7 najczęstszych problemów związanych z hostingiem strony Twojego biznesu online

Spis treści

Kiedy decydujesz się samodzielnie prowadzić swój biznes online, musisz przygotować się na to, że nie zawsze będzie to łatwe. Żaden system nie jest idealny i hosting jest jednym z nich. Czasem nie jest to wina samego hostingu, ale też użytkownika. Warto być przygotowanym na każdą okoliczność, dlatego, aby uniknąć niekomfortowych sytuacji, przedstawiamy 7 najczęstszych problemów związanych z hostingiem strony. Koniecznie zapoznaj się z każdym punktem, aby nie dać się zaskoczyć.

1. Ogólna awaria serwisu

Niektóre, a właściwie większość problemów z hostingiem, jest związana z kwestiami, na które użytkownik, czyli Ty, nie ma wpływu. Jest to zazwyczaj błąd samego hostingu, dlatego tak ważne jest to, aby wybrać najlepszy. Awaria może zdarzyć się zawsze i to nie jest problemem – jest nim czas oczekiwania na rozwiązanie usterki. 

Dobry hosting postara się naprawić awarię w ciągu kilku godzin, a jeśli jest naprawdę poważna, to maksymalnie w ciągu kilku dni. Warto jednak wiedzieć, że zdarzają się przypadki, kiedy awaria trwa nawet ponad miesiąc, co z pewnością okaże się zabójcze dla średniego biznesu.

2. Wolne ładowanie się Twojej strony

Wolne ładowanie się strony internetowej to jeden z najczęstszych problemów hostingu. Jeśli po raz pierwszy zarządzasz swoją stroną internetową i jeszcze nie masz największej wiedzy na ten temat, możesz przedobrzyć i dodać zbyt wiele wymagających funkcji.

Dobry hosting powinien odpowiednio dostosować wszystkie opcje, aby Twoja strona wyświetlała się jak najszybciej – przeczytaj recenzje i opinie na temat tych funkcji na tej stronie, aby być świadomym użytkownikiem. Ładowanie się strony to punkt, którego nie można pominąć, ponieważ jak pokazują statystyki, od tego w dużej mierze zależy, czy potencjalny klient zostanie na Twojej witrynie.

3. Prawdziwe koszty hostingu

Aby uatrakcyjnić swoją ofertę, właściciele serwisów hostingowych zaniża prawdziwą cenę wybranego przez Ciebie hostingu. Działa to w taki sposób, że decydując się na pewien plan, widzisz pewną cenę. Kiedy jednak przychodzi do korzystania z hostingu, okazuje się, że aby mieć dostęp do istotnych funkcji, musisz całkiem sporo dopłacić.

Jest to legalne, chociaż nie bardzo uczciwe wobec klienta. Aby uniknąć tego problemu, dokładnie czytaj, co dostajesz w pakiecie hostingowym. Jeśli nie jesteś pewien, zapytaj się obsługi klienta.

Możesz też uniknąć tego problemu i wybrać bezpłatny serwis, ale warto pamiętać, że darmowy hosting to nie zawsze najlepszy pomysł. Największym problemem jest to, że musisz liczyć się z reklamami, które mogą zepsuć dobre wrażenie Twojej strony. Pamiętaj jednak, że reklamy mogą też wystąpić w przypadku płatnego hostingu, więc dowiedz się, na co się piszesz.

4.  Strona nie wyświetla się prawidłowo

Jeśli samodzielnie obsługujesz swoją pierwszą stronę, to musisz wiedzieć, że każdy użytkownik przechodzi przez nieprawidłowe wyświetlanie się swojej witryny. Jest to problem, który prędzej czy później się pojawi, więc nie denerwuj się – jest to zupełnie normalne i nawet profesjonaliści czasem spędzają godziny na tym, aby odnaleźć odpowiednią opcję.

Czasem jest to wina WordPressu oraz źle wybranych ustawień, ale zdarzają się też przypadki, w których winę ponosi sam hosting. Czasem cała strona nie działa ze względu na aktualizacje, a wtedy trzeba się uzbroić w cierpliwość.

