Nie ważne czy masz sklep internetowy, firmową stronę czy prowadzisz bloga: jeśli chcesz, by odwiedzający Twoją stronę zostawili u Ciebie gotówkę,
budowa własnej bazy mailingowej i e-mail marketing to podstawa.W tym wpisie pokażę Ci jak efektywnie budować własną bazę adresów oraz ustawić autoresponder dzięki darmowej wtyczce do WordPressa: Mailmunch
Własna baza mailingowa to Twój kapitał który uniezależni Twój marketing. Jeśli reklamujesz się w Google czy na Facebooku, jesteś zależny od tych firm. Zarówno Google jak i Facebook w każdej chwili mogą zamknąć Ci Twoje konto reklamowe za złamanie regulaminu. Nawet jeśli tego nie zrobiłeś. Twojej bazy adresów mailowych nikt Ci nie zabierze. Pomorze Ci w tym darmowa wtyczka do WordPressa MailMunch, która jest świetna alternatywą dla płatnej i popularnej wtyczki Getresponse.
W odróżnieniu od innych darmowych wtyczek ma bardzo dużą zaletę: autoresponder, czyli wiadomości mailowe wysyłane do Twojej bazy automatycznie w ustawionej przez Ciebie sekwencji czasowej. Np: piszesz 10 wiadomości mailowych, które są automatycznie wysyłane do każdego Twojego nowego subskrybenta np. codziennie lub co drugi dzień. O tym dlaczego jest to ważne, i jak ustawić te wiadomości wrócę w dalszej części tego wpisu. Autoresponderem możesz wysyłać swoim czytelnikom oferty sprzedażowe swoich produktów lub usług.
Jaj efektywnie zbierać adresy mailowe od odwiedzających Twoja stronę internetową?
Dzisiaj nie wystarczy już dać informacje na stronie w stylu: „Zapisz się na nasz newsletter i bądź z nami na bieżąco”.
Ludzie mają dość spamu na swoich skrzynkach i szanują swój adres.
Dlatego musisz dać im coś w zamian, by zapisali się na Twój Newsletter
. Coś naprawdę dla nich wartościowego. To musi być konkretna skondensowana wiedza która realnie da im wartość.
Jest to tzw. „Lead Magnet”. W moim przypadku dobrze sprawdzają się ebooki w formie pdf, które możesz pobrać:
Jak SZYBKO I PROSTO Zdobyć Ogromny Ruch Na Stronie Internetowej 5 Sekretów Marketingu Propozycja pobrania moich ebooków pojawia się na mojej stronie w dwóch miejscach: w formie wyskakującego okienka tzw. „Pop-up” oraz w środku każdego wpisu na moim blogu. „Ogarnia” mi to właśnie wtyczka Mailmunch w darmowej wersji. Na poniższej grafice prezentuję w jakiej formie na Twojej stronie można dodać możliwość subskrypcji:
Wtyczka MailMunch: konfiguracja Krok Po Kroku
Link do pobrania wtyczki MailMunch Po instalacji wtyczki, odszukujemy ją w kokpicie WordPressa i klikamy „Forms” a następnie: „New form” i wybieramy interesującą formę zapisu na nasz newsletter:
Na potrzeby tego wpisu ja wybrałem pierwszą opcję, czyli „Popover” W darmowej wersji mamy do wyboru 2 szablony wyskakującego okienka. Wybieramy interesujący nas, nadajemy mu nazwę oraz tworzymy naszą listę mailingową do której będziemy wysyłać wiadomości autoresponderem, i klikamy „Create Form”:
Uzupełniamy wszystkie pola wstawiając nasze treści, nadajemy wygląd naszemu okienku zmieniając kolory tła, czcionki, kolor przycisku itp:
W zakładce „Behavior” ustawiamy po jakim czasie okienko ma pojawić się na ekranie naszemu czytelnikowi np. po 15 sekundach. Możemy ustawić, czy ma pokazywać się na wszystkich urządzeniach, czy tylko np. na komputerach. Na koniec klikamy „Publish form”.
Konfiguracja autorespondera we wtyczce MailMunch.
Konfiguracja zapisu na nasz newsletter gotowa, teraz czas ustawić autoresponder. W tym celu klikamy w kokpicie WordPressa w zakładkę MailMunch – Autoresponders – Add new. W darmowej wersji mamy do wyboru tylko jeden szablon, ale jest on bardzo ładny z ciekawym gifem na początku wiadomości. Poza tym wygląda bardzo naturalnie – jak wiadomość email od znajomego, nie przypomina spamu.
