Dodawanie produktów w sklepie na WordPress Woocommerce
W naszej serii poświęconej budowie sklepu internetowego na Woocommerce czas na dodanie najważniejszych rzeczy w Twoim sklepie internetowym – Twoich produktów.
Aby to zrobić przejdź do zakładki „Produkty-dodaj nowy”:
Gdy to zrobisz otworzy Ci się obszar dodawania produktu, gdzie uzupełniamy wszystkie pola. Zanim to zrobimy zobacz jak wygląda poniżej standardowa strona produktu. Zaznaczyłem na poniższej grafice wszystkie elementy, które są widoczne na stronie produktu, abyś podczas dodawania swojego produktu wiedział co i w którym miejscu pojawi się na stronie produktu. Widoczność niektórych jak np. widok kategorii można dezaktywować. Ale o tym później:
Strona produktu w sklepie na WordPress Woocommerce
Mój Kurs WordPress + Woocommerce
Pierwsza darmowa lekcja!
Nie masz jeszcze strony www lub sklepu internetowego?! Zapraszam Cię na jazdę próbną . Pierwsza darmowa lekcja mojego kursu WordPress.
Zostaw poniżej swój najlepszy adres email, a ja od razu wyślę Ci dostęp do pierwsze lekcji.
To najwyżej oceniany kurs WordPress w Polsce.
Elementy na stronie produktu w sklepie na Woocommerce
- Kategoria produktu
- Tytuł produktu
- Cena
- Krótki opis
- Przycisk „Dodaj do koszyka”
- Tzw. „Meta
- Opis produktu
- Obrazek wyróżniający
A teraz dodajmy nasz pierwszy produkt, gdzie uzupełnimy powyższe pola w następujących miejscach:
Uwagi. Jeśli w Twoim sklepie będą rozbudowane kategorie oraz podkategorie (a nawet podkategorie – podkategorii na razie nie musisz uzupełniać pola z kategorią, Później pokażę Ci jak tworzyć „drzewo” kategorii.
Obraz wyróżniający produktu.
Pkt. 8 to dodanie obrazka wyróżniającego produktu – pamiętaj aby był on w kwadracie w rozmiarze min 900×900 px. Oczywiście zdjęcie produktu (jak i każde zdjęcie na stronie internetowej) należy przed dodaniem skompresować, by nie było zbyt ciężkie. W tym celu polecam Ci świetne darmowe narzędzie online do optymalizacji grafik na stronę www.easy-resize.com Na grafice poniżej zaznaczyłem przykładowe ustawienia dla zdjęcia wyróżniającego produktu:
Optymalizacja zdjęć / grafik na stronie
Oprócz obrazka wyróżniającego możesz również dodać więcej zdjęć Twojego produktu tworząc galerię produktu. Aby dodać galerię dodaj zdjęcia pod obrazkiem wyróżniającym:
Tworzenie produktu z wariantami
Domyślnie jeśli dodajemy produkt w sklepie na Woocommerce ustawiony jest on jako produkt prosty. A co w sytuacji gdy prowadzimy sprzedaż produktów w wariantach, np. buty w różnych rozmiarach? Już tłumaczę należy stworzyć produkt z wariantami.
W pierwszym kroku, aby to zrobić należy w edycji produktu ustawić opcję właśnie „Produkt z wariantami”:
Atrybuty w sklepie na Woocommerce
Następnie należy utworzyć warianty; przechodzimy do zakładki „Atrybuty” w danych produktu i klikamy „Dodaj”. Następnie wprowadzamy nazwę wariantu np. Rozmiar i wpisujemy dostępne warianty dzieląc je znakiem ”|”. Przed zapisaniem atrybutu koniecznie należy zaznaczyć opcję „Dla wariantów”:
Oczywiście dla produktu możemy dodać kilka atrybutów np. rozmiar, kolor itp.
W kolejnym kroku tworzenia produktu z wariantami przechodzimy do zakładki „Warianty” i wybieramy opcje „Utwórz warianty z wszystkich atrybutów” i klikamy przycisk „Idź”:
Następnie potwierdzamy komunikat:
Tworzenie wariantów z atrybutów
Warianty zostały utworzone, teraz należy każdy z wariantów edytować: dodać zdjęcie wyróżniające dla każdego wariantu (nie wymagane) cenę, czy stan magazynowy. Aby wejść w edycję danego wariantu kliknij w # numer wariantu i dodaj informacje o produkcie. Jak wspomniałem możesz zarządzać stanem magazynowym, w tym celu zaznacz opcję „Zarządzać stanem magazynowym”:
Na stronie produktu dostępne warianty pojawią się w formie rozwijanej listy jak na grafice:
Tworzenie produktu cyfrowego / wirtualnego – WordPress Woocommerce
W swoim sklepie internetowym na Woocommerce oprócz produktów fizycznych możesz także sprzedawać produkty cyfrowe np. ebooki do pobrania lub produkty wirtualne np. konsultacje. I też pokażę Ci jak to zrobić, a jest to banalnie proste.
Produkt wirtualny do pobrania. Chcąc utworzyć produkt np. ebooka do pobrania z automatyczną wysyłką na email klienta od razu po zakupie, należy utworzyć „Produkt prosty” i zaznaczyć 2 checkboxy: „wirtualny” oraz „Do pobrania”. W miejscu „Plik do pobrania” klikamy przycisk „Dodaj plik”, aby dodać do biblioteki mediów nasz ebook np. w formacie PDF.
W edycji danych produktu należy jeszcze zaznaczyć jedną opcję; aby nasz produkt cyfrowy sprzedawany był jako 1 szt. W tym celu wejdź w zakładkę „Magazyn” i zaznacz „Włącz, aby umożliwić zakup tylko jednej sztuki w jednym zamówieniu”:
Strona naszego produktu cyfrowego wygląda tak samo jak fizycznego, z tą różnicą, że nie widać ilości produktu:
Produkt wirtualny np. konsultacja. Jeśli chcesz sprzedawać swoje usługi np. płatne konsultacje, to oczywiście możesz również to zrobić w sklepie na Woocommerce. Wystarczy dodać „Prosty produkt” i zaznaczyć tylko opcję „Wirtualny”: