim przejdę jak to technicznie zrobić, słów kilka jakie cechy powinien mieć profesjonalna stopka w mailu:
- stonowane kolory – unikaj pstrokacizny, podpis musi być elegancki i dyskretny, nie może przytłaczać czytelnika. Użyj 2-3 kolorów, takich, które są spójne z Twoja stroną internetową
- w swojej stopce w mailu zamieść tylko istotne informacje: Imię i nazwisko, zajmowane stanowisko, logo lub swoja podobiznę, telefon, link do strony internetowej i ewentualnie przekierowanie do profili społecznościowych
Poniżej kilka przykładów dobrze zrobionych sygnaturek mailowych:
Stopka mailowa. Poniżej 2 kreatory do zrobienia stopki
Pierwszy kreator, który zaprezentuje pozwala wybrać jeden z 20 bardzo atrakcyjnych skórek i w pełni dostosować do naszych potrzeb. Z łatwością można zmieniać kolory, wstawić własne logo; zmienić jego rozmiar, czy dodać ikonki z odnośnikami do social mediów lub do naszej strony internetowej:
Korzystając z tej platformy do podpisywania wiadomości e-mail, możesz zarządzać wylogowaniem wszystkich pracowników z jednego miejsca (pulpit administratora) i unikać ręcznego wprowadzania zmian:
Jeśli planujesz użyć swojej sygnatury email w celach marketingowych (zbieranie leadów, zapisy na wydarzenia, info o promocjach) to to narzędzie również będzie pomocne. Możesz dodać przycisk „Call to Action” i uruchmić kampanię.
Aby utworzyć swój podpis email nalezy zarejestrować się na stronie Newoldstamp
i naciśnij przycisk „Create a Signature”. Następnie w środkowej części pojawi się podgląd ekranu. Wybierz szablon swojego podpisu, uzupełnij niezbędne pola. Wystarczy kilka minut by spersonalizować swój podpis:
Możesz również skorzystać z narzędzia MySignature by tworzyć bardziej spersonalizowane podpisy email
Uzupełniamy dane do naszego podpisu, które chcemy zamieścić oraz zdjęcie lub logo (należy przesłać grafikę na nasze konto w Dropbox i odpowiednie pole wkleić link do grafiki). Wybieramy również układ w jaki mają się wyświetlać informacje. Podczas uzupełniania mamy cały czas podgląd na zmiany. Tak wygląda to w praktyce:
Następnie klikamy „create signaure”. Uzupełniamy informacje, o które nas zapyta strona, po czym pojawi nam się takie oto okienko:
Klikamy „select signature” W tym momencie nasz podpis podświetli się do skopiowania. Klikamy kombinację klawiszy ctrl +c (kopiuj). Wybierając druga opcję „Get source code”, strona wyświetli nam nasz podpis w formie kodu html.
Gdy skopiujemy nasz podpis w mailu, przechodzimy do naszej poczty email. U mnie jest to Gmail. Wchodzimy w ustawienia:
Następnie w polu podpis wklejamy nasz podpis kombinacją klawiszy ctrl + v (wklej)
Całość oczywiście zapisujemy na samym dole. Gotowe.
Z pozostałych kreatorów do prostego zrobienia stopki w mailu mogę również polecić następujące:
Masz jakieś pytania dotyczące tworzenia stron, marketingu w sieci? Zostaw komentarz lub napisz do mnie biuro@zakladaniestronwww.pl
Bardzo przydatny artykuł. Wiele informacji wartych zastosowania!
Dzięki, polecam się 😉
Czy za stworzenie struktury podpisu w html jest płatne?
W trakcie generowania stopki podajemy swój własny adres e-mail. Ciekawe, czy później nie będziemy otrzymywać czasem jakiś newsletter’ów (reklam)… hmm?
w żadnym wypadku, swoją stopkę mam już ze 2 lata i zero spamu
Nie wiem jak dodac kilka adresów biur w hubspot.com poniewaz wszystkie pisza sie w jednej linii.
Alicja
Mam problem na yahoo mail.
W stopce jest widoczna ramka…. pomocy
Pokaż kod
Takie generatory zdecydowanie ułatwiają tworzenie sygnatur. Gdy posługujemy się kilkoma mailami można szybko stworzyć odpowiednie podpisy. Warto zapisać edytować szablony w html i sygnatury ustawić na swoim serwerze – łatwo zmienić z czasem.
Dzięki za poradnik. Kilka marek. Kilka stron. Kilka maili.
I teraz już mam wszystko pod kontrolą!
Mnie te stopki często irytują. Zwłaszcza jak jest tam za dużo tekstu.
jak ktos przedobrzy to tak:) ale są dobrym niośnikiem reklamy mimo wszystko
Jeśli stopka jest robiona dla jednoosobowej działalności rzeczywiście może być w niej minimum informacji. Dla większych spółek przepisy KSH określają jakie są obowiązki informacyjne, z których spółka musi się wywiązywać również w korespondencji mailowej. Zanim więc pójdzie się w elegancki minimalizm lepiej sprawdzić jakie dane obowiązkowo trzeba zamieszczać.