Jak stworzyć skuteczną reklamę na facebook cz. 2: targetowanie

Ocena wpisu
5/5

Spis treści

Wpis ten jest kontynuacją pierwszej części artykułu o tym jak tworzyć skuteczne reklamy na facebooku. W pierwszej części, którą możesz przeczytać tutaj, opisałem jak tworzyć posty reklamowe, zarówno od strony graficznej, oraz jakie informacje w nich zamieszczać, by przyciągały jak najwięcej odbiorców. W tym wpisie napiszę natomiast jak kierować swoje reklamy do potencjalnie najlepszej grupy odbiorców. Reklama na facebooku to obecnie najbardziej precyzyjne narzędzie marketingowe, jeśli chodzi o wybór grupy docelowej. Zdziwiłbyś się ile na Twój temat facebook wie. Dla przykładu: zapewne masz w telefonie zainstalowaną aplikację facebooka. Nawet nie musisz z niej korzystać, ona działa cały czas w Twoim telefonie. To wystarczy, by śledzić każdy Twój krok, zarówno w internecie, jak i w realu za pomocą sygnału GPS. Idziesz do salonu Mercedesa? Facebook o tym wie, więc jest duże prawdopodobieństwo, że po wyjściu z tego salonu zobaczysz na swoim fejsie reklamę właśnie mercedesa. Jesteś młodą mamusią i szukasz dla swojego dzidziusia łóżeczka? Fejsik o tym wie, i jeśli ktoś sprzedaje artykuły dla bobasów, może wykorzystać potencjał reklamy na facebooka i reklamować swoje produkty takim osobom jak ty. Pełna inwigilizacja, trochę to straszne, ale w można to wykorzystać w celu wyłuskania najlepszych klientów dla swojego biznesu. Jak? Zaczynajmy zatem.

Targetowanie reklam na facebook. Twój idealny klient.

Jeśli chcesz pozyskać klienta, musisz wiedzieć kim on jest. Pomyśl przez chwilę, kto najczęściej u Ciebie kupuje? Postaraj się mieć na jego temat następujące informacje: wiek, płeć, zawód, zainteresowania, wykształcenie, miejsce zamieszkania. Oczywiście w Twoim biznesie nie musisz znać odpowiedzi na te wszystkie pytania. Dla przykładu, jeśli sprzedajesz wspomniane artykuły dla bobasów wiesz już że idealny Twój klient to młoda mama w wieku 22-35, o zainteresowaniach związanych z małymi dziećmi. Nie musisz znać wykształcenia. Jeśli Twój sklep działa na rynku lokalnym, możesz także kierować reklamę tylko na obszar Twojego miasta plus powiedzmy 10 km w promieniu od niego. Dam Ci przykład. Moim klientem była Pani Pediatra z Warszawy. O to jak ustawiłem jej reklamę, że w końcu zadzwoniła do mnie żebym wyłączył reklamę, bo telefon jej cały czas dzwoni, także w nocy 🙂 Ustawienia odbiorców wyglądały następująco: targetowanie reklam na facebook A takie były efekty: Żadna reklama przy budżecie 100 zł nie da Ci tak dużego i precyzyjnego zasięgu. Oczywiście zastosowałem tu jeszcze kilka trików, o których raczej wolałbym tutaj nie pisać. Jeśli masz pytania to napisz do mnie, chętnie porozmawiam z Tobą na temat Twojego biznesu. Facebook daje możliwość wiele możliwości targetownia. Jedną z ciekawszych opcji, która jest dość ukryta w menedżerze reklam, jest możliwość kierowania swoich reklam na dowolny obszar na kuli ziemskiej z dokładnością do 1 km. Jak to wykorzystać? Dajmy na to sprzedajesz suplementy na sportowców, a pod Warszawą w Nadarzynie, przy al. Katowickiej odbywają się 3 dniowe prestiżowe targi Go Active Show. Ustawiasz, więc swoją reklamę właśnie na tą lokalizację, tylko na te 3 dni. Masz pewność, że oprócz hostess na tych targach, Twoją reklamę zobaczą osoby naprawdę zainteresowane Twoimi produktami.

Wyklucz użytkowników lub zawęź grupę odbiorców.

Bardzo ciekawa opcja, dzięki której jeszcze precyzyjniej trafisz do swoich klientów. Przykład. Zajmuję się tworzeniem stron internetowych i swoją reklamę chciałbym skierować do przedsiębiorców. Ustawiam więc w zainteresowaniach właścicieli firm oraz osoby, które interesują się stronami internetowymi, marketingiem online. Tylko w ten sposób facebook skieruje moja reklamę do wszystkich  przedsiębiorców, także tych, którzy już mają stronę internetową, oraz do wszystkich osób które interesują się stronami, marketingiem, ale nie koniecznie mają swoją firmę. Rozumiesz? Dwa różne zbiory: Natomiast  jeśli ustawię reklamę do przedsiębiorców, ale tych którzy jednocześnie interesują się stronami i marketingiem online; facebook „wypluje” mi tylko osoby, które są wspólne dla tych zbiorów: Wykluczanie użytkowników. Oprócz zawężania grup odbiorców, facebook oferuje jeszcze jedną bardzo przydatną funkcję do precyzyjnego kierowania reklam; wykluczanie użytkowników. Dla przykładu w naszej grupie odbiorców jakimi są właściciele firm, będą również osoby, które są prezesami w fake – owych firmach typu „szlachta nie pracuje”. Dlatego możemy ich wykluczyć i wtedy otrzymamy wartościową grupę odbiorców.

Grupa podobnych odbiorców.

Kolejne świetne narzędzie, które facebook podaje nam wprost na tacy, by wyciągnąć z wszystkich użytkowników facebooka, osoby możliwie najbardziej zainteresowane naszymi produktami bądź usługami. Zanim zaczniemy reklamować się na facebooku powinniśmy zainstalować na naszej stronie pixel facebooka. To kawałek kodu, który monitoruje ruch na naszej stronie. Jak możemy to wykorzystać podam na dwóch przykładach. Przykład pierwszy. Zdefiniowaliśmy naszą najlepszą grupę odbiorców i skierowaliśmy na nich reklamę, której celem jest ruch w naszej witrynie www. Facebook rejestruje każde wejście na naszą stronę i wie dokładnie kto wchodzi na naszą stronę. Pisząc „dokładnie” mam na myśli wszystko: płeć, wiek, zainteresowania itp. Na podstawie osób, które odwiedzają naszą stronę internetową możemy stworzyć niestandardową grupę odbiorców – grupę podobnych odbiorców:   Facebook w ten sposób sam wybierze najlepszą grupę odbiorców, i wierz mi zrobi to najlepiej. Przykład drugi. Prowadzisz sklep internetowy. Masz listę maili swoich klientów. Zaimportuj tą listę do facebooka i poproś by znalazł  grupę podobnych odbiorców. Facebook znajdzie osoby najbardziej podobne do Twoich klientów, czyli takie które z największym prawdopodobieństwem coś od Ciebie kupią. Możesz zaimportować nie tylko adresy mailowe, mogą to być również numery telefonów komórkowych. Mam nadzieję, że tym wpisem nieco pomogłem Ci jak znaleźć Twoich najlepszych potencjalnych klientów. Jeśli masz pytania, wątpliwości zostaw komentarz lub napisz do mnie bezpośrednio: dariuszpichalski@gmail.com Będzie mi niezmiernie miło jeśli polubisz lub udostępnisz mój wpis na facebooku. Pozwoli mi to docierać do jeszcze większej rzeszy odbiorców.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top