Jak mieć więcej wyświetleń na Youtube. [15 sposobów]

jak mieć więcej wyświetleń na youtube
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Ocena artykułu:
5/5

Spis treści

Każdy Youtuber zadaje sobie pytanie: „Jak zwiększyć liczbę wyświetleń na Youtube” czy „Jak zwiększyć zasięgi na Youtube”.

Liczba wyświetleń to paliwo dla Twojego kanału. w moim przypadku to realne pieniądze. To tu promuje mój kurs na WordPress oraz zdobywam najwięcej klientów na strony internetowe 

Dlaczego prowadzić własny kanał na Youtube jeśli sprzedajesz produkty lub usługi przeczytasz w innym moim wpisie na tym blogu.

Dziś pokażę Ci jak zwiększyć liczbę wyświetleń na Youtube. Dzięki zastosowanym tu tipom w niespełna 2 lata zrobiłem największy w Polsce kanał o tworzeniu stron na WordPress.

1. Miniatury Twoich filmów na Youtube.

Jeśli zadajesz sobie pytanie jak mieć więcej wyświetleń na Youtube zacznij od miniatur swoich filmów.

Miniatura to pierwsze co Twoi widzowie widzą. Miniatura na Youtube musi przykuć uwagę. Jak najlepiej to zrobić? Odpowiednim kolorem, który wyróżni się na tle innych filmów a także  na tle kolorów samego Youtub. W moim przypadku jest to kolor różowy na którym są białe napisy na czarnym tle. 

Gdybym dziś otwierał kanał wybrałbym jednak spośród 4 innych kolorów swój kolor przewodni w miniaturach:

  • zielony
  • żółty
  • pomarańczowy
  • niebieski

Dlaczego akurat te? Bo wyróżniają się na tle kolorów używanych przez Youtube czyli czerwony, czarny i biały. 

Niebieski za to, nie sprawdzi się jako kolor przewodni na Facebooku, bo zleje się z niebieskim kolorem używanymi przez Facebooka

Poniżej miniatury z mojego kanału.

W moim przypadku byłem niejako „skazany na odcień różu” bo taki przyjąłem kolor kiedyś w swoim brandingu.

Zwróć też uwagę, że wszystkie moje miniatury mają ten sam „charakter”.

Poniżej zrzut mojej miniatury w „towarzystwie” filmów z innych kanałów na Youtube, myślę że jest charakterystyczna.

2. Stosuj sprawdzony szablon opisu filmu

YouTube potwierdził, że opisy Twoich filmów „pozwalają algorytmom YouTube wiedzieć, o czym są Twoje filmy”. Mają ogromny wpływ na SEO Twoich filmów i ich pozycjonowanie na Youtube.

Po pierwsze: początek Twojego opisu. Takie swoiste intro:)

Kilka pierwszych wierszy twojego opisu jest BARDZO ważnych.

Dzieje się tak, ponieważ YouTube przywiązuje większą wagę do słów kluczowych, które są na początku opisu Twojego filmu.

Dlatego nie zapomnij wspomnieć o docelowym słowie kluczowym na początku opisu. W szczególności umieść docelowe słowo kluczowe w pierwszych 1-2 zdaniach.

Chcesz także „sprzedać”swój film, by był klikalny.

W wyszukiwarce YouTube pojawia się kilka pierwszych wierszy opisu:

A jeśli ten fragment jest bardzo atrakcyjny, więcej osób kliknie wynik – czyli Twój film się „sprzeda”:)

Ponadto niektórzy ludzie czytają nawet Twój opis po wyświetleniu strony z filmem.

Dlatego ważne jest, aby treść powyżej „Pokaż więcej” naprawdę „sprzedała” Twój film.

Następnie masz środek opisu na około 150 słów.

Wszystko, co musisz tutaj zrobić, to nakreślić, czego ktoś się nauczy z Twojego filmu.

Jak dodawać opisy filmów na Youtube.

Nie bój się wchodzić tutaj w szczegóły. Tak naprawdę polecam napisać CO NAJMNIEJ 150 słów. Jest o zadanie czasochłonne, żmudne, ale warto.

I upewnij się, że używasz słów kluczowych, dla których Twój film ma się pozycjonować na Youtube.

