Sprawdź czym jest strategiczne zwiększenie widoczności marki w sieci
Inbound marketing to jedna rzadziej używanych świadomie strategii marketingowych, która jednak jest wdrażana często nieświadomie w pewnym stopniu przez każdą z marek promującą się w internecie. Jeśli jednak dokładnie poznamy, czym jest inbound marketing oraz jak powinien być wykonywany, nasze świadome i usystematyzowane działania, mogą przerodzić się w zorganizowaną oraz skuteczną strategię marketingową. Czym zatem jest ten sposób promocji stron internetowych w sieci i dlaczego często wykonujemy go w prostej formie nie wiedząc o tym? Wszystko o inbound marketingu poniżej.
Czym jest inbound marketing?
Inbound marketing to strategia marketingu internetowego, która opiera się na zwiększeniu widoczności marki poprzez publikowanie informacji o firmie w sieci. W praktyce taktyka ta polega na umieszczaniu w internecie informacji o naszej marce we wszystkich możliwych miejscach przeznaczonych do tego celu, aby klienci wyszukujący usług, firm czy produktów na rynku mogli łatwo nas odnajdować.
Inbound marketing jest bardzo korzystną i jakościową strategią reklamy internetowej, która jest również sprawdzona przez wiele marek i funkcjonuje na rynku digital marketingu od dawna. Wykonywana odpowiednio może dawać bardzo dobre rezultaty, a korzystać z niej mogą wszystkie marki i firmy niezależnie od wielkości, profilu działalności czy celu jaki chcą osiągnąć. Inbound marketing, możemy wdrażać zarówno samodzielnie za darmo, jak i zlecając wykonanie tych działań agencji marketingowej. Ogólnie strategia promowania się poprzez zwiększenie widoczności w sieci jest stosunkowo prosta. Wymaga ona jednak regularnego i rzetelnego działania oraz poświęcenia pewnej ilości czasu.
Celem inbound marketingu jest maksymalne zwiększenie widoczności naszej marki w sieci poprzez zamieszczenie informacji o niej i sprawienie, aby klienci szukają marek z konkretnej branży mogli trafić bardzo prosto na naszą firmę.
Jak i gdzie zamieszczać informacje o marce w sieci?
Pierwszym miejscem, gdzie przede wszystkim powinniśmy umieścić informacje o naszej marce w sieci jest nasza firmowa strona internetowa. Każda marka powinna obecnie posiadać własną witrynę niezależnie od poziomu jej zaawansowania. Mogą być to nawet najprostsze strony internetowe — wizytówki odpowiednio zoptymalizowane i pozycjonowane w internecie. Dzięki temu użytkownicy po wpisaniu konkretnego hasła będą mogli odnaleźć naszą markę i skorzystać z jej usług.
Drugim miejscem, gdzie możemy zamieścić informacje o naszej marce w sieci jest wizytówka Google Moja Firma na Google Maps. Mapy Google stanowią obecnie jedną z podstawowych metod wyszukiwania informacji w internecie szczególnie tych lokalnych. Musimy więc być tam obecni z naszą marką, abyśmy mogli być łatwo odnajdywani w sieci. Wizytówkę na Google Maps możemy założyć samodzielnie za darmo lub tak jak inne usługi związane z digital marketingiem prosto zlecić.
Kolejnym sposobem na umieszczenie informacji o naszej marce w sieci jest robienie tego w katalogach firm czy katalogach biznesowych. W sieci istnieje duża ilość serwisów tego typu, gdzie możemy dodawać wizytówki o naszej firmie. Wbrew pozorom są one dość często wyszukiwane przez klientów chcących skorzystać z konkretnych usług np. przeprowadzkowych czy fryzjerskich. Serwisy takie są również często wysoko pozycjonowane przez Google, co zwiększa prawdopodobieństwo wyświetlenia naszej wizytówki na wysokiej pozycji w wyszukiwarce na domenie serwisu z wizytówkami.
Chcąc zwiększyć widoczność naszej marki w sieci nie możemy zapominać również o mediach społecznościowych. Nie musimy promować się w nich aktywnie, ale przede wszystkim powinniśmy posiadać aktywny i zadbany profil uzupełniony wszystkimi najważniejszymi informacjami. Media społecznościowe służą nie tylko użytkownikom w celach rozrywkowych, ale często również w poszukiwaniu konkretnych rozwiązań, firm, marek, usług czy produktów.
Kolejnymi miejscami gdzie powinniśmy dodawać informacje o naszej marce w sieci, są fora internetowe. Istnieje ich w internecie duża ilość i gromadzą one wielu zaangażowanych tematycznie osób. Jeśli działamy w konkretnej branży, warto odnaleźć takie skupisko potencjalnych klientów, a także dokładnie zaprezentować naszą markę w odpowiednim miejscu.
Widoczność naszej marki w sieci można również zwiększać poprzez wdrażanie content marketingu. Publikowanie ciekawych i przydatnych treści w różnych miejscach w sieci za darmo z pewnością będzie dobrym posunięciem. Treści tego typu będą chętnie użytkowane, a oznaczone logiem lub nazwą naszej marki będą promowały ją w jakościowy sposób.
Zalety inbound marketingu
Pierwszą zaletą inbound marketingu przede wszystkim jest jakość promocji. Publikując tego typu przekaz reklamowy dajemy się jedynie odnajdywać klientom, a nie atakujemy ich nachalną reklamą. Klienci poszukujący pewnych rozwiązań będą zatem odbierali naszą markę neutralnie lub pozytywnie, a przy stosowaniu inbound marketingu nie zachodzi ryzyko negatywnego odbioru naszej firmy. Przeważnie klienci będą cieszyli się iż mogli łatwo znaleźć markę oferującą konkretny zakres usług, a także dowiedzieć się wszystkich informacji na jej temat w prosty sposób.
Samo wdrożenie inbound marketingu jest również dosyć proste i elastyczne. Wymaga ono jedynie poświęcenia czasu, ale w zamian za pieniądze, możemy zlecić to zadanie i nie musimy zajmować się nim samodzielnie. Jest to wygodne rozwiązanie, dzięki któremu każda marka niezależnie od swoich możliwości będzie mogła je wdrożyć.
Elementem na który, warto zwrócić szczególną uwagę jest pasywność inbound marketingu. Raz umieszczone informacje o naszej marce w internecie pozostaną w niej przez bardzo długi czas. Oznacza to że w przyszłości nie będziemy musieli wykonywać żadnych działań reklamowych czy promocyjnej, a będziemy regularnie pozyskiwali nowych klientów. Jedynymi działaniami które będziemy musieli wykonać, będzie sukcesywne dodawanie informacji o naszej marce w miejscach nowo powstałych.
Ostatnim plusem i zdecydowanie największym inbound marketingu jest jego skuteczność. Obecnie klienci niezwykle negatywnie odbierają wszystkie nachalne przekazy reklamowe i nie chcą być atakowani w jakikolwiek sposób przez firmy i marki. Klienci również bardzo często chcą samodzielnie wyszukiwać informacji. Jeśli zaprezentujemy się sieci w jakościowy sposób, z pewnością wielu potencjalnych klientów odszuka naszą markę i będzie chciało skorzystać z jej usług.