Warto wiedzieć, że niektóre hostingi korzystają z trochę przestarzałych technologii, co może potem prowadzić do częstych problemów z hostingiem. Najczęściej takie problemy wymagają skorzystania z kopii zapasowej strony i wgrania jej zamiast witryny, którą widzisz w tym momencie.

5. Problem z obsługą klienta

Dobry hosting powinien zapewnić profesjonalną obsługę klienta, która cierpliwie odpowie na wszystkie pytania i pomoże, kiedy pojawi się problem. Wydaje się, że jest to dość oczywista kwestia, ale okazuje się, że nie zawsze.
Niektórzy użytkownicy hostingu różnych firm uważają, że dotarcie do obsługi klienta nie zawsze jest takie łatwe. Wiadomo, że w biznesie liczy się każda godzina i wydłużony czas problemu może przysporzyć właścicielowi interesu online sporo problemów.

Zanim zdecydujesz się na dany hosting, dowiedz się, czy obsługa klienta jest tego warta. Każdy użytkownik powinien mieć kilka sposobów na kontakt, na przykład poprzez adres e-mail, czat lub telefon. Czas odpowiedzi pracownika obsługi nie powinien być zbyt długi, warto jest na ten temat poczytać opinie, ponieważ zapewnienia właściciela hostingu mogą się z nimi czasem nie pokrywać.

6. Atak hakera – bezpieczeństwo

Żadna strona nie jest w 100% zabezpieczona przed atakiem hakerów i jest to fakt, który trzeba przyjąć do świadomości jak najwcześniej, ponieważ dzięki temu użytkownicy mogą oszczędzić sobie wielu nerwów. Nie warto szukać hostingu, który zupełnie zabezpieczy stronę przed takimi atakami, ponieważ takiego nie ma.

Problem pojawia się w momencie, kiedy pomimo zapewnień właściciela hostingu, Twoja strona zostanie zainfekowana. Jest to zupełnie normalny problem, który pojawia się od czasu do czasu. Zamiast panikować, warto od razu reagować i nie tracić czasu.

Od razu zmień wszystkie hasła, adresy e-mail, z których korzystałeś, a także loginy, aby haker nie miał do nich dostępu. Następnie możesz skorzystać z kopii swojej witryny z hostingu, aby jak najszybciej odbudować swoją stronę.

7. Strona nie działa ze względu na wygaśnięcie domeny lub hostingu

Chcesz wrócić do swojego interesu, który porzuciłeś na jakiś czas, a okazuje się, że Twoja strona nie działa. Powodów może być wiele, niektóre z nich można łatwo wyeliminować z pomocą porad eksperta. Najczęstszym powodem jest to, że użytkownik zapomina opłacić domenę lub hosting. Nie jest to problem samego hostingu, a raczej użytkownika, chociaż warto zwrócić uwagę na to, że profesjonalne hostingi wysyłają kilka e-maili ostrzegających o zbliżającym się terminie płatności za ich serwis.

Pamiętaj jednak, że nawet utraconą stronę można odzyskać, jeśli spostrzeżesz się całkiem szybko. Nawet w przypadku, kiedy nie zapłacisz na czas, Twoja strona nie zostanie wydana od razu, tylko po pewnym czasie. Okres ochronny trwa najczęściej od 30 do 70 dni. W tym wypadku będzie Ci również potrzebna kopia zapasowa strony, którą będziesz mógł wykorzystać.

Dobre strony hostingowe często przypominają o stworzeniu kopii, jeśli nadal tego nie zrobiłeś. Problemem może być ignorowanie tego powiadomienia, ponieważ wszystkie informacje mogą zostać utracone.

Co warto zapamiętać?

Jak mogłeś przeczytać, problemy z hostingiem pojawiają się całkiem często i jest to zupełnie normalne w przypadku osób, które decydują się na samodzielną opieką swoją stroną. Nie ma jednak problemu, którego nie można by było rozwiązać – ważne jest jednak to, aby od samego początku wybrać hosting wysokiej jakości i nie decydować się na niego w ciemno, tylko świadomie. 

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top