W ten sposób YouTube może w pełni zrozumieć o czym są Twoje treści wideo.

Na przykład sprawdź ten opis z jednego z moich filmów:

Ten dokładny opis pomógł dotychczas mojemu filmowi zgromadzić 110 502 wyświetleń:

Umieść linki do Twojej strony w opisie.

Ja akurat umieszczam link do swojej strony na której można kupić mój kurs WordPress, dlatego umieszczam go w górnej części opisu

Celem jest skierowanie ludzi do Twojej witryny i Twoich  mediów społecznościowych. 

Ale nie ma nic złego w tworzeniu linków do kilku różnych witryn, w których jesteś aktywny.

Z tego punktu należy zapamiętać 2 rzeczy: umieść słowo kluczowe (zobacz jak znajdować pomysły na słowa kluczowe) na początku opisu Twojego filmu. Druga rzecz: napisz długi unikalny opis filmu.

3. Zwiększ CTR tytułu Twojego filmu

CTR, czyli współczynnik klikalności, czyli odsetek ludzi które klikną w tytuł Twojego filmu. Oczywiście im większy tym lepiej. Youtube widzi, które filmy chętniej się klikają i umieszcza je wyżej co zwiększa liczbę ich wyświetleń. Twój tytuł to WIELKA część sukcesu Twojego filmu.

Jak tytułować filmy na Youtube

Sam  YouTube potwierdza, że tylko Twój tytuł może pomóc wypozycjonować Twój film

Jak pisać tytuły wideo, które uzyskują mnóstwo kliknięć?

Dodaj nawiasy do Tytułu swojego filmu:

Badanie branżowe przeprowadzone przez HubSpot wykazało, że dodanie nawiasów do tytułu zwiększyło liczbę kliknięć o 33% .

W tym badaniu przeanalizowano tytuły postów na blogu. Ale ta sama zasada dotyczy filmów z YouTube.

Na przykład ten film z mojego kanału ma 48 508 wyświetleń:

A treść w nawiasie kwadratowym na końcu mojego tytułu to duża część sukcesu tego filmu.

Użyj liczb w tytule filmu.

Ta liczba może być np:

Lub prawie każda liczba, która ma sens w przypadku Twojego filmu. Kolejny przykład poniżej:

Na koniec użyj tytułów, które mają od 40 do 50 znaków:

Badanie przeprowadzone przez Justina Briggsa wykazało, że filmy z tytułami mniejszymi niż 50 znaków zajmują najwyższe pozycje w wyszukiwarce YouTube.

4. Uzyskaj więcej wyświetleń z „sugerowane wideo”

Kanały, które odniosły sukces, uzyskują wiele wyświetleń dzięki polecanemu filmowi.

Przypominamy, że „Proponowane filmy” to podobne filmy, które YouTube promuje obok oglądanego filmu.

Jak się okazuje, Sugerowane wideo może przynieść WIĘCEJ wyświetleń niż wyszukiwanie w YouTube.

Jak możesz uzyskać więcej wyświetleń z bocznej sekcji sugerowane filmy?

Użyj tych samych tagów, co Twoi konkurenci.

YouTube potwierdził , że używa metadanych treści wideo (takich jak tytuł, opis i tagi) do rankingów sugerowanych filmów.

Jeśli więc Twoje tagi pasują do tagów w popularnym filmie, masz duże szanse na wyświetlenie obok tego filmu.

5. Jak tagować filmy na Youtube

Tagi są ogromnie ważne dla SEO Twoich wideo .

Dzieje się tak, ponieważ YouTube używa tagów do zrozumienia tematu Twojego filmu.

Jak prawidłowo używać tagów?

Zastosuj mój schemat.

Na początku zastosuj główne słowo kluczowe w tagach, następnie odmiany głównego słowa kluczowego i na koniec kategorie.

Stosując tagi użyj głównego słowa kluczowego jako pierwszego lub drugiego tagu.

W kolejnych tagach zamieść pokrewne słowa kluczowe.

Poniżej tagi z mojego filmu dotyczącego budowy prostej strony na WordPress z użyciem wtyczki Elementor. Te dwa słowa kluczowe czyli „WordPress” i „Elementor” użyłem jako 2 pierwsze głowne tagi.

