Spis treści
O zaletach opinii słów kilka
Dla tych którzy nie czytali moich wcześniejszych artykułów, w których pisałem o znaczeniu opinii w pozyskiwaniu nowych klientów dla Twojej firmy, napiszę w kilku zdaniach dlaczego i jak dbać o ten aspekt obecności Twojej firmy w internecie.
Duża ilość dobrych opinii (4 i 5 gwiazdek) pozycjonuje Twoją firmę na mapach Google
Dla Google to jasny znak, że dużo osób korzysta z Twoich usługi lub zakupów u Ciebie i jest z nich zadowolonych, więc to wizytówkę Twojej firmy trzeba umieścić na górze w wynikach wyszukiwania.
Opinie decydują o wyborze klienta
Mam sporo klientów, którzy zadzwonili do mnie i podjęli ze mną współpracę nie będąc na mojej stronie internetowej i nie widząc mojego portfolio, a swoja decyzję podjęli tylko czytając opinie obcych dla siebie osób na mój temat. Dostali tzw. „dowód społeczny”, że warto ze mną współpracować. Pamiętaj- klient tylko na podstawie opinii często dokonuje wyboru do kogo zadzwonić.
Staraj się o pozytywne opinie bo… mało kto to robi
Większość firm nie przykłada do opinii w Google żadnej uwagi i nie stara się o nie, dlatego ma ich mało albo wcale. Jeśli ktoś im wystawi to dobrze, jeśli nie to trudno. Możesz ułatwić swoim klientom wystawienie Ci opinii generując prosty link, dzięki któremu mogą bezpośrednio ocenić Twoją firmę. Jak to zrobić przeczytasz w moim innym artykule
Jak krok po kroku dodać opinie z wizytówki Google na swojej stronie internetowej
Jeśli masz sporo dobrych opinii, warto się nimi pochwalić na swojej stronie internetowej. Pojawiła się właśnie (kwiecień 2018) wtyczka Google Reviews Business , która umożliwia Ci to w prosty sposób. Pobrać ją możemy z tej strony . Wtyczka dostępna jest w wersji darmowej i płatnej. Jeśli wybierzemy wersję darmową strona przekieruje nas na stronę wordpressa gdzie pobieramy wtyczkę na swój komputer. Następnie w kokpicie wordpressa wysyłamy ją na serwer i instalujemy.
Na swojej stronie mam wersję darmową. O to jak wygląda widzisz po prawej stronie tego artykułu oraz na stronie głównej w zakładce referencje:
Wtyczka pobiera z Google 5 najbardziej pomocnych opinii o twojej firmie, czyli zwykle jest to 5 najdłuższych opinii. Po zainstalowaniu przechodzimy w kokpicie WordPressa do zakładki „wygląd”, następnie widgety, znajdujemy widget Google Reviews i zamieszczamy w wybranym przez siebie widgecie. Następnie klikamy „Go to Google Places API Key”:
Kolejnym krokiem jest odnalezienie naszej lokalizacji; wpisujemy nazwę i adres firmy, oddzielając przecinkiem miejscowość, ulicę i nazwę firmy. Klikamy „Search Place” by znaleźć naszą lokalizację. Gdy Google odszuka naszą firmę zapisujemy wynik naszej pracy:
W darmowej wersji wtyczki nie mamy zbyt dużo możliwości personalizacji sposobu wyświetlania się opinii na naszej stronie internetowej. Możemy jedynie wybrać schemat jasny lub ciemny. W płatnej wersji możemy sortować opinie, wybierać te, które chcemy zamieścić na stronie. Możemy je też wyeksponować w formie np. slajdera.
Mam nadzieję, że ten wpis był pomocny, jeśli tak polub lub udostępnij go u siebie na facebook.
Jeśli masz jakieś pytania dotyczące tworzenia stron lub marketingu online zostaw komentarz lub napisz do mnie bezpośrednio: dariuszpichalski@gmail.com
Dziękuję za przydatne informacje, nie znałem wcześniej tej opcji.
Bardzo proszę 🙂
Czy to zgodne z regułami Google?
oczywiście
Czy jedna wtyczka może zaciągać opinie na jednej domenie z różnych wizytówek Google?
powinna
Właśnie czegoś takiego szukałem. Dzięki wielkie 🙂
Nie widzę Go to Google Places API Key. Czy coś się zmieniło w ciągu czterech lat?
Obecnie korzystam z innej fajnej wtyczki : widżety recenzji Google – polecam- mam film tutorial o niej na kanale
Jest rzeczywiście fajna.
często korzystasz?