Jak stworzyć skuteczną reklamę na facebook cz. 1: grafika i tekst

Ocena wpisu
5/5

Spis treści

Poniżej pierwsza część moich porad, o tym jak stworzyć skuteczną reklamę facebooku, by  dotrzeć do maksymalnej liczby odbiorców możliwie najniższym kosztem.

Wskaźnik trafności facebook

Jedną z rzeczy która ma wpływ na częstotliwość wyświetlania Twojej reklamy i oraz stawkę za kliknięcie jest wskaźnik trafności  mierzony w skali od 1 do 10. Faceboook pokaże Ci Twój wskaźnik trafności, gdy Twoja reklama osiągnie przynajmniej 500 wyświetleń.

Im ludzie chętniej klikają w Twoją reklamę, lajkują, komentują, udostępniają post;  tym większy wskaźnik trafności. A im większy wskaźnik trafności, tym Twoja reklama jest częściej wyświetlana.

O tym jak precyzyjnie dotrzeć do swojej możliwie najlepszej grupy docelowej napisze w kolejnej części poradnika. Teraz skupimy się na grafice i treści naszej reklamy; na tym jak tworzyć skuteczne i przyciągające treści.

Poniżej zrzut z mojego konta reklamowego, a na nim kilka przykładowych reklam. Wskażnik trafności znajduje się w tabeli  w przed ostatniej kolumnie. Jak widzisz moje reklamy mają ten wskaźnik na poziomie 9 lub 10:

Ostatnia z prezentownych reklam wyświetlana była ponad 73 000 razy przy budżecie zaledwie.. 14 zł, z czego 6652 osób weszło na stronę internetową, do której prowadził post. Średni koszt za aktywność wyniósł… 0,002 zł!

Twoja strona również może mieć taki ruch i zarabiać na Ciebie. Chcesz wiedzieć jak, lub po prostu potrzebujesz strony która będzie na Ciebie tyrać 24 h na dobę; odezwij się do mnie.

Grafika do reklamy na facebook

Przyciągająca oko, dobra grafika to podstawa. Wg. niektórych to 75% sukcesu Twojej reklamy. Zapomnij o ślicznych, wymuskanych stockowych foteczkach. One nie ściągną Ci dużego ruchu. Grafiki muszą być zaskakujące. I nie mam na myśli tu, żebyś wstawiał zdjęć roznegliżowanych Pań, bo rzekomo te lepiej konwertują. Bzdura! Jeśli nawet ktoś kliknie w taką kreację i wejdzie na Twoją stronę www, to jeszcze szybciej z niej wyjdzie, widząc że nie ma tam nic związanego z ów Panią.

Grafika którą wstawisz musi mieć związek z tym co prezentujesz.

Grafika którą wybierzesz może  być też po prostu brzydka, a mimo to będzie „klikalna”:

Staraj się nie używać koloru niebieskiego, bo twój obrazek „zleje” się z tłem facebooka. Osobiście często stosuje tła żółte, zielone i czerwone, a na nich czarne lub białe napisy. Stosując na grafikach napisy, pamiętaj by nie zajmowały one więcej jak 20 % grafiki – takie są wytyczne facebook Jeśli to przekroczysz Twój zasięg będzie ostro obcięty.

Dobrze sprawdzają się również ilustracje, poniżej zestaw kilkunastu grafik związanych z biznesem online:

Przykłady dobrych kreacji reklamowych znajdziesz również tutaj

Górna część reklamy

Czyli ta część tekstu która znajduje się nad obrazkiem. Jeśli kierujesz reklamę do odbiorców którzy Cię nie znają, możesz zamieścić w tym miejscu korzyść, obietnicę lub odnieść się do problemu odbiorcy;

„NIE MASZ CZASU NA MARKETING?”

„WYOBRAŹ SOBIE, JAK ZMIENI SIĘ TWOJE ŻYCIE, GDY ZDOBĘDZIESZ ŚWIEŻY RUCH DO STRONY…”

„TOTALNA METAMORFOZA TWOJEGO CIAŁA, WYSTARCZY JEDNO ĆWICZENIE. CHCESZ WIEDZIEĆ JAKIE?”

Staraj się używać znaków zapytania, pytania skupiają uwagę. Więcej o tym jak pisać dobre nagłówki przeczytasz na blogu Adriana Kołodzieja directresponse.pl

Nagłówek w drugiej lini

Czyli tekst, który jest bezpośrednio pod zdjęciem. I tu musisz pokazać masz dla swoich odbiorców (To przykładowe kontynuacje nagłówków z górnej części reklamy):

„[POBIERZ RAPORT] DARMOWY MARKETING W MAŁEJ FIRMIE”

„[BLOG] 10 DARMOWYCH SPOSOBÓW NA ZWIĘKSZENIE RUCHU NA TWOJEJ STRONIE”

„[ZOBACZ] TAK TRENUJĄ KOMANDOSI Z NAVY SEALS”

Ostatnia linijka

To takie wezwanie do akcji:

„ZOBACZ CO DLA CIEBIE PRZYGOTOWAŁEM, I ZACZNIJ WIĘCEJ SPRZEDAWAĆ”

„WYKORZYSTAJ MOJE TECHNIKI I ZOBACZ JAKIE TO PROSTE”

„TRENUJ BEZ WYCHODZENIA Z DOMU”

Zapraszam do części drugiej tego artykułu, o tym jak precyzyjnie docierać do swojej grupy odbiorców.  Link do cz.2 Masz pytania? Zostaw komentarz, chętnie pomogę.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top