Uzupełniamy naszą wiadomość email, jeśli w zamian za zapis na Twoja listę oferowałeś tzw „Lead magnet” czyli ebook, raport itp. wstaw link z którego można go pobrać. Poza tym podziękuj za zapis i uprzedź, że będziesz regularnie wysyłał im wartościowe wiadomości. Wtyczka MailMunch zautomatyzuje ten proces i zrobi to za Ciebie. W kolejnej zakładce „Subject” przy konfiguracji autorespondera wpisujemy tytuł maila:
To bardzo ważne pole, od tytułu zależy, czy Twój czytelnik otworzy Twoja wiadomość, czy od razu wyląduje ona w koszu. Statystyki są takie, ze tylko ok. 5% otwiera maila. Każdy wynik powyżej to sukces. Dlatego by zwiększyć swoje szanse musisz przykuć uwagę, zaintrygować i wzbudzić ciekawość właśnie nagłówkiem. Przykłady dobrych nagłówków znajdziesz w moim innym wpisie na tym blogu:
Jak pisać ZABÓJCZO skuteczne nagłówki W kolejnej zakładce „Audience” wybieramy listę, którą stworzyliśmy przy konfiguracji wyskakującego okienka:
Następnie mamy bardzo ważną zakładkę „Schedule”. Ustawiamy w niej kiedy nasz adres email ma być wysłany do naszego nowego subskrybenta. Pierwszy ustawiamy „wyślij natychmiast”.
Najlepiej sprawdza się autoresponder ustawiony w następujący sposób: Przez pierwsze 4 dni wysyłamy wiadomość codziennie, potem 5 wiadomości co 4 dni. W ten sposób mamy ustawiony autoresponder na miesiąc. Oczywiście możesz ustawić autoresponder nawet na rok czasu. Im dłużej tym lepiej, zwiększasz wtedy szansę, że czytelnik kupi u Ciebie. W pierwszych 3 mailach dajesz czytelnikowi wartość, piszesz maile które go mają zainspirować, dać mu wartość. W czwartym mailu wysyłasz mu już konkretną propozycję sprzedażową, oferujesz mu swój produkt usługę. By zwiększyć szansę na zakup ogranicz swoją propozycję czasowo np. napisz że oferta wygasa za 48 godzin. To zwiększy szanse na zakup; ludzie chętniej podejmują decyzje o zakupie jeśli oferta jest limitowana czasowo lub ilościowo. W ostatnim okienku konfiguracji autorespondera masz podsumowanie, jeśli wszystko jest w porządku klikamy „Finish”:
A następnie „Start Autoresponder”
Wszystkie Twoje wiadomości dodane do autorespondera wyświetlą się w zakładce „Autoresponders”.
Garść ważnych informacji dotyczących wtyczki MailMunch
Wtyczka MailMunch oferuje bardzo dokładne statystyki Twojej bazy mailingowej: możesz sprawdzić nawet z jakiej miejscowości pochodzi Twój subskrybent. o której godzinie się zapisał na listę, o której otworzył (lub nie ) wiadomość, czy kliknął i wiele innych ciekawych statystyk. Możesz określić na jakich stronach ma się wyświetlać możliwość zapisu na Twój newsletter; czy na wszystkich, czy tylko na wybranych przez Ciebie. Darmowa wersja ograniczona jest ilością szablonów, ale to akurat oceniam na plus; moje testy pokazują, że im prostszy szablon maila lub wyskakującego okienka tym lepiej. Ludzie lubią minimalizm. Mam nadzieję, ze tym wpisem zachęciłem Cie do budowania własnej bazy mailingowej i dzięki temu zwiększysz sprzedaż oraz liczbę odwiedzających Twoją stronę www.
Jeśli masz problem z konfiguracją zostaw komentarz lub napisz do mnie prywatną wiadomość: dariuszpichalski@gmail.com.
Świetne materiały, często jestem na twojej stronie bo wiele można się naumieć 😉
Szacun za wiedzę i doświadczenie w WordPress!
Swietny poradnik. Dziekuje
Pozdrawiam 🙂
Ja po instalacji tej wtyczki mam przycisk „Create Your First Form”, po kliknięciu na niego mam informację: You need to sign in or sign up before continuing.
Nie wiem po co mam się na tym etapie logować? Robię formularz na czyjejś stronie, to jakiego konta mam użyć? Nigdzie nie ma informacji.
Hej,
mam pytanie. Czy da się gdzie ustawić opcje żeby autoresponder wysyłał maila za każdym razem jak pojawi się nowy wpis na blogu?? Jeżeli tak to gdzie to ustawić?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
Patryk
We wtyczce Mail Poet To Jest – I To Za Darmo 🙂