6. Pozycjonowanie na Youtube: udostępnij swój film na Facebooku, Linkedin.

Social Media to WSPANIAŁE miejsca do promowania swoich filmów z YouTube .

Dzieje się tak, ponieważ ludzie w tych społecznościach mają palące pytania…

… Pytania, na które może odpowiedzieć Twój film.

Linkuj wszędzie swój filmy, gdzie się da.

7. Pozycjonuj swoje filmy w wyszukiwarce Google 

Wysokie pozycje Twoich filmów w Google mogą zapewnić DUŻO dodatkowych wyświetleń.

Poniżej zrzut z ekranu z wyszukiwarki Google na frazę kluczową „Elementor”:

elementor wordpress google

Na 3 filmy na to zapytanie, 2 są moje. A to są cenne wyświetlenia moich filmów na Youtube.

W rzeczywistości Google wysyła na mój kanał 7254 wyświetleń miesięcznie.

Więc:

Jak sprawić, by Twoje filmy pojawiały się w Google?

Cóż, nie chodzi tylko o zajęcie pierwszego miejsca w YouTube.

W rzeczywistości badanie przeprowadzone przez Stone Temple Consulting wykazało, że 55,2% filmów z YouTube w rankingu Google różni się od najlepszych filmów w rankingu w wynikach wyszukiwania YouTube.

Jak możesz pozycjonować film na Youtube w wyszukiwarce Google?

Wypowiedz głośno słowo kluczowe w swoim filmie. Najlepiej na początku Twojego filmu.

Wypowiedz min 4-5 razy to słowo kluczowe w swoim filmie.

Po drugie , prześlij transkrypcję (napisy) swojego filmu wideo do YouTube. I tu muszę sporo nadrobić bo sam tego nie robiłem do tej pory.

W ten sposób Google może zrozumieć 100% treść Twojego filmu.

8. Optymalizacja kanału Youtube pod kątem komentarzy, polubień i subskrypcji.

Jeśli chodzi o algorytm YouTube, ważna jest liczba wyświetleń Twojego filmu.

Youtube chce widzieć, że ludzie ANGAŻUJĄ SIĘ w Twoich filmach.

Istnieje duża  korelacja między rankingiem w YouTube a zaangażowaniem użytkowników.

Jaki jest najlepszy sposób na zwiększenie zaangażowania w swoje filmy?

To proste: poproś ludzi o zaangażowanie się w Twoim filmie, o komentarz, polubienie czy subskrybcje. Zwiększy to liczbę wyświetleń Twojego filmu. Ja np proszę na początku filmu o subskrypcję kanału, lajk, czy komentarz.

9. Zwiększ czas trwania sesji.

Utrzymanie uwagi odbiorców ? Bardzo ważne.

Czas oglądania ? Bardzo ważne.

Ale żaden z tych dwóch wskaźników nie jest tak ważny jak czas sesji .

Wytłumaczę…

Czas sesji (znany również jako „zzas oglądania sesji”) to łączny czas, jaki ktoś spędza na YouTube po obejrzeniu Twojego filmu.

I jest to jedna z miar, na których YouTube bardzo zależy. W rzeczywistości YouTube powiedział :

„Cele systemu wyszukiwania i odkrywania w YouTube są dwojakie: pomóc widzom znaleźć filmy, które chcą obejrzeć, i zmaksymalizować długoterminowe zaangażowanie widzów …”

Innymi słowy: Jeśli więc ktoś obejrzy Twój film, a następnie opuści YouTube, zaszkodzi to czasowi sesji Twojego kanału.

Ale jeśli ta osoba pozostanie w YouTube, Twój czas sesji wzrośnie.

Jaki jest najlepszy sposób na wydłużenie czasu sesji?

Promuj swoje NAJLEPSZE filmy na stronie swojego kanału.

W ten sposób pokazujesz ludziom filmy , które zachęcą ich do oglądania.

Na przykład najlepsze filmy pokazuję u góry strony mojego kanału (na listach odtwarzania)

Ja wstawiłem na początku mojego kanału playlistę z najchętniej oglądanymi filmami.

10. Zoptymalizuj swój ekran końcowy pod kątem widoków

Oto moje tipy jak uzyskać więcej wyświetleń w YouTube, korzystając z ekranu końcowego.

