Czy warto założyć sklep internetowy?

Wraz z rozwojem Internetu i narzędzi wspierających handel internetowy rynek e-commerce znacznie wzmocnił się przez ostatnie lata. Klienci coraz częściej decydują się na zakupy online, a przedsiębiorcy tworzą nowe sklepy internetowe. W okresie dynamicznych zmian wielu właścicieli firm i przyszłych przedsiębiorców zastanawia się, czy warto założyć własny sklep internetowy. W tym artykule spróbujemy odpowiedzieć na to pytanie.  

Jak wygląda sytuacja na rynku e-commerce?

Nigdy handel internetowy nie był tak silny jak obecnie. Jak pokazują badania Gemius, już 77% użytkowników robi zakupy online. To duże grono osób deklaruje, że decyduje się na skorzystanie ze sklepów internetowych ze względu na: wygodę, całodobowy dostęp, duży wybór produktów oraz niższe ceny niż w sklepach stacjonarnych.

Nie ma wątpliwości, że dzięki rozwojowi rynku e-commerce zakupy internetowe stały się proste i przyjemne. Pojawiło się wiele metod wygodnej płatności (np. BLIK) i dostawy (np. paczkomat). Ponadto poziom bezpieczeństwa transakcji jest na znacznie wyższym poziomie niż dotychczas. Te wszystkie okoliczności sprawiają, że internauci coraz chętniej nabywają produkty lub rezerwują usługi, korzystając właśnie z sieci. 

Firmy, które ograniczają się do handlu tradycyjnego i nie promują swojej działalności w Internecie – dużo tracą. Możliwości rozwoju przy pomocy narzędzi internetowych jest obecnie olbrzymia. Dodatkowy kanał sprzedaży w postaci sklepu internetowego to krok do przodu. Co więcej, na rynek e-commerce wkraczają również świeżo upieczeni przedsiębiorcy, którzy ze względu na niskie koszty i sprawną obsługę sklepów internetowych decydują się na założenie własnego

Dlaczego przedsiębiorcy otwierają e-sklepy?

Własny sklep internetowy to szansa dla przedsiębiorców, którzy już mają swoją firmę, ale także dla tych, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w biznesie. Zastanówmy się, co sprawia, że właściciele firm decydują się na uruchomienie sklepu internetowego i promocję marki w sieci.

  1. Możliwość dotarcia do większej grupy odbiorców. Dzięki Internetowi masz możliwość docierać do klientów spoza swojej okolicy.
  2. Dostępność 24/7. Twój sklep internetowy działa bez przerwy i nawet w środku nocy klienci mogą składać zamówienia lub rezerwować usługi.
  3. Lepsza komunikacja z klientami. Dzięki takim narzędziom jak czat na żywo czy video rozmowa możesz odpowiadać na pytania klientów w czasie rzeczywistym.
  4. Oszczędność. Prowadząc sklep internetowy, nie musisz martwić się o czynsz czy opłaty za media w lokalu. A jeśli zdecydujesz się na dropshipping, nie musisz nawet wynajmować magazynu.
  5. Zwiększenie rozpoznawalności. Internet to fantastyczne narzędzie do promocji firmy. Skuteczne kampanie marketingowe (np. reklama w Google) sprawią, że Twój e-sklep stanie się rozpoznawalny wśród Twojej grupy docelowej.
  6. Analiza potrzeb klientów. Sklep internetowy to też miejsce, w którym szczegółowo analizujesz zachowania klientów, dzięki czemu rozwijasz się i spełniasz potrzeby odbiorców.

Sklep internetowy otwiera nowe perspektywy dla biznesu. Rozwój rynku e-commerce to jasny sygnał dla przedsiębiorców, którzy jeszcze nie zdecydowali się na promocję i rozwój marki online.

Własny sklep internetowy – co będzie potrzebne?  

Żeby uruchomić sklep internetowy, będziesz potrzebował:

  • platformy e-commerce, na rynku jest dostępne kilka rozwiązań,
  • projektu sklepu internetowego, który będzie zgodny z wymaganiami dzisiejszych użytkowników,
  • domeny, czyli unikalnego adresu internetowego,
  • hostingu, czyli miejsca na wynajętym serwerze.

Powyższe elementy to filary, bez których nie da się zacząć. Następnie będziesz musiał pomyśleć o takich rzeczach jak:

  • systemy płatności,
  • metody dostawy,
  • narzędzia do komunikacji,
  • systemy księgowości,
  • sposoby magazynowania,
  • atrakcyjne opisy produktów,
  • regulamin sklepu i zasady RODO.

Taka lista może przyprawić o ból głowy, szczególnie laika. Rzeczywiście, trudno samodzielnie spełnić wszystkie wymagania, jakie stawia przed przedsiębiorcą sklep internetowy. Jednak są firmy, które zajmują się łączeniem tych wszystkich elementów. Budują sklepy internetowe, współpracują z dostawcami płatności oraz firmami kurierskimi, mają w swoich zespołach copywriterów od tworzenia tekstów, grafików od nowoczesnych projektów i speców od regulaminów e-sklepów.

Kto zajmuje się budową sklepów internetowych?

Marką, która zajmuje się budową sklepu internetowego i jego rozwojem – jest WeNet. Doradcy internetowi biorą na siebie stworzenie projektu sklepu internetowego na platformie PrestaShop, który jest zgodny z User Experience, czyli doświadczeniami użytkownika. Organizują również odpowiedni hosting oraz domenę.

To nie wszystko. Jeśli będziesz chciał zwiększyć ruch na stronie swojego e-sklepu, możesz ruszyć z kampanią marketingową, która zwiększy popularność Twojej marki i poprawi słupki sprzedaży. Ponadto do początku warto rozpocząć działania długofalowe związane z SEO, czyli walką o wysokie pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Zbudowanie sklepu internetowego w pojedynkę może okazać się zbyt czasochłonne i skomplikowane, jednak z pomocą specjalistów z WeNet.pl masz pewność, że każdy etap wdrażania sklepu przebiega zgodnie z planem.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top