Najpierw wybierz popularny film ze swojego kanału.

Aby to zrobić, przejdź do YouTube Studio i znajdź film, który wygenerował wiele wyświetleń w ciągu ostatnich 90 dni.

Następnie znajdź na swoim kanale film, który ktoś chciałby obejrzeć PO zakończeniu oglądania Twojego popularnego filmu. I umieść tę zawartość na końcu filmu.

11. Opanuj podstawy SEO YouTube

Jeśli chcesz uzyskać więcej wyświetleń w YouTube, musisz dowiedzieć się jak najwięcej o SEO YouTube . W najbliżsyzm czasi planuje o tym poświęcony wpis.

W szczególności należy opanować podstawy SEO, takie jak:

  • Wyszukiwanie słów kluczowych dla filmów
  • Optymalizacja tytułów, opisów i tagów
  • Poprawa utrzymania uwagi odbiorców i czasu oglądania
  • Sygnały zaangażowania w YouTube

12. Używaj przyciągających wzrok tytułów playlist

Poniżej moje playlisty

13. Polecaj swoje filmy na swoim blogu

To badanie  wykazało, że filmy z YouTube zajmujące najwyższe pozycje w rankingu mają 78% więcej linków i stron osadzonych niż filmy, które zajmują drugie miejsce lub niżej.

Dlatego ja osadzam filmy z mojego kanału na Youtube na moim blogu.

Tak osadzone filmy prowadzą do mnóstwa wysokiej jakości wyświetleń w YouTube.

Nie tylko pomagają uzyskać więcej wyświetleń, ale mogą również pomóc Twoim filmom w lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania YouTube.

14. Przesyłaj filmy, gdy Twoi odbiorcy są na YouTube

Jaki jest najlepszy czas na przesłanie filmu do YouTube?

Prawdziwa odpowiedź: kiedy Twoi subskrybenci są na YouTube.

Niestety YouTube nie informuje Cię, kiedy większość Twoich subskrybentów jest online.

Dlatego zalecamy przetestowanie kilku różnych dni i godzin, aby sprawdzić, co działa najlepiej na Twoim kanale.

Możesz nawet użyć narzędzia takiego jak VidIQ, aby przeanalizować swój kanał pod kątem najlepszych czasów na publikowanie:

15. Technika „Mostu karcianego”

To łatwy sposób na zwiększenie czasu sesji i wyświetleń w YouTube.

Oto jak to działa:

Najpierw przyjrzyj się raportowi utrzymania uwagi odbiorców dla jednego ze swoich filmów.

Oto przykład z mojego kanału:

statystyki filmów na Youtube

zdjęcie raportu i wykres…..

Jak widać, ten film ma spadek ok minuty 5:50

Co należy zrobić? Wstawić kartę właśnie w tym momencie. Jest duża szansa, żę użytkownicy zamiast uciec z Twojego filmu klikną w kartę wydłużając czas sesji.

Następnie pokaż kartę w tym czasie.

Moment umieszczenia karty jest właśnie tytułowym „mostem karcianym”.

Podsumowanie

I tak dotarliśmy do końca mojego wpisu, mam nadzieję, że wniesie on realną wartość dla Twojego kanału i jego statystyki eksplodują w górę.

Zdaje sobie sprawę , że są to rzeczy czasochłonne, ale warto.

Zostaw komentarz o czym chciałbyś przeczytać na moim blogu

Mój Kurs WordPress

Chcesz nauczyć się Tworzyć strony www samodzielnie? Już jest mój autorski kurs tworzenie stron na WordPress. Prawie 11 godzin praktycznej wiedzy z zakresu tworzenia stron www. Kurs przeznaczony zarówno dla osób początkujących jak i tych, którzy chcą tworzyć strony zawodowo.

Zapisz się na mój Newsletter

Zostaw swój najlepszy adres email i otrzymuj powiadomienia o najnowszych wpisach

Share on facebook
Udostępnij na Facebook
Share on twitter
Udostęnij na Twitter
Share on linkedin
Udostępnij na Linkedin

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Prezent na do widzenia

Ebook: TOP 10 Wtyczek WordPress

Wpisz poniżej swój adres Email: